EGR - raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów.
Jestem w klubie od niedawna i byc może sie powtórze ,ale jak kilka osób miałem problem z kodem 32 - zawór EGR.
Poszukałem w internecie , troche pogadałem ze znajomym mechanikiem i oto co zrobiłem.
Zaslepiłem zawór EGR i na razie jest ok.
Trzeba odkręcic zawór EGR (taki złoty za rozdzielaczem zapłonu w 1,5 DOHC) i z puszki po piwie lub tym podobnym napoju wyciąc uszczelke , która zakruje taki prostokatny kanał. Robimy otwory tylko na sruby mocujące i na wystająca część zaworu. Do tego jeszcze dwie podkładki , jedna pod spód , druga na wierzch tej aluminiowej i dokręcamy. Silnik lepiej chodzi , przynajmniej u mnie i nie wyswietla na razie żadnych błedów.

Pozdrawiam
  
 
A nie lepiej naprawić EGR (rozruszać i nasmarować) albo wymienić na jakiś ze szrotu ?
Pozdr.
  
 
Pomyśl jak bezsensownie zrobiłeś. Błąd 32 oznacza właśnie ze egr nie zadziałał (nie otworzył się) i spaliny są "nienaturalnie" czyste. Zaślepiając go dokładnie nic nie osiągnąleś.

Błęd 32 w 1,5 dohc występuje jeżeli 400 razy zostaną wykryte ponadprzeciętnie czyste spaliny. Często błąd wyskakuje na LPG jako efekt złego wyregulowania emulatora sondy lambda. Temat poruszany buł przy okazji instalacji BRC Blitz. Takiego hasła szukaj

  
 
No właśnie, jeżdżę na LPG dobrze wyregulowanym (EGR rok temu wymontowałem, poruszałem membraną) i nigdy nie miałem kodu 32.
Pozdr.
  
 
Pewnie macie rację. Poszukam jeszcze w wyszukiwarce.
A odwrócić to mozna przez pół godziny. Spróbuję przeczyścic zawór.
Dzięki.
  
 
EGR można rozruszac bez wymontowywania. Wystarczy złapać go od spodu paluchami i poruszać membraną, powinna płynnie się poruszać, bez zacięć i nie powinna blokować się w skrajnych położeniach.
A co do "wyłączenia" EGR - znacznie łatwiej to zrobić odłączając i zaślepiając wężyk nim sterujący. 3 minuty roboty.
  
 
ja już od dawna tego cuda nie mam i moim zdaniem silnik lepiej kręci.
moim zdaniem (i kogoś jeszcze z klubu - nie pamiętam kto mnie na ten trop wprowadził) błąd EGR jest związany z ciśnieniem w dolocie, i regulacja emulatora nie koniecznie musi pomóc.
Ja zmieniłem mikser na ponadstandartowy (większy przelot)
i mam święty spokój.
lpg bez emulatora sombdy, trochę buja jałowe obroty - ale o błędzie EGR juz dawno zapomniałem (wcześniej nie było mowy żeby nie wyskoczył)

EGR jest chyba po to aby były czystrze spaliny ??
no i sonda może się szybciej nagrzewa.

Ja obrałem kierunek - wsać se rórke w d... to sie lepiej najesz.
g... prawda.
  
 
Ja tez miałem i mam z tym problem bo po montażu wydechu wraz z kolektorem rurowy, zawór pracował jak karabin maszynowy.... Inne ciśnienie spalin to i zaczął wariować..
Jak go odłaczyłem to obroty wolne się ustabilizowały i silnik zaczął ciszej pracować.
Niestety obecnie co jakiś czas pojawia się i znika bład EGR..