| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-16 17:24:44 Witam
Posiadam fiata 125p ktory byl zakupiony w pewexie, Wzialem sie za remont silnika i zaskoczylo mnie to ze kanaly w glowicy byly spasowane z kolektorem, a nierownosci poodlewnicze sa zeszlifowane. Dziadek twierdzil ze nic przy silniku nie robil i nie posadzalbym go o takie zabiegi, a wnuczek nic nie potrafil przy fiacie zrobic wiec tez nie podejzewam u niego takich zapedow tunerskich. Czy wszystkie fiaty z silnikiem 115C mialy tak wykanczane kanaly ssace i dopasowywane kolektory? Do tego kanaly ssace maja wieksza srednice niz glowica poloneza 1,6 czy tak jest normalnie? |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-16 18:59:20 jest z 84, wiec juz nie polski fiat a fso 125p |
karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-16 21:18:48 hehehe odnosnie kolektora to ja ostatnio odkrecalem ssacy z silnika od sedana i znalazlem w nim szmaty w dwoch kanalach |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-09-17 04:01:16 Samael, nie wiem czy wszystkie, ale moj Polski Fiat mial wszystko berdzo ladnie spasowane. Rocznik 79 robiony za walowe na zamowienie (pewnie dlatego).
Jak odkrecilem kolektor i chcialem go poprawic wedlug Szczecinskiego to nie bardzo mialem cokolwiek do roboty... |
karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-17 15:01:29 hehe wiem ze takiego w fso nie zrobili |
Yoshi81 523I Łódź | 2004-09-17 15:36:30 Karlo:A co z sedanem się dzieje??
No i rób kombiakia i zostaj memberem |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-17 20:51:00 dzisiaj skonczylem rozbierac silnik, okazalo sie ze pierscienie smarujace byly starte, 2 tlok pekniety wdluz plaszcza zewnetrznego, walek rozrzadu sciachany, pompa oleju zajezdzona (luz miedzyzebny 0,7mm ) wyjsc nie chciala i w ogarniajacej mnie furii przywalilem mlotkiem i sie zlamala przy podstawie nie wiem co tak pompe zalatwilo, na powierzchni zebow byly takie slady jakby mielila piasek, niektore krzywki sciachalo przez to ze zapchaly sie kanalki natryskow w podstawie korbowodow, ale dlaczego tlok pekl tego nie wiem... a wszystko przez to ze poprzedni wlasciciel jezdzil na jakims starym selektolu i zmienial nie za czesto (po zakupie jak zmienialem lancuszek rozrzadu to w filtrze odsrodkowym zastalem 10-12mm warstwe asfaltopodobnego materialu a zeby bylo ciekawiej to cylindry maja nieuszkodzona gladz, progi sa bardzo male jak na silnik o 150tys km przebiegu, do tego rowniukie czopy podpor glownych i wykorbien walu, jedynie panewki przytarte do koloru miedzianego ze wzgledu na zuzyta pompe oleju dobrze ze mam czesci zapasowe bo chyba bym sie poplakal gdybym nie byl przygotowany na najgorsze EDIT: silnik przed rozebraniem mial cisnienie na cylindrach, kolejno: 8,5; 8.5; 9; 9; i mimop tych uszkodzen ktore wymienilem powyzej silnik chodzil dobrze (nieliczac zanikow smarowania) i autko spokojnie wyciagalo 140 km/h 115C to sa chyba silniki ciezkie do zajezdzenia [ wiadomość edytowana przez: samael dnia 2004-09-17 20:55:30 ] |
karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-17 20:53:31 Sedan pojdzie na dawce |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-17 20:55:21 Miałem to samo Samael w silniku poprzedniego DF-a.Syf był taki,ze masakra.
Tłok równiez był pęknięty i o dziwo,także drugi W obecnym silniku niebawem biorę się za panewki... Co do kolektora - u mnie różnice kolektor/głowica dochodziły do 5mm...takoz było co zbierać. [ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2004-09-17 20:57:45 ] |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-09-18 16:20:56
...yyy, ze sie glupio zapytam, gdzie, kto, jak i czym "zarejestrowal" owa fenomenalna predkosc? Pozdrawiam Adamus |
vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2004-09-18 16:37:15 No właśnie jakoś mnie tesh to ciut zaciekawiło.Czekamy z niecierpliwością na odpowiedź. |