Witam! Mam pytanie czy ktoś z kolegów na samochód z takim silnikiem (VW,Skoda,Seat) z założoną instalacja LPG. Chodzi głównie o kolektor plastikowy a w zasadzie o kwestię wymiany kolektora na metalowy. Znajomy prosił mnie o pomoc w zakupie Cordoby z silnikiem 1,4 i właśnie ten samochód ma wymienione plastikowe "baranie rogi" na kolektor metalowy i założona instalację IIgen.z komputerem. Pytanie czy jest to często stosoawne rozwiązanie i czy ma to wpływ na silnik(jego trwałość).
Czyli masz wymieniony kolektor na metalowy? A jak chodzi na benzynce? Podobno ( tak dowiedziałem się na innym forum ) w tuningu często zamienia sie dłufi plastikowy kolektor na krótszy i poprawia to zdecydowanie osiągi . Ale nei o osiągi mi raczej chodzia o trwałość i niezawodność.
Na trwałość silnika przy LPG przede wszystkim ma wpływ poprawna regulacja instalacji oraz zdrowe podejście właściciela (nie oszczędzanie na siłę na filtrach, świecach, kablach itp. itd.), a nie to czy ma taki, czy inny kolektor.