MotoNews.pl
  

Wtryskiwacz- Bosch Monomotronic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prośba do osób dobrze zorientowanych w temacie wtrysku benzyny w polonezach. Otóż poszukuję informacji dotyczących wtryskiwacza w układzie Bosch Monomotronic (MA 1.7) a konkretnie możliwości dobrania większego wtryskiwacza tak jak to robi się w układach Abimex. Interesują mnie zwłaszcza adresy internetowe do stron omawiających tematykę wtryskiwaczy Boscha oraz inf. na temat gdzie jaki typ wtryskiwacza jest stosowany, chodzi o pojemność silnika.
Z góry dziekuję za pomoc!
  
 
Zbliżone układy wtryskowe, bo będące starszą wersją (nie pamiętam niestety jaką) stosowanych Boschów w Polonezie + GLI miały silniki o poj. 1.8 oraz 2.0 Audi 80 Golf II/III raz Passat z lat 88-94 (chyba) . Identyczne zaś mają silniki 1.4 oraz 1.6 OHC fiatów uno, tipo, tempry. Trochę tego było w Peugeotach 306, 405 i Citroenach ZX,BX, ale nie pamiętam dokładnie o jakie to silniki chodziło (tzn. pojemności). Z racji większych pojemności silników aut grupy VW, mniemam (bo nigdy przyznam, że nie porównywałem) że są to wtryskiwacze wydajniejsze (większe) oraz że zespoły TBI mają większą średnicę przepustnic. Niestety nie mogę Cię zapewnić, że zespoły wtryskiwaczy z tych modeli będą działały w połączeniu z nowszą elektroniką stosowaną w Polonezie. Tylko tyle jestem w stanie na ten temat powiedzieć. Przynajmniej masz gdzie zacząć szukać .

PS. Myślisz o 1.8 lub 2.0 dohc GLI na Boschu? Wow, wiedzę, że konkurencja mi się pojawiła . Powodzenia.
  
 
Pug 405 1.6 ma wtrysk Valeo.
  
 
Cytat:
2003-10-17 19:10:04, Piotrek389 pisze:
Pug 405 1.6 ma wtrysk Valeo.



i w dodatku koszmarny mówie tutaj o jednopuktowym
  
 
Nie każdy - pracowałem w serwisie Peugeota i wiem co piszę - były też Bosze ;P.
  
 
Cytat:
i w dodatku koszmarny mówie tutaj o jednopuktowym



Tenże miałem na myśli

Cytat:
Nie każdy - pracowałem w serwisie Peugeota i wiem co piszę - były też Bosze ;P.



Czyli sytuacja jak z Poldkiem, że w jednym okresie produkcji dwa różne wtryski ?
  
 
Dzięki za posty na razie jestem na etapie testowania starego wtryskiwacza(samego wkładu) podobno od Seata 1,6-1,8. Fura złapała animuszu,ciekawe jak to wpłynie na zużycie paliwka. Wtryskiwacz ma inny układ otworów wlotowych paliwa tzn w dwóch pięterkach. Otwór rozpylający jest taki sam z czopikiem.
  
 
Cytat:
2003-10-20 19:31:28, ppredki pisze:
Dzięki za posty na razie jestem na etapie testowania starego wtryskiwacza(samego wkładu) podobno od Seata 1,6-1,8. Fura złapała animuszu,ciekawe jak to wpłynie na zużycie paliwka. Wtryskiwacz ma inny układ otworów wlotowych paliwa tzn w dwóch pięterkach. Otwór rozpylający jest taki sam z czopikiem.



Napisz jakie wrażenia po modyfikacji.
  
 
Generalnie mam pozytywne odczucia po wymianie wtryskiwacza na nieco większy. Auto zdecydowanie lepiej reaguje na pedał gazu i to zarówno na obrotach biegu jałowego jak i na wyższych zakresach. Bez problemu można nim teraz zakręcić powyżej 5000 obr/min nie czekając w nieskończoność na przyrost obrotów. Dodatkowo po gwałtownym otwarciu przepustnicy wyraźniej czuć, że komputer podał maksymalną dawkę paliwa. Odnośnie zużycia paliwa to jeszcze za krótko nim jeżdżę żeby dokładniej coś powiedzieć. Akurat montaż wtryskiwacza zbiegł się z okresem spadku temp na zewnątrz co zawsze skutkuje wzrostem zuzycia paliwka. Ale na pewno nie jest tak, że zaczął chlać jak smok. Sądzę, że głównie to ja przyczyniam się do wzrostu zużycia paliwka bo poprostu bardziej go teraz depczę-bo jest nareszcie co deptać. Dodam, że zamontowałem nowy wtryskiwacz o tym samym oznaczeniu jak w Seacie. Sprowadziła mi firma z Wa-wy z ul. Szczerej (Włochy), nazywa się Wega a link do ich stronki jest tutaj
  
 
Predki - nie napisałeś jak to się przełożyło na zużycie paliwa.