Problem z gazem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam omegę MV 6 1994r po założeniu instalacji gazowej (sekwencyjnej) samochód silnik na wolnych obrotach nie pracuje na jednym cylindrze jest to zawsze ten sam czyli drugi. Świece i przewody nowe sprawdzone ciśnienie, na benzynie chodzi raczej normalnie. Gaz jest podawany do cylindra sprawdzone gazowniczy rozkładają ręce zamontowali już drugą instalację i wraz to samo. Ja już nie mam pomysłów co jest!
  
 
cze, czy wogule ci nie pracuje na tym cilindrze, że możesz zdjąć fajke ze świecy i nie ma różnicy czy pracuje ci nierówno,jakby szarpał co sekunde autem i słychać taki cichy strzał w rurze? do tego na benzynie jest to samo tylko żadziej. Może gazownicy powiedzieli ci że musieli zrobic bogatą mieszanke (ale dużo pali) żeby wogule chodził jako tako.
  
 
Po wyłączeniu wtryskiwacza gazu na tym cylindrze silnik pracuje tak samo jak z włączonym wygląda to tak jakby wtrysk gazu był w złym momencie i to dotyczy jednego cylindra, natomiast po przejściu na benzynę silnik przez kilka sekund chodzi nierówna potem się uspokaja Strzałów na benzynie nie zauważyłem natomiast na gazie są delikatne fuknięcia z rury wydechowej Fajki ze świecy nie zdejmowałem bo to dość trudne i trzeba rozbierać silnik. Gazownicy i zwiększali i zmniejszali skład mieszanki nic to nie pomagało oni twierdzą że to może być wina czujnika wały ale tego nie są pewni.
  
 
Cytat:
...Fajki ze świecy nie zdejmowałem bo to dość trudne i trzeba rozbierać silnik. ...



Hmmm.

Nie rozumiem.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Pewnie koledze chodziło o to, że trzeba EGR ściągnąć z prawej strony, a z lewej regulator wolnych obrotów i tę śmieszną listewkę
  
 
Hehe.

Regulator - zgoda, listewka ( o ile myślimy o tym samym ) - zgoda.

Ale EGR?

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Tak jest w książce chyba - ze łba teraz piszę, nie mam jej przy sobie. Po prawej jest chyba EGR co (koło linki gazu)? Zalecają, coby to zdjąć...
  
 
Eeee - nawet w TIS'ie jest tak: (wraz z moimi autorskimi komentarzami )

Regulator - OK
"Listewka" - (kanał przewodów ) - OK
Przewód podciśnienia serwa hamulców - hmm
Linka gazu - hmm

IMO - trzy śrubki na dwa pierwsze elementy (tak z pamięci - liczba śrubek może być inna)

Świece wymienione.

Ale, jeden z kolegów potrafi np. zmienić kable bez ściągania el. napędu wycieraczek - to może i te czynności można zredukować


PS. W treści chodziło o ściągnięcie "fajek" - to może nawet to nie jest potrzebne? Nie wiem - zawsze jak się do tego zabierałem to z myślą o wymianie i dlatego nie kombinowałem.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-10-05 14:45:26 ]
  
 
Wyjaśniam „rozebrać silnik” to znaczy trzeba zdemontować:
1.zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego .
2. dosunąć listwę z kablami idące do komputera
to wtedy świecę z drugiego cylindra może da się zdjąć tylko że nie jestem pewien czy wtedy silnik uda się uruchomić???

  
 
Co oznacza dokładnie cod usterki 19?
  
 
Multec
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
Motronic
19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej

Pomyśl na benie jest ok a na gazie nie.
Dlaczego wina ma być w silniku a nie w insatlacji gazowej???


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-10-05 21:21:25 ]
  
 
podaj jakieś dane tej instalacji gazowej czy np. prins,bigaz itp. na jakiej zasadzie masz zrobione dostarczanie gazu do kolektora ssącego przez wtryski czy od dołu (boków) czy są nawiercone otwory z góry , może coś z rurkami doprowadzającymi gaz wewnątrz kolektora się stało, może ta jedna ma inną długość i nie myśle tu o tych wężykach co widać na zewnątrz te miękkie co idą od wtrysku do kolektora tylko o tych sztywnych wewnątrz kolektora co doprowadzają gaz blisko cylindra
  
 
Gaz jest dostarczany rurkami o długości około 25 cm od zaworów wtryskowych do kolektora, w kolektorze w odległości 2 cm od wtryskiwaczy benzynowych wywiercone są otwory i do nich podłączone te rurki były już sprawdzane.
Pytałem o cod usterki 19 ponieważ zdarzyło się że silnik nie chciał na wysokie obroty sytuacja była podobna do tej już opisywane „falujące obroty” jednak to na razie się nie powtarza.
Wtrysk gazy następuje to jest pewne tylko wygląda że w złym momencie.
Urządzenie wtrysku gazu Listwa Rail
Instalacja gazowa DREAM XXL
  
 
Sproboj zamienic miejscami wtryskiwacze gazu (ten z niedzialajacego cylindra i z innego, ktory dziala). Wyglada tak jakby wtryskiwacz gazu byl niesprawny (lub nie dostawal sterowania).
  
 
Gazownicy to robili i żadnej zmiany na tym cylindrze
  
 
Gdzie są fachowcy z forum nikt ni ma pomysłu co jest z tym gazem?????
  
 
Cytat:
2004-10-07 08:20:37, tw123 pisze:
Gdzie są fachowcy z forum nikt ni ma pomysłu co jest z tym gazem?????



No gas, no problem,
but speed so high!
  
 
Cytat:
2004-10-07 08:20:37, tw123 pisze:
Gdzie są fachowcy z forum nikt ni ma pomysłu co jest z tym gazem?????



Heh, na tym forum chyba nie ma fachowców od gazu
Mogę Cię tylko pocieszyć, ja mam Dream'a od czerwca, mamy październik i dalej ta instalacja nie chodzi tak jak trzeba.
Nie wiem, na czym polega Twój problem, ale przecież uszkodzony/nie działający wtryskiwacz gazu jest łatwo zdiagnozować. Może to być sama cewka, mogą być kable do niej dochodzące, wreszcie może sam komputer gazu jest spierd*...
Akurat w tej kwestii to chyba Twoi gazownicy powinni Ci pomóc, a nie forum. U mnie do dzisiaj nie mogą sobie poradzić z wolnymi obrotami. Wcześniej na klimie jak jeździłem było O.K, jak wyłączyłem klimę, to mo gasł. W międzyczasie OMVL wypuścił nowe cewki, które podobno są "szybsze". Wsadzili mi to i dodali kawałek kabelka w kształcie półksiężyca, którym połączyli lewą i prawą stronę na kolektorze. Wygląda to teraz tak, jakby się silnik śmiał (Res potwierdzi)
Teraz dla odmiany bez klimy mi chodzi w miarę O.K., chociaż do ideału daleko, a na klimie zaczyna nim rzucać. Obawiam się, że jeszcze długa droga przed Tobą do doskonałości Życzę powodzenia
  
 
Cytat:
2004-10-07 10:43:07, Conrad_V6 pisze:
ja mam Dream'a od czerwca, mamy październik i dalej ta instalacja nie chodzi tak jak trzeba.



Jak czytam o tych przejściach, to błogosławię PRINSa.
A na dodatek gazownicy powiedzieli mi, że w moim samochodzie (za poprzedniego właściciela) najpierw był zainstalowany BIGAS, z którym nie mogli dojść do ładu. W innych egzemplarzach silnika (np. Kartos) taki sam BIGAS śmiga.

Ot taka ilustracja motto PiotraS: gass to syf

Cytat:
Wsadzili mi to i dodali kawałek kabelka w kształcie półksiężyca, którym połączyli lewą i prawą stronę na kolektorze.



Kabel elektryczny? A co on robi ? (poza dobrym wrażeniem )

Robert zaintrygowany

---------------------------------
Gass is like a box of chocolates: you never know what you gonna get
  
 
Ja tez z Prinsem nie mam klopotu.

Ten kabelek to raczej rurka do wyrownywania cisnien w kolektorze Druciarstwo przednie