Most w 131-pytania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis po dwuletnich ostrzezeniach w postaci wycia moj most powiedzial 'dosyc' i zaczal sie zacinac i zgrzytac, najwyzsza pora wiec na remont. I tu pytanie- bawil sie w to kiedys ktos w przypadku 131? Chodzi mi o dane odnosnie przelozenia w Panoramie-Super 2.0 z 84 roku (jesli takie jak sedan to 3,58, w zapasie mam tylko 3.9 z 1,6- najwyzej bedzie mi licznik klamal). Dodam ze robilem mosty w polonezach w pomlozbycie w czasie praktyk i na weekend bede mial dostep do przyzadow (naciag, dynamometr do sprawdzanai momentu oporu lozysk walka atakujacego po scicsnieciu tuleji rozpreznej, czujniki zegarowe, sciagacz do lozysk, blokade do odkrecania nakretki walka atakujacego i prawdopodobnei podkladki regulacyjne od poldka).

CZy podkladki od polkda pasuja? Cy da sie zastosowac tuleje rozprezna od Lady?

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-08-26 23:01:26 ]
[ powód edycji: WSZYSTKO QWA! ]
  
 
Tyyy, jaja sobie robisz?? Nawet skopiować Ci się nie chce?

...i żeby mi to było ostatni raz!!!!
  
 
Dobre Race_D
  
 
nikt nic nie wie? Nie bawi mnie jakos rola prekursora, ale skoro trzeba... Najwazniejsze ze bedzie gdzie i czym to zrobic. Przeszukalem dokumentacje i okazalo sie ze przelozenie 3,9 mial Racing. Moze wiec to calkiem fajnie jezdzic, chociaz podobalo mi sie fabryczne, dlugie przelozenie.
  
 
z kronikarskiego obowiazku (bo i tak wszyscy olewaja ten watek donosze, ze rozypalo sie stozkowe kolo zebate w mechanizmie roznicowym (zabierak polosi). Podkladki regulacyjne sa takie same jak w 131 sedan, inne zas nmiz w 132, polonezie. W ladzie podkladek nei ma wogole, reguluje sie to jak 'jugola'. Za to lozyska na 'atak' i tuleja rozprezna pasuja idealnei z Lady. przy okazji postaram sie zwymiarowac przyzady do mostu.
  
 
Nie wszyscy olewają , ja czytam, ale się nie odzywam, bo tego tematu nie znam, ale pisz, pisz, bo nie wiadomo, kiedy się ten temat przyda A jak znam życie, to przyda się prędzej czy później Oby później...
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:39:56 ]
  
 
kupie mechanizm roznicowy do mostu ze 131 (12/43). Srednica zabierakow polosi - 26mm, kolo talezowe przykrecane srubami na klucz 19. Nie pasuje od argenty, 132 ani 131 1,6 :/
  
 
131 2.0 113 KM z 1983 mial przelozenie 3,58 - sadze, ze Panorama miala to samo. Dane z katalogu z 1983 r.

Podrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2004-08-29 22:47:43, adamus pisze:
131 2.0 113 KM z 1983 mial przelozenie 3,58 - sadze, ze Panorama miala to samo. Dane z katalogu z 1983 r.

Podrawiam
Adamus



zalatw mi do tego cuda dwa kolka koronowe to bede Cie na rekach nosil... pasowalyby od 131 1.6 (przelozenie 3,9) tyle ze maja inna srednice wielowpustu na polosie. A polosi nie zmienie, bo 1,6 mialo krotsze.... Jutro robie rekonesans po zlomach- moze cos od lady sie dopasuje. Na raze ze zuzytych zcesci udalo mi sie dopasowas os satelitow i zewnetrzne bieznie lozysk mechanizmu roznicowego.
  
 
Kupilem most od 1.6 kombi. Przelozenie 10/41 wiec zdecydowanie za krotkie do 2.0.
No i rozebralem gada bo nie podobalo mi sie jak zachowuje sie podczas obracania walkiem atakujacym. Zdjalem dekielek- luz miedzyzebny wzorcowy. Wyjalem poloski- dalej to samo. Zdjalem mechanizm roznicowy z kolem talezowym- to samo. Wiec lozyska na ataku. Wyciagnalem walek- lozyska faktyznie do wymiany. Jeden plus- wszytko poza przelozeniem identyczne jak w moim moscie. Plan jesttaki - komplet lozysk na atak nowy od lady (wersia optymistyczna) lub uzywanych najlepszych jakie mam (wariant oszczedny) + przekladnia 12/43 + najlesze jakie mam lozyska na mechanizm roznicowy i dobranie luzu i naciagu jakas para z 6 podkladek regulacyjnych jakimi dysponuje. Troche to partyzantka i ruskim remontem pachnie ale nigdzie nie idzie dostac ani podkladek regulacyjnych ani tuleji rozpreznej do kombiaka (inna niz w ladzie). Jutro zobaczymy co z tego wyjdzie
Kosa


[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2004-09-15 23:51:56 ]
  
 
131 panorama 2.0 ma na pewno przełożenie 12/43, wiem bo mam taki i sam rozbierałem.
W każdym razie części, poza nakrętką końcówki talerzowej wałka od poldka nie pasują... Wymieniałem simmering na wałku - pasuje od łady oraz łożysko koła wraz z pierścieniem oporowym - pasuje od starego fiata 125.
Niestety mój most już też wyje i przydałaby mu się wymiana przynajmniej łożysk. Tylko sęk w tym, że kupiłem nowe auto i nie wiem, czy zdobędę się jeszcze na grzebanie przy df'ie...