Kody komputera, ale mały problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam maz problem z kodami odczytu komputera.
Wiadomo 12 - standard
Następnie 13, 89,
później 129, 132, 31.
Dość sporo tego.
Moje pytanie czy kody mogą 2-cyfrowe i 3-cyfrowe, z tego samego komputera?
Nie powinno być np. 013, 089 - czy źle odczytałem?
13 - lamba uszkodzona
89 - O2 sensor 2 otwarty obwód - co to jest???
129 - Zawór ERG - niskie napęcie
132 - ERG - nieprawidłowy sygnał
31 - brak sygnału obr/min silnika

Wiem, że masa tego na forach, ale czy dobrze odczytałem ich znaczenie?
Jeśli nie to proszę o sprostowanie.
Z góry dzięki!
  
 
Cytat:
2007-11-19 15:00:46, Langi_84 pisze:
Witam Mam maz problem z kodami odczytu komputera. Wiadomo 12 - standard Następnie 13, 89, później 129, 132, 31. Dość sporo tego. Moje pytanie czy kody mogą 2-cyfrowe i 3-cyfrowe, z tego samego komputera? Nie powinno być np. 013, 089 - czy źle odczytałem? 13 - lamba uszkodzona 89 - O2 sensor 2 otwarty obwód - co to jest??? 129 - Zawór ERG - niskie napęcie 132 - ERG - nieprawidłowy sygnał 31 - brak sygnału obr/min silnika Wiem, że masa tego na forach, ale czy dobrze odczytałem ich znaczenie? Jeśli nie to proszę o sprostowanie. Z góry dzięki!


Dobrze odczytałeś (chociaz nie piszesz jaki masz silnik i rok)
12- standard
31 - standard (przeciez silnik sie nie kręci jak sprawdzałeś błedy)
Reszta to: Zobacz czy nie urwał ci sie kabel od sondy lambda, jesli kable całe to sonda (jedna z sond) do wymiany

Egr narazie zostaw w spokoju, sprawdzisz jak wymienisz sonde.
  
 
Kolega ma:
posiadany pojazd: Omega B Caravan
rok produkcji: 1994
silnik/moc/kolor: MV6/211/zielona butelka
  
 
Cytat:
2007-11-19 17:17:09, homer171 pisze:
Kolega ma: posiadany pojazd: Omega B Caravan rok produkcji: 1994 silnik/moc/kolor: MV6/211/zielona butelka


Heh, No tak :] Zwracam honor

[ wiadomość edytowana przez: Mr_B dnia 2007-11-19 18:05:15 ]
  
 
Szanowny kolega Homer ma rację.
Jest MV6 z 94 roku, dość leciwy, ale zamienie ją dopiero na Omkę C - kiedyś.
Ale wracając do tematu. Sondy/sonda są/jest padnięta raczej napewno, mam usiebie "najgorsze zło" jak to mówią, czyli gaz. Wiadomo mało jeżdżę na benzynie, ale właśnie jeśli silnik pracuje na benzynie to porażka.
Gdy rano go odpale, jak jest zimny to prawie gaśnie tak nierówno chodzi, jakby paliwo się kończyło, gdy chce przegazować cięzko wchodzi na obroty - jakby przerywa oraz lekko można wyczuć zapach Pb, zanim zczytałem błędy obstawiałem albo lambę albo ERG.
Dlaczego ERG narazie zostawić w spokoju? Może dawać błąd przez uszkodzone sondy?
Czyli 31, by ewentualnie zniknął gdyby silnik pracował?
Ale wciąż nie wiem o co chodzi z tym kodem 89?

Jeszcze raz koledzy z LOB byli pomocni i niezawodni!
Dzięki!
  
 
Dlatego najpierw sond trzeba by było sprawdzic na oscyloskopie zeby miec pewność. Po badaniu wyjdzie co i jak dalej z EGR (może wywalać błąd przy walniętej sondzie)
Bład 89 - sensor O2 to inaczej sonda lambda.
  
 
Ta v6 jest na mikserze? Tak przypuszczam. Jak ma zrobiony emulator? podstawia pod 1 sondę czy pod dwie? Te błędy sondy może powodować emulator.

89 - błąd z niskim napięciem w obwodzie sondy

edit; z góry założyłem, że masz gazunek

masz, już widzę......

Zrób reset sterownika, rozwaliło Ci mapy, zobacz jak będzie hulał na pb, sprawdź sygnały z sond i dopiero cokolwiek wymieniaj.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-19 19:53:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-19 19:54:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-19 20:00:07 ]
  
 
Tak, silnik jest na dwóch mikserach (klapomikserach).
Szczerze powiem, że nie wiem jak ma zrobioną emulacje sond, ale wiem, że LPG nie korzysta u mnie z sond, ale pb tak - wiadomo
Czyli większość błędów w moim przypadku jest z sond?
Sprawdz sony oscyloskopem... nie dam rady. Pewnie jakiś "pan Zdzich" wykasowałby mnie Bog wie ile. Jest inna metoda na diagnoze sond?
Będę chyba musiał się udać do gazownika, i tak musze parownik wymienić na trochę "bardziej wydajny"

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.
  
 
Cytat:
LPG nie korzysta u mnie z sond,

Na pewno??? Zamiast attuatora masz register? Nie wydaje mi się....
Cytat:
Czyli większość błędów w moim przypadku jest z sond?

Miałeś na myśli, że błędy sond są fałszywe? (sanda sprawna, błędy generuje emulator sondy) Jest to możliwe.
Cytat:
Jest inna metoda na diagnoze sond?

Naturalnie. zwykły multimetr styknie.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-19 20:56:46 ]