Podświetlenie w ATU (-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak było odkąd posiadam poldka i nie zgłębiałem tego ale obecnie jest cześciej ciemno na dzworze i może przeszkadzać. Chodzi mianowicie o podświetlenie pokręteł ogrzewania nawiewy i jego prędkości - ciemno -reszta świeci więc chyba nie bezpiecznik a może tego nie przewidziano do podświetlenia-nie wiem czy to powinno działać czy nie-jak się tak dostać-zwyczjnie podważać śrubokrętem czy jet gdzieś ukryta śrubka, nie chciałbym nic uszkodzić.
A druga sprawa to ten zegarek działa ale widać tylko z bliska na wprost z pozycji kierowcy zerkając na niego nic nie zobaczysz mimo ze działa. Czy też powinien mieć jakieś podświetlenie bo wieczorem to już wogóle trzeba z latarką świecić na zegarek by sprawdzić godzine.
Przyciski obok takie jak awaryjne, przeciwmgielne i ogrzewanie tylnej szyby są podświetlone
  
 
Cytat:
2005-11-22 23:42:45, delta9 pisze:
Tak było odkąd posiadam poldka i nie zgłębiałem tego ale obecnie jest cześciej ciemno na dzworze i może przeszkadzać. Chodzi mianowicie o podświetlenie pokręteł ogrzewania nawiewy i jego prędkości - ciemno -reszta świeci więc chyba nie bezpiecznik a może tego nie przewidziano do podświetlenia-nie wiem czy to powinno działać czy nie-jak się tak dostać-zwyczjnie podważać śrubokrętem czy jet gdzieś ukryta śrubka, nie chciałbym nic uszkodzić. A druga sprawa to ten zegarek działa ale widać tylko z bliska na wprost z pozycji kierowcy zerkając na niego nic nie zobaczysz mimo ze działa. Czy też powinien mieć jakieś podświetlenie bo wieczorem to już wogóle trzeba z latarką świecić na zegarek by sprawdzić godzine. Przyciski obok takie jak awaryjne, przeciwmgielne i ogrzewanie tylnej szyby są podświetlone


Chodzi Ci o Plusa ? są 2 zarówki w konsoli regulatorów, + jedna zarówka do zegarka.
Podważ lekko płaskim srubokretem i panel sterowania Ci wyjdzie na wierzch. Jak bedziesz miał panel sterowania na wierzchu to włóż palec wskazujący pod zegarek i go wypchnij na zewnątrz.
Powodzonka.
  
 
tak tak o plusa - dzięki, z naprawą poczekam aż będzie jaśniej
tzn do rana

[ wiadomość edytowana przez: delta9 dnia 2005-11-22 23:56:56 ]
  
 
Moim zdaniem najpierw trzeba wyjąć radio.
Panel sterowania nawiewem w + jest połączony z obudową nagrzewnicy takim białym plastikiem. Ten plastik to mocowanie pancerza linki sterującej temperaturą ciepło-zimno.
Jeżeli odczepisz linkę możesz dalej wyciągać panel. Teraz sugeruję zabrać się za zagarek. Jeżeli masz wszystko wyjęte (czyli radio + panel sterowania) to od wewnątrz WYPYCHASZ zegarek. Dlatego wypychasz, żeby nie uszkodzić deski. Na obudowie zegarka zlokalizujesz oprawkę żarówczki 1.2W. Jest ona za wyświetlaczem, głęboko w obudowie.Oprawkę wyciągasz, żarówkę wymieniasz. Włącz zapłon (lub światła) aby sprawdzić czy świeci. jak świeci to instalujesz zegarek na swoje miejsce.
Za podświetlenie panelu odpowiedzialne są dwie żaróweczki 1.2w. Są na górze dobrze i łatwo dostępne. Wyciągasz oprawki. Na żaróweczkach powinny być zielone,silikonowe kondonki. Jeżeli nie ma to kup i załóż bo to kijowo w nocy wygląda: zielona deska i białe regulatory, ale myślę że będą na swoim miejscu. Wymiana żarówek, sprawdzenie czy działa i zaberamy się za montaż.
Przy składaniu wszystkiego do kupy największy problem jest z właściwym zaczepieniem tego białego plastiku. Musisz trafić z nim na miejsce bo nie będziesz miał regulacji temperatury powietrza. Jest to dosyć kłopotliwe ale pasuje tylko w jednym miejscu. Jeżeli założyłeś to masz praktycznie po kłopocie. Wpychasz panel, montujesz radio i cieszysz oko ładnie podświetlonymi regulatorkami.

Powodzenia

Wujek Dobra Rada
  
 
Oj, panowie, a artykuł w dziale Warto Wiedzieć o demontażu konsoli środkowej a caro+/atu+ jest sobie tam przypadkiem czy jak, poszukajcie troche ale tak dla szybszego postudiowania
Demontaż konsoli
  
 
U mnie jest kłopot z czym innym,ponieważ zegarek po prostu czasami sie świeci
  
 
U mnie jest kłopot z czym innym,ponieważ zegarek po prostu czasami sie świeci
  
 
może sprawdź żarówkę stanowiącą jego podświetlenie
 
 
żaróweczki wymienione ale jest zbyt jasno na zewnatrz żeby się przedwcześnie cieszyć a swoją drogą mój ATU raczej nie miał siły jechać szybciej niż 115km/h a teraz z dodatkowym poborem prądu takie będą straty na iskrze, że 100km bedzie ciężko
  
 
chyba spi******łem najłatwiejszą roboę- ta żaróweczka podświetlająca zegrek to jest do kupienia z obudową czy nazywasię ona całoszklana. Chiałem ją wyciągnąć ja z plastyku jak te od pokręteł, ale ukruszyła się i została w środu. Oczywiście podjąłem próbe wyciągnięcia pozostałości, ale już widze że za mocno
  
 
Owszem, wyciąganie tej żarówki to upierdliwa robota. Ale jak się juz to zrobi, to potem każda następna wymiana jest prościutka.
  
 
W okresie moich poszukiwań (kontrolki, kontrolki ) nie udało mi się w sklepach motoryzacyjnych kupić oprawek do Poloneza. Wykorzystałem jakieś inne po przeróbkach.Może na giełdzie się znajdzie