Zestaw naprawczy piasty koła...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam-byłem dzisiaj u mechaniora bo moje prawe kółko z tyłu wydaje straszny pisk....okazało sie ze w srodku wszystko jest ok...z jednym minusikiem-a mianowicie zarówno szczeki jak i beben cały był ubrudzony i natłuszczony (tak jakby ktoś je porządnie smarem pociagnął)....z drugiej strony jest suchutko
mechanik powiedział ze to pewnie łozysko półośki nawaliło i przepuszcza olej z mostu (chyba jakoś tak powiedział )
wiec pojechałem(zmusiłem sie) do sklepu łady w koninie.....
oczywiscie nie mieli tego łożyska ale koleś wcisnał mi:

zestaw naprawczy piasty koła
MAR 3013/1
piasta tył - FSO/PN
skład zestawu:
łozysko 6306 2rs
pierscień zaciskowy
uszczelniacz
oring


Moje pytanie brzmi: Czy nadaje sie to do mojej łady?? bo dałem 22zł!!


  
 
Pierwsze co sprawdź to czy jest drożny odpływ o odrzutnika. I tak usisz wyjąć półośkę. Wiesz jak to się robi? Mi wywalało smar właśnie przez zatkany odpływ. Opis wymiany łożyska znajdziesz w temacie o całorocznych naprawach. Perzan radził dokładnie jak to wymienić ale jak się nie uda zbić młotem pierścienia zabezpieczającego to go przepiłuj bo jest miękki. A jak nowy będziesz nagrzewać żeby założyć to grzej na maxa. Z 5min trzymaj bo jak zatrzyma się w połowie to juz nie oprawisz i będziesz piłować/zbijać poraz drugi.
  
 
Przecinając pierścień uważaj, aby nie przeciąć półośi (nie wiem, czemu ktoś nazwał wał półoską, ale to taki OT). Ja kiedyś ciąłem szlifierką w dużym fiacie i lekko mi sie nacięło . Lepiej naciąć płycej i dalej walić przecinakiem, Przed wymianą upewnij sie, ze łożysko jest zużyte, a nie tylko zimmering. No i zmierz, czy łożysko, pierscień i zimmering pasują, ale skoro sprzedawca Ci to wcisnął, to chyba sie zna, więc powinno pasować. Potwierdzam, ze trzeba dobrze nagrzać nowy pierścień i nabijać go jak najszybciej. No i to chyba tyle, proste jak przekrój cegły
Pozdrawiam
Janosik

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Łożysko i oring na pewno są takie same. Simering też powinien pasować. Jedyna większa niewiadoma to pierścień, ale o ile mnie pamięć nie myli, ja też kiedyś użyłem takiego zestawu i było OK.
Pozdro.
  
 
Mnie czeka wymiana właśnie łozysk z tyłu i widzę,
że mogę na jakieś problemy napotkać.
Rozumiem, że w celu wymiany łożyska niezbędne jest usunięcie jakiegoś pierścienia.
A czym grzać ten nowy?
  
 
Najszybciej byłoby palnikiem, ale jak nie masz, to obojętnie czym, byleś go nagrzał do kilkuset stopni. Może być kuchenka turystyczna gazowa lub elektryczna lub nawet ognisko Ja grzałem kuchenką elektryczną.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Ja nad kuchenką turystyczną na gaz. Pamiętaj żeby długo trzymać. Najlepiej w jakichś szczepcach i rękawicach. Potem jak już się wsunie na miejsce to szybko oblej wodą żeby łożysko się nie zniszczyło.
  
 
Zestaw pasował pojechałem do mechanika bo nie mam mozliwosci, przyborów, miejsca do wykonania takiego "zabiegu" samemu.....koszt 50zł i juz mi w ładzie nic nie popiskuje
Z tego co pilnie podpatrywałem to jest to prosta sprawa taka zmiana łożyska....jedyny problem jest z tym opalaniem
pozdrawiam