| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
toradek LPG User Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2004-10-07 12:57:40 Hmm, wszystko pieknie i ladnie, lambda prawie rowna 1, ale.... popatrzcie na HC. Nie powinno przekraczac 100 |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2004-10-07 16:07:45 hej no co jest jaka to prędkość ?
a co z tlenkami azotu ?? 0 ppm - moim zdaniem - albo pomylililas sie przy przepisywaniu albo mial analizator do bani albo to jest wydruk "kombinowany" |
Ilona31 Bytów | 2004-10-07 16:55:47
Nie pomyliłam się. Dokładnie tak mam na wydruku. Pozdr. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-10-07 21:52:06 Niedawno wieszałem linka do stronki z artykułem jak czytać wskazania analizatora. Tam jest to przystępnie wyjaśnione co i jak. Wysokie HC świadczy prawdopodobnie o zbyt bogatym składzie mieszanki, która nie jest do końca spalana. Resztki nie spalonego gazu (zawarte w nim węglowodory) są wychwytywane przez analizator i uwidaczniane jako wysoki poziom HC. Gdyby mieszanka była za uboga to najprawdopodobniej poziom CO2 byłby niższy przy niezmienionym poziomie HC. Brak wskazań NO i prędkości obr. nie musi świadczyć o kombinowanym teście. Po prostu analizator nie jest spięty z kompem auta. Inna sprawa, że analizę spalin powinno się przeprowadzać dwukrotnie; na biegu jałowym i podwyższonych obrotach (ok. 3000), wtedy dopiero widać czy wszystko jest dobrze (poprawnie) ustawione.
Thaniel, wszystko ok. tylko współczynnik dla LPG oscyluje w okolicach 9 (nie pamiętam dokładnie). Ilona naprawdę spróbuj poszukać innego warsztatu, wydaje mi się, że ten gościu nie bardzo wie co robi, ustawił jałowy tak, żeby lambda była w porzo, a komputera LPG nie (nie umiał, nie chciał Po przeczytaniu tego artykułu, żaden gaziarz nie wciśnie Ci już kitu, przynajmniej nie tak łatwo, bo jak zobaczy, że co nieco wiesz to myślę, że nie będzie ryzykował. |
szczegol LPG User Renault, Ford Szczecin | 2004-10-08 08:41:05 A ja uwazam ze "jest k....sko daleko od O.K." Pozdrawiam |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-10-08 09:43:40 I jeszcze jedno. Gazem w kabinie nie powinno śmierdzieć. Moim zdaniem Jest za mocno wykręcona śruba napięcia membran. W wyniku czego na biegu jałowym parownik podaje za dużo gazu, który ponieważ nie jest spalany w całości (zasysany do komory spalania) ulatnia się przez filtr powietrza. I stąd może się pojawiać wysokie HC. Oczywiście pod warunkiem, że rzeczywiście nie pali oleju jak pisał Szczegół. |
Ilona31 Bytów | 2004-10-08 16:53:14 Witam
Bardzo dziękuję za pomoc. Moje autko z pewnością nie pali oleju. Sprawdzane było u dobrego mechanika. Podjadę jutro jeszcze raz dla pewności. Niestety ten mechanik nie jest gaziarzem. Będę miała kłopot ze znalezieniem kogoś, kto mi ustawi to porządnie. Nie wiem też jaka będzie cena. Pewnie dosyć wysoka. Szlag mnie trafia, bo to nowa 3-tygodniowa instalacja, na gwarancji. Moze ktoś zna dobry zakład na Pomorzu? Moja koleżanka z pracy też zakładała gaz u tego faceta. Robi jej identycznie, tzn. śmierdzi gazem w aucie. A tak na marginesie to mam inteligentne autko. Wyobraźcie sobie, że rano, tego dnia, co odstawiałam passata do zainstalowania gazu, zepsuła mi się blokada na kierownicę (zamek padł). Zupełnie tak, jakby passacik nie miał ochoty jechać do tego kretyna. Że też wtedy nie posłuchałam tego inteligenta..... Pozdrawiam wszystkich |
karolkaa Gdansk | 2004-10-08 17:17:09 bardzo dobrze fachowcy sa w gdansku na osowej (po przeciwnej stronie niz GEANT). Firma ARGAZ - wyreguluja Ci wszystko w kilkanascie minut za 20zl.Polecam |
Ilona31 Bytów | 2004-10-08 18:27:32
Dzięki za informację. Czy trzeba z nimi się umawiać? Może masz jakiś telefon? Byłabym wdzięczna. Pozdr. ------------------- Ilona (spodobały mi się te kreski u Danka |
Ilona31 Bytów | 2004-10-08 20:18:36 Ponownie witam.
Kto by pomyślał, że przyjdzie mi studiować takie artykuły. DANEK - serdeczne dzięki za linka. Przestudiowałam, pewnie jeszcze to przerobię, ale już myślę, że kapuję. Mój gazownik powiedział, ze mam świetne ustawienia, ale po artykule wystarczy porównać moje CO na poziomie 0,27 % z HC wysokim, bo 1426 ppm. Faktycznie wszystko wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. A wiecie co powiedział mój gazownik na CO - 0,27 %. Cytuję: "nie wiem, co pani chce, jeździ pani praktycznie na oparach. Proszę CO na poziomie 0,27 %". Słuchajcie chłopaki, albo ja jestem durna, albo..... Chyba, że źle interpretuję wydruk ----------------------------------------------- Pozdrawiam - Ilona |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-10-08 21:23:00 witam.
sluchaj niestetyu ten wynik HC eliminuje prawidłowa pracę tego silnika wogóle. a w szczególności na gazie . CO masz w normie CO korygowane także więc nie masz nieszczelności w układzie wydechowym NO-x nie masz mioerzonego bo jest zero rezsta nieistotne. To wysokie HC może wynikać z nieszczelnosci w ukłdzie dolotowym silnika najczęsciej poprzes diurawe serwo. ciasne zawory . wypalone zawory. wytarte krzywki walka rozrządu. stan instalacji wysokiego napięcia ale w mniejszym stopniu. niech mechanik sprawdzi czy na benie jest podobnie z analizą spalin. jesli tak to radze to sprawdzić co napisałem a jesli nie to niestety przyczyna może tkwić w nieodpowiednim doborze moksera gazowego lub wadliwego działania reduktora gazowego. ale sierozpisalem. nara. |
karolkaa Gdansk | 2004-10-08 22:11:28 telefon do ARGAZU w Gdansku Osowie 552 76 70 .Lepiej sie wczesniej umowic bo kolesie maja zawsze kogos kto chce zeby im wyregulowli instalke, no i czasami maja laptopa w naprawie |