MotoNews.pl
  

Cewki zapłonowe RS2k pomiary i problemy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś wymontowałem z autka cewki zapłonowe. Obie sygnowane przez Boscha, z tym że jedna made in Germany, a druga made in Slovenia. Numer katalogowy Boscha: 0 221 505 423, numer katalogowy Motorcrafta: 91 XF 120 29 BA.

Ceweczki wyczyściłem, wypucowałem i podpiąłem pod miernik LCR. Oto wyniki pomiarów.

Cewka made in Slovenia.

Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu stałego: 0,619 Ohm
Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu przemiennego 120 Hz: 0,616 Ohm
Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu przemiennego 1 kHz: 2,191 Ohm

Indukcyjność przy f=120 Hz: 4,166 H
Indukcyjność przy f=1 kHz: 4,157 H

Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu stałego: 14327 Ohm
Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu przemiennego 120 Hz: 14211 Ohm
Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu przemiennego 1 kHz: 24160 Ohm

Indukcyjność przy f=120 Hz: 32,14 H
Indukcyjność przy f=1 kHz: 31,97 H

Cewka made in Germany.

Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu stałego: 0,627 Ohm
Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu przemiennego 120 Hz: 0,591 Ohm
Rezystancja uzwojenia pierwotnego dla prądu przemiennego 1 kHz: 3,414 Ohm

Indukcyjność przy f=120 Hz: 4,755 H
Indukcyjność przy f=1 kHz: 4,641 H

Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu stałego: 14410 Ohm
Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu przemiennego 120 Hz: 14326 Ohm
Rezystancja uzwojenia wtórnego dla prądu przemiennego 1 kHz: 34720 Ohm

Indukcyjność przy f=120 Hz: 39,45 H
Indukcyjność przy f=1 kHz: 38,45 H

No i teraz główny problem. W manualu piszą wyłącznie o sprawdzeniu rezystancji cewek. Nie posiadam nowej, żeby porównać parametry. Może ktoś z RSiaków mierzył to kiedyś? Albo może zmierzyć? Wszelkie sugestie bardzo pożądane
  
 
Ja tylko tak OT - Mas Panocku fajny miernicek
  
 
Służbowy poniekąd

Ale to też OT.
  
 
tak male roznice moga miec znaczenie w prdukowaniu luczkow????
bo cos mi sie widzi ze nie bardzo
tymbardziej ze cewka jest zdolna wytworzyc luk znacznie dluzszy niz 1mm
osobiscie bym sobie glowy tym nie zawracal chyba ze masz mozliwosc wymienic na obie cewki tego samego producenta

germanska niby lepiej wypadla ale byc moze dlatego ze ma wiekrzy opor co moze swiadczyc tez o innej ilosci zwojow lub srednicy drutu nawojowego

hmmmm
  
 
Up, up...
  
 
W tym wątku będę niestety spamował, bo mi zależy.

Up, up...
  
 
Niestety ci nie pomogę Wilku Nie posiadam takowego zgrabnego urządzonka do pomiarów no i nie mam pojęcia, w jakim stanie są moje cewki...
  
 
No ale i tak jesteś lepszy, bo Ci nie przerywa silniczek

Pozazdrościć
  
 
Cytat:
2004-09-08 22:26:24, WilK pisze:
No ale i tak jesteś lepszy, bo Ci nie przerywa silniczek

Pozazdrościć



No fakt, mam tylko dziury w mocy i to ostatnio coraz bardziej drażliwe. Tak jakby jeden garnek nie palił... Połączone jest to z załączaniem się przekaźnika do ABS-u.

Faktycznie, pozazdrościć
  
 
Zawsze można wyciągąć bezpiecznik od ABS.

Pozazdrościć
  
 
Cytat:
2004-09-08 22:40:07, WilK pisze:
Zawsze można wyciągąć bezpiecznik od ABS.

Pozazdrościć



Próbowałem, ale dalej ma dziury w mocy
Przynajmniej pzrekaźnik nie cykał
  
 
Czyli powoli dochodzimy do tego, co ja mam

Pozazdrościć
  
 
Cytat:
2004-09-08 22:44:17, WilK pisze:
Czyli powoli dochodzimy do tego, co ja mam

Pozazdrościć


Jeśli tak, to nie zazdroszczę
  
 
Ależ. Ja np. zazdroszczę
  
 
Cytat:
2004-09-08 22:54:55, WilK pisze:
Ależ. Ja np. zazdroszczę


  
 
  
 
Up, up...
  
 
RedCar - witam po bardzo długiej przerwie w dostawie netu.

Wilku jak to zmierzyć mam kilka cewek dwie w samochodzie i ze dwie na pólce , to nawet dzisiaj mogę to zrobić
Tylko napisz jak bo ja i prąd to pomyłka.

Boscha wszystkie

Nawet centralzamek zakładał mi elektryk.
  
 
najlepiej to jest miec iernik jak Wilk napisal w innym przypadku trzeba duzo kombinowac
  
 
Miernik i gdzie mam to podłączyć do tego +, - , czy do wejścia świecy.