MotoNews.pl
  

Zatarty silnik.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pisałem ostatnio post że poszukuję silnika x30xe.. znleźć go to naprawdę nie lada wyczyn, skończyło się na tym że zawiozłem swój do remontu..
mam takie pytanie, a może dobry temat do dyskusji?? dlaczego tak często pojawia się problem z silnikem w MV6, zatarcie w tym silniku na wale jest poprostu codziennością. pytanie dlaczego tak się dzieje? co jest w nim nie tak, czy może za wysoka temperatura pracy lub za niskie ciśnienie olej. U mnie temp potrafiła nieraz dobiść do około 105 stopini C, a po rozruchu zimnego silnika kątrolka gasła po jakiś 4 - 5 sekundach, co prawda czytałem wjakiś posztach że to ją normalne efekty pracy w tych samochodach.. powidzcie dlaczego one się zcierają... w momencie finału mojego silnika miałem około 200km/h na V biegu, więc to nie było nawet jakieś wielkie katowanie...
  
 
No nie wiem, czy mogę się zgodzić z tą "codziennością" zacierania się MV6, jesteś na razie drugi, a emfałszostek sporo u nas i wszyscy jeżdżą. Sądzę, że to nie żadna wada fabryczna, tylko wynik sposobu eksploatacji w "dzieciństwie". Tak to już jest z autami używanymi, loteria.
  
 
Najczestsza przyczyna zacieranie jest to, ze silnik dostawal w dupe zanim sie dobrze rozgrzal Przez pierwsze sekundy panewka sie lekko zuwywa (tym bardziej im wiecej dostaje po garkach), powstaje luz na panewce potem sie obroci i zatarcie gotowe. Krytyczny jest tez olej. Jak ktos naleje SELEKTOLU to ... lepiej juz napedowy albo slonecznikowy (domyslam sie ze nie pozalowales na olej do swojej MV6).

Remontujesz caly silnik, czy tylko wal i paneweczki?
  
 
Cytat:
2004-10-03 16:36:17, mitec pisze:
pisałem ostatnio post że poszukuję silnika x30xe.. znleźć go to naprawdę nie lada wyczyn, skończyło się na tym że zawiozłem swój do remontu.. mam takie pytanie, a może dobry temat do dyskusji?? dlaczego tak często pojawia się problem z silnikem w MV6, zatarcie w tym silniku na wale jest poprostu codziennością. pytanie dlaczego tak się dzieje? co jest w nim nie tak, czy może za wysoka temperatura pracy lub za niskie ciśnienie olej. U mnie temp potrafiła nieraz dobiść do około 105 stopini C, a po rozruchu zimnego silnika kątrolka gasła po jakiś 4 - 5 sekundach, co prawda czytałem wjakiś posztach że to ją normalne efekty pracy w tych samochodach.. powidzcie dlaczego one się zcierają... w momencie finału mojego silnika miałem około 200km/h na V biegu, więc to nie było nawet jakieś wielkie katowanie...



jaka codzienność to zacieranie na wale??? kto Ci ten kit wcisnął ???

to chyba jedyny (może jakiś jeszcze był , ale nie pamiętam) znany przypadek zatarcia X30XE i pewnie coś ku temu się przyczyniło -układ chłodzenia (~105 st) ???, a może uszkodzona pompa oleju, niski poziom oleju, kiepskiej jakości olej??, a może poprzedni właściciel miał coś na sumieniu??



  
 
moim zdaniem silnik (jego typ) nie ma tutaj nic do rzeczy. Ja mam 2.0 16 v i ktos w niej nie wymienil przez dobre 20 tysiecy km oleju, dolewajac pewnie tylko. Smok sie zapchal, nie bylo wystarczajacego smarowania i gotowe. Pewnie ktos ja niezle katowal i tyle, albo nie dbal tak ´jak moj poprzednik. Oj grzesznicy beda sie w piekle smazyli!





--------------------------------------------------
kmieciu powiedzial,ze nalezy siedziec cicho!
  
 
U mnie kontrolka oleju na zimnym też gaśnie po ok 3 sekundach od zapalenia. Byłem w CarTechu - sprawdzili ciśnienie na zimnym (zostawiłem im samochód na noc). Stwierdzili, że po 3 s osiąga książkowe 6 barów (czy ileś tam - lamer jestem) i jest ok.

A z innej beczki. Po czym poznać, że się jakieś tam panewki obróciły? Stuka coś? Olej żre? Staje i nie rusza? Oflagowuje się?
  
 
Cytat:
2004-10-03 23:29:20, MEGA_3 pisze:
jaka codzienność to zacieranie na wale??? kto Ci ten kit wcisnął ???



No wlasnie, jaka codziennosc?! Mam najechane 276 tys i nic nie wiem o takiej codziennosci! Toz to kalumnie i oszczerstwa!

Mitec, wisisz przeprosny browar kazdemu posiadaczowi MV6 w LOB (albo mycie auta z suszeniem i polerowaniem)


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2004-10-04 10:49:39 ]
  
 
Cytat:
2004-10-04 09:50:23, miklo pisze:
Oflagowuje się?



  
 

popieram,popieram
  
 
no dobrze, może z tą codziennością to trochę przesadziłem, ale więcej traz usłyszałem krytycznych opinii na temat tego silnika niż pozytywnych... ku mojemy wielkiemu rozżaleniu... 3 lata temu miałem Omegę TDS i już wtedy marzyłam mi się MV6'ka, a jak udało mi się znaleźć wymarzone auto to po miesiącu bardzo się zdziwiłem... a przeprosinowego browara mogę zafundować ale jak nowy silnik sprawdzi mi się przynajmniej przez 10000 km
Bo w końcu udało mi się znaleźć silnik i to nawet w BCS jutro mi go przywiozą i na początku tygodnia będę śmigał.....
  
 
Ile kosztował i po jakim przebiegu?


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2004-10-07 20:12:35 ]
  
 
cena jest przerażająca - 6900 pln, co do przebiegu to tak naprawę nie wiem, jest to silnik z BCS (www.silniki.com.pl) kategorii A, chodził wcześniej z automatem...
  
 
Cytat:
cena jest przerażająca - 6900 pln



Hehehe... taniocha

Komplet tlokow w ASO 4800zl
  
 
Cytat:
2004-10-08 07:45:36, DrA pisze:
Hehehe... taniocha Komplet tlokow w ASO 4800zl



a np kmpl. reg. hydraulicznych prawie 2 tyś , kmpl. panewek też 2 tyś

więc chyba warto
  
 
a cały silnik w Aso kosztuje około 40 tyś z małym haczykiem
za to tzw. krótki silnik kosztuje dokladnie 18 tyś zł
  
 
Super tanio. Zaoszczedze jeszcze troche na gazie to moze sobie zafunduje wymiane
  
 
No to sie stary niezle naciołeś.
Po miesiącu-wymiana silnika.
Mam nadzieje ze kupiłeś tanio tą Ome.
Ja bym sie pochlastał .....
Ale gratuluje , że niedługo znów będziesz na szosieeeeee.

A ile dają gwarancji na ten silnik?? Za tę kase to z osprzętem??
PZDR