Mała zagadka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Krótko: co to za samochód



  
 
Nivka z DOHC
  
 
No szybko Ci Ramzi poszło, choć nie wiem, czy nie zobaczyłeś odpowiedzi na F&F

Oto ona:



Kiepska fota bo przed chwilą robiona. Zieleń moro mat. Pięnie wygląda.
  
 
EE daj spokój. To widać na pierwszym zdjęciu. Dyfer sztywny pod miską Ale zagadka dobra
  
 
Kupiłes ? jesli tak gratulacje zakupu całkiem niezłe i niedrogie w utrzymaniu autko i mozna pobuszowac po lesie
  
 
Nie...nie kupiłem...A szkoda...Autko naprawdę fajne a z tym silnikiem radość z jazdy gwarantowana. Właściciel lubi sobie nią zjechać z drogi i tak, jak piszesz....
Cytat:
pobuszowac po lesie




Silnik, to klasycze 2.0 z elektronicznym zapłonem i modułem APE z poldka. Chłodnica od Sierry 2.0 DOHC, skrzynia z reduktorem oryginalna ładowska z kołnierzem od 132. Problemem jest prawdopodobnie za mała miska oleju i związana z tym za mała ilość oleju w układzie smarowania. Coś trzeba będzie pokombinować...
  
 
Cytat:
2004-10-01 20:00:28, -SerU- pisze:
Nie...nie kupiłem...A szkoda...Autko naprawdę fajne a z tym silnikiem radość z jazdy gwarantowana. Właściciel lubi sobie nią zjechać z drogi i tak, jak piszesz.... Silnik, to klasycze 2.0 z elektronicznym zapłonem i modułem APE z poldka. Chłodnica od Sierry 2.0 DOHC, skrzynia z reduktorem oryginalna ładowska z kołnierzem od 132. Problemem jest prawdopodobnie za mała miska oleju i związana z tym za mała ilość oleju w układzie smarowania. Coś trzeba będzie pokombinować...


Dospawać "płetwy" do niej na boki, zrobić scianki grodziowe wewnątrz by olej nie chlapał i nie przelawał sie, oraz zastosować chłodnice oleju z wentylatorem ! tam pod osłoną silnika jest naprawdę gorąco, bo nie ma przepływu powietrza, ponadto auto nie porusza sie w terenie tak szybko by schłodzic olej do normalnej temp. pracy. Powodzonka !
  
 
Cytat:
2004-10-01 20:41:46, Ramzes_II pisze:
Dospawać "płetwy" do niej na boki, zrobić scianki grodziowe wewnątrz by olej nie chlapał i nie przelawał sie, oraz zastosować chłodnice oleju z wentylatorem ! tam pod osłoną silnika jest naprawdę gorąco, bo nie ma przepływu powietrza, ponadto auto nie porusza sie w terenie tak szybko by schłodzic olej do normalnej temp. pracy. Powodzonka !



wydaje mi sie ze już ma chłodnice oleju

a ja bym mu jeszce dożucił suchą miske olejową ale widze ze ma troszeczke ciasno pod maską na dodatkowa pompe oleju (np z wspomagania)
  
 
Cytat:
2004-10-02 11:15:24, bodziot pisze:
wydaje mi sie ze już ma chłodnice oleju a ja bym mu jeszce dożucił suchą miske olejową ale widze ze ma troszeczke ciasno pod maską na dodatkowa pompe oleju (np z wspomagania)


Nie ma chłodnicy oleju - to co widzisz to przesuniety filtr oleju na zewnątrz ze względu wląsnie na miejsce, a w sumie jego brak koło dyfra, oraz aby zminimalizowac jego uszkodzenie - zbyt nisko by wisiał - stąd jego lokalizacja poza silnikiem.


[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2004-10-02 12:16:26 ]
  
 
Dokładnie Ramzes-brawa za spostrzegawczość

Poza tym samochód ma jeszcze jedną bolączkę-problemy z wkręcaniem się na obroty powyżej 4 tyś rpm (duża dziura w obrotach). Po pierwsze druga przepustnica ma duży luz (gaźnik oryginał weberek) i dodatkowo nieszczęśliwie rozwiązany układ zapłonowy: elektronik APE 05 ale bez podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu (jedynie odśrodkowe) i tak sobie myślę, że oba te czynniki wystęujące jednocześnie mogą mieć wpływ na takie a nie inne zachowanie silnika właśnie w okolicach 4 tyś rpm. Dodam, że dół jest idealny-ciągnie jak oszalały
  
 
Cytat:
2004-10-02 21:18:48, -SerU- pisze:
Dokładnie Ramzes-brawa za spostrzegawczość Poza tym samochód ma jeszcze jedną bolączkę-problemy z wkręcaniem się na obroty powyżej 4 tyś rpm (duża dziura w obrotach). Po pierwsze druga przepustnica ma duży luz (gaźnik oryginał weberek) i dodatkowo nieszczęśliwie rozwiązany układ zapłonowy: elektronik APE 05 ale bez podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu (jedynie odśrodkowe) i tak sobie myślę, że oba te czynniki wystęujące jednocześnie mogą mieć wpływ na takie a nie inne zachowanie silnika właśnie w okolicach 4 tyś rpm. Dodam, że dół jest idealny-ciągnie jak oszalały


Ja bym obstawiał na niekompatybilnosc modułu poldka z tym aparatem Magnetti (?? a moze to jakiś Bosch - tez niektóre typy podobne były z wyglądu) Fiata. A dokładnie chodzi o impulsy z cewki którymi sterowany jest moduł. Jak masz moduł Boscha to podstaw go. Ew. cały inny aparat z modułem Magnetti jak masz. Dziura w obrotach i niechec powyzej 4 tys nie wskazywałaby aż tak na gaznik - a przynajmniej nie na luz na przepustnicy. Predzej obstawie własnie moduł Poloneza. Podcisnienie w tej jednostce do wyprzedzania zapłonu naprawde nie jest potrzebne.. Za duza elastycznosc by tego silnik wymagał.
A co do gaznika to chyba ze dziurawą masz membranę w gazniku, tą od podcisnieniowego uchylania przesłony ssania.. tez bedzie mulił...