Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Skuter9 Chrysler Neon Dąbrowa Górnicza | 2010-02-08 20:47:15 nie wiem czy dokładnie o to ci chodzi ale pierścień uszczelniający (simering) ma być wciśnięty tylko do powierzchni piasto - bębna do równa z nią. Nie ma być dociśnięty do łożyska (nie wbijasz go na maxa) On ma uszczelniać między piasto-bębnem a czopem piasty aby do łożyska nie dostały się woda i pył z okładzin. Natomiast samo łożysko na być nabite do powierzchni oporowej w piasto-bębnie do końca. [ wiadomość edytowana przez: Skuter9 dnia 2010-02-08 20:49:24 ] |
tomekrules Ford ESCORT Bielsko-Biała | 2010-02-08 20:47:24 gdzie jestescie ?????? |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-02-08 20:59:51 Spox, jak zakręcisz będzie ok. |
tomekrules Ford ESCORT Bielsko-Biała | 2010-02-08 21:05:47 Niech ktoś jeszcze potwierdzi słowa Krisa75, bądź wniesie jeszce coś nowego.
Idę to zaraz skręcać... |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2010-02-08 21:10:30 Pamiętaj ,że w Escorcie tylne łożysko dokręca się bardzo dużym momentem .Prawie że 'nogą" |
![]() Gromo Audi A4 Avant 1.8T Śląsk ma władze | 2010-02-08 21:18:07
potwierdzam lozysko po wlozeniu na piaste dociska sie i niema problemu z luzem ![]() pamietaj aby dobrze dokrecic |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-02-08 21:24:52 Jeśli to jest łożysko stożkowe, to po skręceniu luz się wykasuje. A nie masz drugiego bębna na wzór? |
tomekrules Ford ESCORT Bielsko-Biała | 2010-02-08 22:13:51 Dzieki wszystkim / zrobione ![]() |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-02-09 07:37:07 pojeździj trochę i zobacz, czy się mocno nie grzeje i nie dostało luzów. |
Cyneq Sympatyk FEFK Wrocław | 2010-02-09 15:06:12 Jaka rura? jaka noga? Panowie, co to za prowizorkę chcecie odwalać?
Gdzieś chyba jest podany moment i tym momentem dokręcaj. |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-02-09 19:06:36 70 do 100 Nm, pudzianem nie trzeba być by to wycisnąć.... bez akrobacji oczywiście ![]() |
Skuter9 Chrysler Neon Dąbrowa Górnicza | 2010-02-09 19:19:26 Nakrętkę czopa piasty dokręca się momentem 250 - 270Nm. Ja dokręcałem kluczem dynamometrycznym. Dane z książki obsługi i napraw Escorta. |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-02-09 19:46:28 Pomyliłeś się z przednim kołem ![]() |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2010-02-09 19:47:22 Odpowiedni moment obrotowy osiągniecie przez naciśnięcie masą ciała na odpowiednio dobraną dźwignię.
Kiedy ważycie 70kg, to stając na ramieniu 37cm wytworzycie 254Nm. Aby wytworzyć taki moment obrotowy przy masie 80kg, potrzeba dźwigni już tylko 32cm. Zresztą i tak nikt nie będzie patrzył na te centymetry. Możecie spokojnie używać dźwigni 35cm, a jeśli jadacie w McDonaldzie to 25-30cm. P.S. tu nie ma pomyłki. Nakrętki piasty tylnych kół podaje się moment 235 do 265Nm. [ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-02-09 19:48:55 ] |
Cyneq Sympatyk FEFK Wrocław | 2010-04-17 16:21:37 Ciekawa sprawa.
Sam doszedłem ostatnio do koneczności wymiany bębnów, a oczywiście dawanie starego łożyska nie ma sensu. Okazuje się jednak że skręcenie tego wszystkiego momentem rzędu 200 Nm to kompletne zablokowanie bębna. Przy około 80 Nm kręcenie bębnem staje się cięższe, w tym znacznie cięższe niż stary zestaw. Przy drugiej stronie sprawdziłem już przy odkręcaniu - moment dokręcający musiał być rzędu właśnie około 80. Moja książka podaje 270... już zgłupiałem. |