Podświetlenie zegarów z swiatłami mijania/drogowymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Chciałbym w poldku zamontować "system" który po włączeniu świateł pozycyjnych, mijania, drogowych oświetli zegary a regulatorem otężenia swiateł regulować tylko siłę świecenia. Ma ktoś już w swoim samochodzie? Jeżeli tak to poproszę o drogocenne wskazówki.

BTW. Wiem że na ten temat już było pisane wiele razy ale jak wpisałem ten temat w wyszukiwarkę no nie było nic na ten temat.
  
 
Tak jest chyba w serii??
  
 
Jak dobrze pamiętam(bo ktos już to opisywał) przewód trzeba poprowadzić z zegarów do klawisza od świateł. No ale z którego miejsca w zegarach i gdzie zmienić aby tym regulatorem szło zmienić siłe świecenia żarówek.

A jak ktos ma to może jakiś mały schemacik byłby mile widziany choć nie wiem po co.
  
 
Nic nie rozumiem.
Wlaczanie podswietlenia zegarow jest w standardzie, nic nie trzeba zmieniac, a jasnosc reguluje sie potencjometrem.
  
 
Nie!

Podśietlenie całe w zegarach regulujesz. I regulatorem wyłączaj je a ja chce żeby to było za pomocą klawisza świateł.
  
 
Po co ci to?
Regulaltor ci się nie podoba?
  
 
Cytat:
2004-10-10 16:30:16, CAr pisze:
...I regulatorem wyłączaj je a ja chce żeby to było za pomocą klawisza świateł.



Regulatorem tylko zmieniasz natezenie swiatla.
A podswietlenie automatycznie wlacza sie po zapaleniu swiatel.

Chyba, ze u Ciebie cos jest pokrecone...
  
 
Cytat:
2004-10-10 16:30:16, CAr pisze:
Nie! Podśietlenie całe w zegarach regulujesz. I regulatorem wyłączaj je a ja chce żeby to było za pomocą klawisza świateł.



no zgadza się, podświetlanie zegarów i przełączników jest zawsze wtedy gdy jest przekręcona stacyjka, światła mojania/drogowe nei maja z tym nic wspolnego . a ty chcesz żeby świeciły się wtedy zegary, kiedy masz zapalone światła .... więc w zegarach masz kontrolke od zapalonych swiateł, odłącz (odlutuj) zasilanie podświetlania z płytki ( taśmy) drukowanej w zegarach ( przy potencjometrze ) , i podłącz pod kontrolke działania świateł mijania ( tylko że jak włączysz drogowe to chyba mijania sie automatycznie w PN gaszą... z tego co pamiętam, czy kontrolka mijania dalej sie świaci ?? )
  
 
to juz lepiej pod kontrolke wlaczonych swiatel pozycyjnych bo ona swieci sie caly czas, a mijania gaznie jak wlaczy sie drogowe
  
 
Cytat:
2004-10-10 16:56:56, BolimA pisze:
....A podswietlenie automatycznie wlacza sie po zapaleniu swiatel.



A wiec sie mylilem - caly cas mam wlaczone swiatla wiec nie pamietam jak jest na wyl.
  
 
Cytat:
2004-10-10 17:01:34, polonezcaro pisze:
no zgadza się, podświetlanie zegarów i przełączników jest zawsze wtedy gdy jest przekręcona stacyjka, światła mojania/drogowe nei maja z tym nic wspolnego . a ty chcesz żeby świeciły się wtedy zegary, kiedy masz zapalone światła .... więc w zegarach masz kontrolke od zapalonych swiateł, odłącz (odlutuj) zasilanie podświetlania z płytki ( taśmy) drukowanej w zegarach ( przy potencjometrze ) , i podłącz pod kontrolke działania świateł mijania ( tylko że jak włączysz drogowe to chyba mijania sie automatycznie w PN gaszą... z tego co pamiętam, czy kontrolka mijania dalej sie świaci ?? )



Włąsnie o to mi chodziło. Dzięki.
  
 
Cytat:
2004-10-10 17:14:25, BolimA pisze:
A wiec sie mylilem - caly cas mam wlaczone swiatla wiec nie pamietam jak jest na wyl.



Nie dokońca się myliłeś tak jest w DF'ach i chyba starych poldkach... tyle że tam nie ma regulacji jasności...
  
 
Cytat:
2004-10-10 17:30:03, Nomad pisze:
Nie dokońca się myliłeś tak jest w DF'ach i chyba starych poldkach... tyle że tam nie ma regulacji jasności...



Masz racje nomad.
  
 
A w moim Fiaciku podświetlenie tablicy włącza się za pomocą oddzielnego przycisku bez względu na to czy światła pozycyjne, mijania czy też drogowe są włączone można jechać w nocy i patrzeć jak tajemnicza czerwona kreska przesówa się w prawo
  
 
Cytat:
2004-10-10 17:30:03, Nomad pisze:
Nie dokońca się myliłeś tak jest w DF'ach i chyba starych poldkach... tyle że tam nie ma regulacji jasności...



w poldku zawsze byla regulacja jasnosci podswietlania, tyle ze w zegarach "kwadratowych" nie dzialalo to zbyt widowiskowo jak w przypadku okraglakow z caro
  
 
Ma ktos z was moze fotke prototypowych zegarow z poldka coupe ?
  
 
No w plusie nie ma za bardzo regulcji natezenia/jasnosci oswietlenia zegarow
Poza tym jest jeszcze jedna denerwujaca rzecz ... podswietlenie zegarow zalacza mi sie dopiero wraz z wlaczeniem swiatel , co jest dosc wqrzajace
  
 
Cytat:
2004-10-11 07:38:14, Hrumak pisze:
No w plusie nie ma za bardzo regulcji natezenia/jasnosci oswietlenia zegarow Poza tym jest jeszcze jedna denerwujaca rzecz ... podswietlenie zegarow zalacza mi sie dopiero wraz z wlaczeniem swiatel , co jest dosc wqrzajace


Mógłbyś dopisać jeszcze, że w PN CARO/ATU PLUS oświetlenie zegarów działa na powrót tak jak w klasycznych samochodach i że działa zgodnie z zasadą jakąby CAr chciał zastosować w modelu PN CARO/ATU. Ech, to lenistwo w opisywaniu swoich historii.

W sprawie zaś świateł i kontrolek bardzo podoba mi się w PN, że ma oddzielną kontrolkę do świateł pozycyjnych i oddzielną do świateł mijania. Szkoda jednak, że dla pewnej grupy polskich drajwerów nie mają one żadnego zastosowania i jeździ sobie takie toto bez świateł szczęśliwe i zadowolone.