Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Michal-500 Clio Sosnowiec | 2007-05-26 11:09:17 Sory za off-topic
Zmieścisz się w 10 tysiącach PLN z naprawą? Czy nie lepiej może było kupić całego - nie rozbitka? Bo na podstawie całej akcji utwierdzam się w przekonaniu, że im taniej tym drożej... |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-05-26 11:17:06 Skontaktuj się (ale na priv, na forum niec się nie dowiesz) z Olczakiem (WTG) na forum automat.pl.
Wg mnie olej warto wymienic w całości. Ale musze cie zmartwić, że wymiana "dynamiczna" - czyli z płukaniem układu oznacza 30% więcej oleju niz nominalna pojemność skrzyni... ![]() Z drugiej jednak strony to naprawa skrzyni też oznacza baaardxo duże koszty.. |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2007-05-26 12:22:12 1. Zdecydowanie WALCZ z mechanikami o pokrycie kosztów oleju z ich kieszeni !....w skrajnym przypadku poszedłbym na kompromis typu 50/50
2. Poszukaj dobrze (np.w necie)...rynek olejów jest przeogromny , dostępność również, różnice w cenach także...na pewno uda się dorwać równie dobry olej w normalniejszej cenie 3. Jak pisze Navi..w żadnej razie nie próbuj "oszczędzać"na częściowej wymianie oila...naprawa takowej skrzynki naprawdę potrafi kosztować ogromne pieniądze...a wymiana oleja, jak sam piszesz, praktycznie raz na cały żywot tego woza |
Pycel Passat 2.0TDI CR Xenon Warszawa | 2007-05-26 12:29:19 Generalnie jest tak ze, jesli nie masz mozliwosci wymiany calego oleju to robi sie "plukanke". Jesli masz juz skrzynie "na zewnatrz" trzeba zlac caly olej i wymienic.
Co do nie wymienialnosci oleju w Wołowinkach to niby instrukcja tak mowi, ale lepiej wymieniac co 60 tys. tyle ze po takiej operacji trzeba pojawic sie w ASO i wgrac nowy soft, bo inaczej bedzie sie j%#$bać. |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2007-05-26 13:04:41 To ja się "wypunktuję" na ten temat:
- ja także z zasady staram się nie wykorzystywać dwukrotnie tego samego oleju, wcześniej zlanego z dowolnego układu - pierwszy raz słyszę, aby nie wymieniało się oleju w automacie ![]() - nigdy w życiu nie dam się przekonać, że np. w skrzyni manualnej także nie powinno wymieniać się oleju. Na ten temat chętnie polemizował bym z producentami piszącymi instrukcję obsługi auta. - skrzynia automatyczna zawsze była kosztowna w serwisie (naprawy, konserwacja) - w przypadku uszkodzenia automatu często bardziej opłaca się zakupić kompletną skrzynię, niż pakować się w naprawę używanej. - volvo może jedynie sygnować olej, ale na opakowaniu zawsze musi znaleźć się nazwa koncernu macierzystego (castrol, mobil czy inna cholera) - płukanie skrzyni biegów zaleca się przeprowadzić wyłącznie w przypadku niemożności usunięcia znaczącej większości oleju z układu. Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2007-05-26 13:45:03
Przy założeniu użytkowania auta przez 400 czy 500 tys km jak myślą producenci można oleju nie wymieniać. |
![]() Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2007-05-26 15:04:04 hmnnn pierwsze słysze, o automacie, w którym nie trzeba zmieniać oleju... w MB czynność tą zaleca się robić co 50-60 kkm... Ja ostatnio wlewałem do moje skrzyni olej MOBIL 1 ATF
pozdro |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2007-05-26 15:29:13
Więc tak są specjalne oleje na których teoretycznie można jeździć przez "całe życie" samochodu. Np w BMW e39 ze skrzynią 5hp24 jest to olej Esso LT 47...cośtam Skrzynia jest oblepiona naklejkami że nie wolno wymieniać, lon life olej itp. Pogadałem z ludźmi pracującymi w serwisach BMW i oni ze swojej praktyki warsztatowej twierdzą - że można go zmienić, ale dopiero po ok 250tys km. Wcześniej jest to wyrzucanie kasy w błoto. Przypuszczam że w volveuszu masz zalany właśnie ten olej. (podobna cena) Co do samej wymiany - są dwa rodzaje, statyczna i dynamiczna. Statyczna polega na spuszczeniu oleju korkiem spustowym, wymianie filtra i uszczelki miski olejowej skrzyni, poskładaniu wszystkiego do kupy i zalaniu skrzyni nowym olejem. W BMW e39 podczas takiej wymiany wchodzi ok 5-6 litrów. Nie wierz w głupoty ze stary nie moze mieszać sie z nowym - no chyba że nie wiesz co było zalane, a jest prawdopodobieństwo że jakiś debil nalał tam wcześniej ATF-u. Wymiana dynamiczna to spuszczenie wszystkiego j.w + podpiecie maszyny i wydmuchanie reszty oleju z przewodów skrzyni + wymiana oleju w konwerterze. Do e39 w takim przypadku wchodzi ok 12-13 litrów oleum.....za 90zł/ litr ![]() Ja podczas uszczelniania skrzyni - padł uszczelniacz wałka wejściowego, po namowach panów z serwisu BMW zdecydowałem sie jedynie na uzupełnienie poziomu - dolali ok 1litr nowego. Samochód ma obecnie 145tys km. Całość sie zmieni jak dojedzie do powiedzmy 200tys ![]() |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2007-05-26 20:36:21 Nie no bez przesady, niebędę gościowi robił czarnego PR za taką rzecz, chyba że spieprzy coś poważniejszego w aucie.
Też mi się wydaję, że to jest zwykły syntetyk Castrola (Taf X), ale w serwisie nie chcą tego potwierdzić, mówią, że na opakowaniu poza specyfikacją nie ma nic. Jeśli chodzi o naprawę to z częściami wydałem już ok 8k, ale robię to mało oszczędnie (oryginalne xenony za 2,5 - a mogłem kupić halogenowe zamienniki za 600zł kpl). Zobaczymy ile wyjdzie naprawa, mówiliśmy coś o 1,5-2k ale był wyjmowany ten silnik. Napewno nie dam więcej niż 2,5k. Wtedy auto mnie wyjdzie jakieś 38k i tak będę do przodu (no może poza wkurzaniem się i stratą czasu), do tego auto będzie miało znikomy przebieg. Ubezpieczalnie wyceniają go na 55-57k, ale to bzdura, jednak myślę, że jest wart min. te 45-47 - na allegro ciężko coś takiego znaleźć w takim wyposażeniu i ceny tych uboższych wersji z przebiegami 100k zaczynają się od 43k. Wracając do oleju - czytałem sporo na zagranicznych forach i przestrzegają przed robieniem płukanki za pomocą urządzenia, podobno jest to bardzo niekorzystne dla skrzyni. Można ew. odpiąć powrót oleju z chłodnicy, odpalić silnik, D i w ten sposób wymusić wypłynięcie oleju. Jednak jeśli doleję olej brakujący (dla świętego spokoju wleję ten z serwisu - jakieś 4l) to powinno być dobrze chyba... przecież te oleje są mieszalne i za chwilę to się wszystko wymiesza, jeśli producent zaleca nie wymienianie oleju (sam nie wiem czemu) to taka częściowa wymiana raczej nie powinna zaszkodzić (a napewno nie zaszkodzi bardziej niż całkowita wymiana). Dlaczego nie którzy z kolegów przestrzegają przed częściową wymianą (ten olej który był, spokojnie jeszcze by pośmigał nieco). Na koniec bardzo wam dziękuję za opinie - fajnie jest gadać na forum Espero o skrzyni Volviaka ![]() [ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2007-05-26 20:39:24 ] |
![]() Michal-500 Clio Sosnowiec | 2007-05-26 23:22:57
Spoko, każdy orze jak może ![]() ![]() Z tego co sobie tak na szybko luknąłem, to w 2004 pojawił się nowy model i chyba tego ubezpieczalnie wyceniają na ponad 50 tyś bo tyle kosztują. |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2007-05-26 23:44:06 2004 pojawił się nowy model S40, a nie V40 - ona była zastąpiona w 05 V50 ![]() ps - czekam na opinie w sprawie dolewki oleju [ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2007-05-26 23:45:24 ] |