Pompa wody

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie tomek mydlowski mnie wczoraj wstraszyl..czy to prawda ze po 120tys w 1.5 nalezy obowiazkowo wymienic pompe wody? po wymianie chlodnicy pojawil sie nowy wyciek i to prawdopodobnie z okolic pompy..do na mrozie zaraz po odpaleniu silnika piszczy pasek klinowy..mam teraz 135tys i juz troche dosc wywalania kaski na ten samochod..no ale podobno konsekwencje zaniechania beda oplakane czy wszyscy wymienili po 120tys ta pompe?
  
 
Ja mam 134 tys i pompa jest stara
  
 
Ja przy 120tyś wymieniłem, też słyszałem że pompa właśnie tyle wytrzy,muje, a późnij zaczynają się problemy...
  
 
Wymienilem pompe wodna 2 tygodnie temu 115 tys.km

I rowniez mam juz dosc wydawania kasy
  
 
Ja mam 140000 i ciągle starą pompę, ale profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi - tym bardziej, że Twoja chyba cieknie
  
 
Pompe powinno wymieniać się wraz z wymianą paska rozrządy - tak jest to zalecane.Moja rozciekła się po 110 tys km.
  
 
Wszyscy mi mówili (mechanicy, sprzedawcy...) żeby wymieniać pompę z rozrządem. Mój mechanik mi to dość logicznie wytłumaczył - że jak wsadzam nowy pasek, nowy napinacz, rolkę - to zawsze trochę zmienia się napięcie paska rozrządu. A pompa jest już przez te 120 kkm jakoś "ułożona" - i może skończyć się tak, że pod wpływem większego napięcia się zatrze łożysko, które ma już minimalny luz (sam z siebie nieszkodliwy) - a konsekwencje takiego zatarcia w kolizyjnym silniku będą tragiczne. Więc jesli wymieniamy tylko pasek - pompa zostaje, jak zmieniamy cały rozrząd - to z pompą.
Coś w tym prawdy jest, bo szwagier (co prawda w Punto) chciał zaoszczędzić na pompie i po założeniu nowego rozrządu (zupełnie dobra do tej pory) pompa zaczęła ciec. Więc na pompie nie zaoszczędził, natomiast kosztowało go to 2x robota.
  
 
witam
ile moze kosztowac pompa i czy w 1,8 i 1,5 jest taka sama ??
  
 
Pompa w 1.8 i w 2.0 jest taka sama. W 1.5 inna.
Cena to okolo 140PLN w Motozbycuie na Łopuszańskiej.

Co do pompy... ojciec tydzien temu wymienial caly rozrzad bo zatarlo sie lozysko na pompie i silnik sie skonczyl.. powinien skakac do gory i sie cieszyc ze ma 2.0 czyli bezkolizyjny silnik.

A ha... rozrzad z Opla nie pasuje...
Espero ma ... pasek, rolke napinacza, pompe wody...
Opel... pasek, rolke swobodna, napinacz z pompa wody w jednym...

  
 
jak zamiescic zdjecie ?? bo mam pompe tylko nie wiem czy do 1,8 czy 1,5 - raczej 1,8 bo z niemiec ale kto wie ?
jezeli do 1,5 to bede mogl sprzedac za jakies 100 zlociszkow - nowa a jesli do 1,8 to niestety sam wezme
  
 
"A ha... rozrzad z Opla nie pasuje"

fajne to , niby silnik jak z opla ale wszystko żółtki przekombinowały--i komu , panie to przeszkadzało
  
 
no dobra ale mam wymieniac caly rozrzad czy tylko pompe?? pasek byl robiony 20tys km temu wymienili przy tym zdajsie rolke napinacza i nie wiem czy sam napinacz tez..no i ile do cholery znow musze na to wydac??
  
 
Niechce cię martwić, ale najlepiej było by wymienić pompę razem z paskiem i rolką napinacza. Dlatego zaleca się wymianę pompy przy 120kkm ze względu na zredukowanie kosztów. A teraz to już po jabłkach. Wg. najbezpieczniej było by wymienić cały zestaw, tylko nie wiem co się czepneliście rozrządu ... ???
  
 
a ja bym tak zostawił jak jest
  
 
tak jak jest nie moze zostac bo cieknie..prawdopodonie poszla uszczelka ale do tego nie sposob sie dostac inaczej niz rozbierajac wszystko..chyba a wymieniany byl i pasek rozrzadu i klinowy..ale piszczy..oczywiscie tylko przez chwile po zapaleniu ale jednak (hehe nie da sie ukrasc mojego samochu przez uruchomienie silnika i odjechanie w taki sposob zebym ja tego nie uslyszal)
  
 
Cytat:
2004-02-23 19:50:23, A-M pisze:
jak zamiescic zdjecie ?? bo mam pompe tylko nie wiem czy do 1,8 czy 1,5 - raczej 1,8 bo z niemiec ale kto wie ?
jezeli do 1,5 to bede mogl sprzedac za jakies 100 zlociszkow - nowa a jesli do 1,8 to niestety sam wezme



Możesz go nie zamieszczać bo na 100% nie bedzie pasować. Opel ma inny pasek (tzn. inna ilość i gęstosć ząbków), a wymiana koła pasowego w pompie jest praktycznie niemożliwa, a już z pewnością ryzykowan technicznie.
  
 
Bez paniki - wymieniajcie jak zaczyna przeciekać lub hałasować i bedzie dobrze
  
 
sprawdzilem jeszcze dokladnie w rachunkach..pasek klinowy i rozrzadu i jedna z rolek mialem wymieniane przy 113tys a teraz mam 134.5tys..dzwonilem do ASO powiedzieli ze standardowo przy wymianie rozrzadu sprawdza sie stan pompy wiec jak nie wymienili wtedy znaczy ze pompa byla jeszcze ok..co do kosztow wymiany to wymiana 180zl + pompa 170 i jesli rozrzad ma 20tys to nie ma koniecznosci ponownej wymiany paska..jako ciekawostke powiem ze ta sama pompa u mnie w sklepie na bialostockiej kosztuje 104zl..no i coz..przechodze na diete typu chleb i woda i zbieram na czesci..ale za to mam luksus posiadania super limuzyny espero
  
 
Witaj!
Przerabiałem temat jakiś m-c temu. Pompa na Kotsisa (taki mały sklepik przy FSO) na hasło "klub espero" do 1.5 - 90.00 PLN. Wymiana u p. Sławka 180.00 PLN. Ew płyn i termostat - jak u mnie.
W moim przypadku zaczęła przeciekac po 72.000 - przy 60 wymieniałem pasek rozrządu i może to "pomogło" pompie zakończyć żywot. Przy cenie 90 pln warto chyba wymienić z rozrządem i mieć świety spokoj na następne 60.000 km. Pan Sławek mówił mi, że jak wszystko gra, to pompę i napinacze rozrządu wymienia się co drugi pasek, czyli 120.000 km.
Wybór nalezy do Ciebie.
Z drugiej jednak strony patrząc, to jak byśmy wymieniali wszystkie częsci przed ich zużyciem, to samochód byłby jak z fabryki, a my byśmy musieli pofatygować sie do swojego kierownictwa po duuuużą podwyżkę...
Powodzenia! P.

Cytat:
2004-02-24 10:41:26, qbaj pisze:
sprawdzilem jeszcze dokladnie w rachunkach..pasek klinowy i rozrzadu i jedna z rolek mialem wymieniane przy 113tys a teraz mam 134.5tys..dzwonilem do ASO powiedzieli ze standardowo przy wymianie rozrzadu sprawdza sie stan pompy wiec jak nie wymienili wtedy znaczy ze pompa byla jeszcze ok..co do kosztow wymiany to wymiana 180zl + pompa 170 i jesli rozrzad ma 20tys to nie ma koniecznosci ponownej wymiany paska..jako ciekawostke powiem ze ta sama pompa u mnie w sklepie na bialostockiej kosztuje 104zl..no i coz..przechodze na diete typu chleb i woda i zbieram na czesci..ale za to mam luksus posiadania super limuzyny espero

  
 
Po wymianie paska i napinacza pompą wodną reguluje jego naciąg.
A propo wymieniałem ostatnio komplet i po kilkudziesięciu kilometrach pojawił się metaliczny dźwięk dochodzący z pod pokrywy paska. Okazało się, że w napinaczu jest kawałek amortyzującej gumki i powinien on wystawać ze 2 mm w celu tłumienia uderzeń napinacza. W moim przypadku gumka mimo że nowa nie wystawała. Dopiero po podłożeniu czegoś zlikwidowaliśmy te metaliczne dźwięki.