Jak sprawdzić MAT"a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o czujnik temperatury w kolektorze dolotowym (tak to się chyba nazywa), jakiś patent na sprawdzenie może Macie. Chcę sprawdzić reakcję samochodu na ten czujnik, ale jak mu wypnę wtyczkę to komp przejdze w tryb awaryjny i kicha. JEdyne co przychodzi mi do głowy to zdjęcie tej cienkiej rurki idącej od kolektora do czujnka, tylko czy to bedzie faktyczne sprawdzenie czujnika? MAm chć zrobić to po rozgrzaniu silnika, kiedy to samochód mułowacieje.
  
 
z tego co mi się wydaje , czujnik MAT sprawdza się na podstawie napięć... ale , co ja tam wiem...
  
 
Cytat:
2004-10-05 14:30:21, AsterixGal pisze:
Chodzi o czujnik temperatury w kolektorze dolotowym (tak to się chyba nazywa), jakiś patent na sprawdzenie może Macie. Chcę sprawdzić reakcję samochodu na ten czujnik, ale jak mu wypnę wtyczkę to komp przejdze w tryb awaryjny i kicha. JEdyne co przychodzi mi do głowy to zdjęcie tej cienkiej rurki idącej od kolektora do czujnka, tylko czy to bedzie faktyczne sprawdzenie czujnika? MAm chć zrobić to po rozgrzaniu silnika, kiedy to samochód mułowacieje.



Rurka od kolektora do czujnika? A sam czujnik pewnie na podszybiu?
Więc ten czujnik to nie MAT tylko MAP, czyli czujnik podciśnienia.
Sprawdzić go chyba można mierząc rezystancję i jednocześnie zasysając powietrze tą rurką. Zasysać najlepiej chyba paszczą lub jakąś dużą strzykawką. A wartości znajdziesz w sewisówce.
  
 
MAP sensor jest napieciowy !!!
Sprawdzic go bardzo prosto. Podepbnij woltomierz pomiedzy mase a jego srodkowa nuzke we wtyczce i teraz przy wylaczonym silniku (kluczyk przekrecony powinno byc cos kolo 4.8V natomiast jak zassasz paszczowo to napiecie powinno dosyc mocna spadac w zelznosci od mocy ssacego
MAP jest pizdoelektryczny i szansa ze jest zwalony jest naprawde znikoma.

Pozdr
Jadzwin
  
 
Robercie...masz rację , pomyliłem czujniki. dzięki wszystkom za podpowiedzi odnośnie możliwości sprawdzenia.
A może wiecie jak MAT'a sprawdzić?