Niechce odpalić...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po odjechaniu z domu (około 500m) i wyłączeniu silnika przy ponownej probie odpalenie( po kilku minutach) niechce zaskoczyc(dopiero po kilku probach)-rozrusznik kreci, a nie pali . W aucie jest zalozona instalacja LPG-byc moze ma to jakis zwiazek z tym problemem(nie jestem specjalista)

Model: Espero 1.8 +LPG

Z góry dzieki.
Pozdrowionka Celino.
  
 
Te 500m to jedziesz na benzynie czy lpg
  
 
W mojej instalacji jest tak że po wejsciu na 2000 rpm sam automatycznie wskakuje na gaz.

  
 
To przełacz wyłacznie na jazdę na benzynie i wtedy zobaczysz jak jest, czy są te same objawy.
Pozdr.
  
 
U mnie też występuje czasem podobny objaw ale wyłącznie jeśli się przełączy zaraz po odpale na gaz
(ni mom czujnika temperatury do instalki LPG i przełączanie mam wyłącznie na podstawie funkcji obrotów ...noooo...jak dolecę do ok.2500obr/min)
Silnik zimny, reduktor zimny, ciecz w obiegu zimna - nie można za dużo wymagać...najlepiej...nie gasić silnika po przejechaniu pierwszych 500m!
  
 
Jest jeszcze jakiś zaworek zwrotny, który jak już się zuzyje to po zgaszeniu silnika ( LPG) i pponownego odpalenia na PB utrudnia to znacznie i trzeba dłuuuuugo kręcic. Coś takiego mi magik od gassssu opowiadał ... więc to moze jakiś trop
  
 
Ja nie słyszałem o zaworze zwrotnym w instalacji gazowej, ale jest silnik krokowy, który ustawia się na ,,0'' po wyłączniu zapłonu, i jest elektrozawór na parowniku odcinający dopływ LPG do parownika, i jest elektrozawór na filtzre paliwa, i jest elektrozawór na zbiorniku LPG. Wszystkie te elemnty muszą być sprawne, a filtr regularnie wymieniany (koszt filterka LPG - 5 zł).
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-25 15:48:43, Krzysiek-Diackon pisze:
Jest jeszcze jakiś zaworek zwrotny, który jak już się zuzyje to po zgaszeniu silnika ( LPG) i pponownego odpalenia na PB utrudnia to znacznie i trzeba dłuuuuugo kręcic. Coś takiego mi magik od gassssu opowiadał ... więc to moze jakiś trop


.....nie znaju nic o takowym zaworku (tym bardziej, że jak pamiętam miałem taką "sztukę" także niedługo po montażu LPG) ale...w takim przypadku (przynajmniej u mnie się sprawdziło) wystarczy poczekać spokojnie (nie próbować palić!) kilka minut i odpala normalnie
Generalnie najlepszym wyjściem, które stosuję w zimne dni jest jazda przez pierwszy kilometr-dwa na beznynce...staram się spokojnie kręcić i nie przekroczyć granicy obrotów automat.przełączenia
  
 
Dlatego optymalnym rozwiązaniem dla silnika to przełączanie na LPG po osiągnięciu obrotów, ale i temperatury. Jest to realizowane przez układ sterujący LPG.
Pozdr.
  
 
Według mnie nie ma faktycznie, żadnych zaworków zwrotnych chyba, że elektrozawory o których napisał już Krzyśu, tylko silnik zalewa się gazem i tak jak Bogdan pisał, należy odczekać kilka chwil - czas na odparowanie gazu i dopiero odpalać
  
 
Ostatnio w fabii miałem taki motyw:
Od czasu do czasu przestawał działać wskaźnik temp płynu chłodzącego. Stwierdziłem, że jest niepotrzebny do jazdy i jeździłem dalej.
Do czasu aż, zwłaśnie jak ty, przejechałem kawałek zgasiłem a potem już nie mogłem odpalić. Dopiero po dłuższym kręceniu zaskakiwał.
Okazało się, że ten sam czujnik podaje sygnał na wskaźnik temp i do kompa sterującego. Jak się popsuł, komp traktował silnik jako zimny i podawał za dużo mieszanki. Jak silnik osygł odpalał. Wystarczyło zmienić czujnik i OK.
Sprawdź czy masz dobre wskazania wskaźnika temp.

Pozdro

Navi
  
 
Navi - w Espero są dwa czujniki pomiaru temperatury, jeden wysyła sygnał do komputera a drugi do wskaźnika temp. na desce rozdzielczej. Aby wiedzieć jaka jest temperatura podawana do komputera samoch. należy podłączyć się do gniazda serwisowego i za pomocą skanera odczytać ten parametr.
Pozdr.