MotoNews.pl
8 2 rodzaje tlokow w roverku (71139/27) - PT
  

2 rodzaje tlokow w roverku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam everybody
mam pytanko:
jakis czas temu wyczytalem na forum ze silniki ktore byly wkladane do poldkow byly w 2 odmianach ( nowsza i starsza) roznily sie tulejami i przedewszystkim korbami i denkami tlokow
I teraz zasadnicze pytanie ( do profi w temacie )
czy do bloku silnika przykladowo od starszego modelu ( wyzsze denka tlokow , krotsze korby ) mozna wsadzic komplet ( wal korbowy i komplet tlokow i tuleji ) z nowszej wersji i odwrotnie
??
bede czekal na answer
  
 
w/g mnie mozna zamienic korbowody byly tej samej dlugosci rozni sie uksztaltowanie denka tloka ale glowy nie dam jak pisz ebzdety lub nie doczytalem tamtego watku dokladnie to prosze o reprymende

artur do tablicy
  
 
Wał pasuje, tłoki i korby powinny, bo średnice tłoków maja takie same selekcje dla nowego i starego typu, ale tuleje cylindra są niezamienne. Chyba że ktos sobie zrobi mix i w tuleję starego typu wsadzi tłoki i korby nowego typu. Albo odwrotnie. I powinno działać bez problemu. Zestaw tłok korbowód mają taką samą długość dla starego i nowego typu. Dłuższy korbowód nowego typu lepiej znosi naprężenia kątowe, a tuleje zmienili (pogrubili, co wiązało się ze zmianami w bloku) bo tuleje starego typu miały tenedencje do pękania na płaszczu wodnym.