Opony zimowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że zaraz się zacznie iż było o tym setki razy i jest to prawda ponieważ przez ostatnie dwa dni czytałem posty w tym temacie a niektóre wiekowe były bo z 2003 roku.
Ale potrzebuję skorzystać z waszego doświadczenia w tej kwestii w nieco innym ujęciu, mianowicie nie mam doświadczeń z jazdy tylnonapędowcem w zimie (a na dodatek z ponad 200 konikami).
Kiedyś zalecano zmiejszenie szerokości opony na zimę aby zwiększyć nacisk jednostkowy na powierzchnię, teraz odchodzi się od tej teorii (ze względu na jakość opon) a ponieważ muszę kupić całe koła także rozpiętość rozmiarowa jest ogromna od szerokości 185 na 14" wzwyż, letnie oponki mam 16" o szerkości 215 przód i 225 tył czy warto zmieniać rozmiar koła na 15" czy tylko powiedzmy zmienić szerokość na 205. Felgi na zimę chcę stalowe a w związku z tym i następne pytanko czy dekle oplowskie są w rozmiarze 16". Bardzo ładnie proszę o pomoc bo zima się zbliża, a ja przeniosłem się z niziny w góry i chciałbym się do niej możliwie najlepiej przygotować aby nie było niemiłych niespodzianek (lub było ich jak najmniej).
  
 
jeżeli góry i będzie dużo śniegu a mało szybkich, czarnych autostrad to ja proponuję zestaw który u mnie się doskonale sprawdzał czyli stalowe (lub alu) 15 i opony dębica frigo 195/65/15

jak baaardzo dużo śniegu (spod samiuśkich tater) to jeszcze lepszy był kormoran kierunkowy (ale nie wiem czy go jeszcze produkują). Obie opony może nie są najwyższych lotów jeżeli chodzi o szybką jazdę (szczególnie kormoran) ale szybko przy nich zapomnisz po co kupowałeś łańcuchy

wadą obu jest to, że rzadko konstrukcja boczna opony jest w stanie przetrzymać bieżnik (ale może to i lepiej)
  
 
Ja na felgach 15" staloweczkach mam oponki FULDA KRISTAL MONTERO w rozmiarach 195/65/15,i powiem szczerze ze w zyciu nie jezdziłem na lepszych zimóweczkach,kupiłem nóweczki w zeszłym roku.W którejś gazecie juz nie pamiętam w której(ale może gdzieś znajde w domu) ta opona na 6pkt możliwych zdobyła 6.I fakt faktem naprawde jest bardzo dobra.
  
 
Bezwzględnie 195/65x15 na stalówkach. Wybór firmy produkującej kapcie to kwestia zasobności portfela. Wiadomo, że nawet najgorsza zimówka jest lepsza od opony letniej czy uniwersalnej nie daj Boże ( wiadomo, co jest do wszystkiego , to się nie nadaje do niczego ).
Już w trzecim autku zakładam Dunlopy i je sobie bardzo chwalę.

Pzdr

Paweł
  
 
Cytat:
Wybór firmy produkującej kapcie to kwestia zasobności portfela.


Nie pytam się o rodzaj opony (firmę) tylko o rozmiar, bo jak to Urg napisał: ile osób tyle opinii o oponach różnych producentów. Ja na początku zastanawiałem się nad 16" ale jak doczytałem się że DrA przekłada z letnich 18" na 15" zimowe to zwątpiłem.
Cytat:
jeżeli góry i będzie dużo śniegu a mało szybkich, czarnych autostrad to ja proponuję zestaw który u mnie się doskonale sprawdzał czyli stalowe (lub alu) 15 i opony dębica frigo 195/65/15

i tak chyba zrobię, stalówki 16" ciężko dostać a alusków szkoda na zimę
Cytat:
jak baaardzo dużo śniegu (spod samiuśkich tater)

no nie to tylko góry sowie (takie mniejsze tatry )
  
 
Cytat:
Felgi na zimę chcę stalowe a w związku z tym i następne pytanko czy dekle oplowskie są w rozmiarze 16".



Według katalogu do Omegi B występowały 3 rodzaje oryginalnych kołpaków, wszystkie 15":

Opis: srebrne (7-ramienne)
Nr katalogowy: 10 06 139
Identyfikator: FR
Rozmiar: do 6,5 J x 15

Opis: srebrne (z logo na jasnym tle)
Nr katalogowy: 10 06 854
Identyfikator: BH
Rozmiar: do 6,5 J x 15

Opis: srebrne (z logo na ciemnym tle)
Nr katalogowy: 10 06 015
Identyfikator: -
Rozmiar: do 6,5 J x 15

Ale za to 16" występują do Vectry C i Signum, nawet dwa rodzaje:

Opis: srebrne (niezbyt ładne)
Nr katalogowy: 60 06 040
Identyfikator: JP
Rozmiar: do 6,5 J x 16

Opis: srebrne (7-ramienne, podobny design, jak te do Omegi B)
Nr katalogowy: 60 06 059
Identyfikator: LH
Rozmiar: do 6,5 J x 16

Mimo wszystko na zimę proponuję jednak 195/65R15.

pass
  
 
Dzięki
  
 
195 do mv6 ???
.... nie przesadzałbym.
Na mokrym może być nieciekawie przy ruszaniu.
205 bym sie trzymal, i ani deka mniej. Wiecej jak kto lubi, ale nie mniej.
  
 
Ja juz miałem piękne oponki kupić 195-65-r15 to mi ktoś podkupi a pojechałem do domu po pieniedze wracam i wielki .... ludzie to parapety zeby nie powiedzieć dosadniej

[ wiadomość edytowana przez: Robo_ddr_radom dnia 2004-09-29 11:51:59 ]
  
 
Cytat:
2004-09-29 11:26:41, boogie pisze:
195 do mv6 ??? .... nie przesadzałbym. Na mokrym może być nieciekawie przy ruszaniu. 205 bym sie trzymal, i ani deka mniej. Wiecej jak kto lubi, ale nie mniej.



Moim zdaniem wygląda i jeździ dobrze.



BTW: W tle porzucone 2.0 się załapało.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-10-01 11:27:39 ]
  
 
Ja sobie nie suszę głowy, w piwnicy czeka komplet CONTINENTAL WINTER CONTACT 195/65/15 więc jak widać te są najlepsze
  
 
ja również mam conti winter contact i nawet są niezłe
  
 
Cytat:
Ja sobie nie suszę głowy, w piwnicy czeka komplet CONTINENTAL WINTER CONTACT 195/65/15 więc jak widać te są najlepsze


też bym tak chciał
  
 
Cytat:
2004-10-01 22:49:41, Diro pisze:
też bym tak chciał


ale Ty nie wiesz gdzie dzwonic
trzeba na zloty jezdzic
  
 
Cytat:
ale Ty nie wiesz gdzie dzwonic
trzeba na zloty jezdzic


co to znaczy?
  
 
To znaczy to, co jest napisane, prawda Diselku??
  
 
Cytat:
2004-10-02 11:19:12, JanuszGnitecki pisze:
To znaczy to, co jest napisane, prawda Diselku??


Racja

a wiecej info na zlocie wlasnie sie zalatwia dla prezesa Roberto
  
 
Niestety nie da rady Myślałem że może uda się tym razem no ale niestety nie, także kombinuje coś we własnym zakresie.