Jeśli ostatno o nowych samochodach...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeśli ostatno o nowych samochodach to i ja powiem co mi chodzi po głowie, tak sobie mysle zeby kupic Leganze albo Musso.
tyle ze teraz to na 100% nie ale moze za rok albo swa lata.

Ja panowie pomimo ze lubie samochody i staram sie o nie dbac,
to przede wszystkim dla mnie musza byc ekonomicze, wygodne,
i sporych rozmoarów. Espero wsyzstkie te warunki spełnia.

Jesli chodzi o ekonomicznosc to nie wiem co sie z waszymi dzieje,
ale ja uwazam z Espero jest pawie bezawaryjne, to ze czasmai cos
padnie, to napewno jest w srodku listy.

Swoją drogą słyszam kilka dni temu , ze Renault zrobił tani samochód pod nazwą handlową Dacia

I tak sobie mysle skoro on ma kosztowac okolo 5 tys. euro
to to jest samochód dla mnie.

Nie jest super ładny, ale moze być


Cytat:
Rok 2002 to podjęcie decyzji o powierzeniu dystrybucji i organizacji profesjonalnej, ogólnopolskiej sieci sprzedaży i obsługi samochodów marki Dacia firmie Renault Polska Sp.z o.o., będącej oficjalnym importerem na rynek polski samochodów marki Renault. Pierwszym dystrybuowanym przez nią modelem będzie opracowany przez większościowego właściciela marki Dacia – firmę Renault S.A. – sedan o nazwie LOGAN. Zostanie on wprowadzony do sprzedaży na początku 2005 roku





Cytat:
Serwis


Naprawy - obsługa

W większości krajów Europy Środkowej i Wschodniej, naprawy i obsługa pojazdów będą odbywać się w sieci Koncesjonerów Renault-Dacia. W Europie Zachodniej, obsługa posprzedażna będzie zapewniona od 1 stycznia 2005 roku przez Koncesjonerów Renault.
Klienci marki Dacia otrzymają gwarancję usług na najwyższym poziomie, który odpowiada standardom jakości koncernu Renault.

Obsługa pojazdów marki Dacia będzie znacznie łatwiejsza dzięki zastosowaniu:
1. Zawieszenia tylnego pochodzącego z płyty podłogowej B opracowanej w wyniku współpracy Renault i Nissana,
2. Wielu wspólnych elementów montowanych seryjnie w innych samochodach marki (układ jezdny Renault itd.),
3. 500 wspólnych części Dacia-Renault z łącznej liczby 1200 pozycji części do samochodów,
5. Technologii Renault w zakresie diagnostyki i napraw samochodów marki Dacia.



Coekaw co wy na to, ale ja uwazam ze jak sie pojawi ta Dacia na rynku w 2005 r. to w połowie 2006 beda jeszcze tansze bo roczne
i wtedy to sobioe kupie, a espero wytrzyma do lata 2006 na 100%

Pozdrawiam
FGM
  
 
powiem krótko.... THALIA po liftingu... ja mam pewne uprzedzenia co do marki renault ale... są niektórzy co jezdzą tylko renófkami.. i sobie chwalą... miałem kiedys Renówe.. i w zyciu nie kupie drugiej...
  
 
brzmisz rozsadnie ten samochod faktycznie nie jest szczytem techniki ani jakosci wykonczenia ale za swoja cene daje naprawde duzo..najlepszy dowod ze nawet w snobistycznym top gearze uznali ze nieimportowanie logana na wyspy jest bledem..zeby on jeszcze nie byl tak cholernie brzydki choc jak spojrzec na niego z boku to nawet nieco vw bore przypomina a to nobilituje
  
 
Czrek nie przesadzaj, Nową Meganke to bym łykną w ciemno, podobnie poprzednią Lagunę ni i Scenica też. Thalia moim zdaniem jest mniej atrakcyjna niż ten Logan.

Zboku może i Borę ale z tyło to już powoli przypomina Megankę nową, no może nie do końca identycznie, ale kierunek kreślarski
w stronę tych kantów z Meganki HB.

Pozdrawiam
FGM
  
 
Zboku czy z boku??
  
 
tja
  
 
Szczerze mówiąc - bardziej podoba mi się Thalia, ale kwestia gustu.
Myślałem o dacii, rozmawiałem z kuzynem, ktory pracuje w renault i trochę rozwiał moje plany. Cena w Polsce będzie ok. 30.000 zł, bo 5.000 euro to tylko założenie i to za gołą wersję, a takie nie będą do Polski sprowadzane.
A jakbym się mylił co do ceny, to chyba warto za 23-24.000 tysie kupić nowe auto z dwuletnią gwarancją mechaniczną i chyba sześcioletnią na blachę...
Najwyżej po gwarancji wymienia sie na nowe...
P.
  
 
Jezeli chodzi o wyglad to w tym przypadku jest tragedia, nie wiem kto to projektowal, ale wyglada to cos przeokropnie, jak Lada Samara normalnie.

Osobiscie wolalbym kupic Leganze, albo tego Musso, chociaz ten ostatni do tanich w eksploatacji chyba nie nalezy - silniki Mercedesa, znadje sie, ze V6 - a to musi palic i pali. Instalacja gazowa - tylko wtrysk, moze byc tez problem ze zbiornikiem, bo jesli chcemy miec w kole, a kolo jest podwieszane to trudno jest znalezc zbiorniki do podwieszenia. Predkosc maksymalna chyba 150 diesel i 170 benzyna. W srodku oczywisice calkiem przytulnie i fajnie. Tutaj nie wiem czy nie lepsza Leganza by byla. Ewidentnym minusem jest juz brak gwarancji, a caly samochod przebieg jakis juz bedzie mial, zawsze trzeba cos wymienic.

Logan, samochod nowy, na gwarancji (2 lata) - cos sie popsuje, wymienia za darmo. Pali pewnie tez nie zbyt wiele, ale i osiagi beda kiepskie. Nie mowie juz o komforcie jazdy i tym podobnych sprawach. Z utrzymaniem tez moze byc roznie, bo czesci do Renault nie naleza do najtanszych.


Wybierasz w dwoch skrajnych przypadkach, plusy i minusy sa oczywiste, ale wybor nalezy do Ceibie
  
 
Cytat:
2004-10-10 20:28:22, QLogic pisze:
Pali pewnie tez nie zbyt wiele, ale i osiagi beda kiepskie.



No nie przesadzajmy - 1.4 75KM i 1.6 90 KM - jak na takie autko, to chyba wystarczy do "sprawnej" jazdy...
P.
  
 
Cytat:
2004-10-10 20:47:14, pyrekcb pisze:
No nie przesadzajmy - 1.4 75KM i 1.6 90 KM - jak na takie autko, to chyba wystarczy do "sprawnej" jazdy... P.



Do sprawnej oczywiscie, ze tak, podobne parametry ma ostatnie Polo, ale porownujac do Leganzy 2,0 133KM nie jest to duzo.


Jeszcze o Musso - sa 2 silniki do wyboru

Benzyna 3,2 V6
moc - 219 przy 5750
moment - 307 przy 4000obr
predkosc max - 190

Diesel 2,9
moc - 120 przy 4000
moment - 250 przy 2250
predkosc max - 152


Tym benzynowcem przyjemnie by sie jezdzilo
  
 
Cytat:
2004-10-10 19:50:16, _FGM_ pisze:
....."Czrek nie przesadzaj, Nową Meganke to bym łykną w ciemno, podobnie poprzednią Lagunę ni i Scenica też."....


Krótko o moich prawie 3-letnich doświadczeniach z Pomocy Drogowej:
Nową Megankę NIE! (chyba że tylko walory estetyczno-wizualne Cię interesują) ..to samo SCENIC (nowy)
poprzednia Lagunka YES! (od nowej niech Cię Pan Bóg broni -chyba, że przkulasz 30kkm i sprzedasz)
Najmniej kursów miałem z Japońcami (Toyota, Nissan to rzadkość na platformie!)...no i....Espero! chyba tylko z 10 razy wiozłem ( z tego 1 szt. klienta -bo rozbił!...i 9 razy moje...jak odwoziłem do pracy platformę i musiałem czymś wrócić do chaty )
  
 
Cytat:
2004-10-10 21:27:17, bogdan1 pisze:
no i....Espero! chyba tylko z 10 razy wiozłem ( z tego 1 szt. klienta -bo rozbił!...i 9 razy moje...jak odwoziłem do pracy platformę i musiałem czymś wrócić do chaty )



He, he, Boguś - teraz wiemy dlaczego Twoja fura jest tak uszanowana i przez to zawsze wygląda pięknie na zlotach
  
 
Cytat:
2004-10-10 21:25:06, QLogic pisze:
Do sprawnej oczywiscie, ze tak, podobne parametry ma ostatnie Polo, ale porownujac do Leganzy 2,0 133KM nie jest to duzo.




Zawsze się znajdzie mocniejszy i szybszy samochód, a szczególnie taki o dwie klasy wyższy.
Podejrzewam, że z 90 konnym loganem wiele esperaków by się namęczyło.
P.
  
 
Nie chce nikogo rozczarowac, ale ostatnio - w tym roku mialem przyjemnosc zapoznac sie z rumunska techonologia z podzespolami Renault - nie jestem pewny czy to byl Logan, czy Nova, czy Super NOVA, tych modeli rozniacych sie detalami, aczkolwiek z "renówką" pod maską bylo kilka w ostatnim czasie. Samochody te wykonane sa bardzo malym kosztem i nie umywaja sie do Espero - predzej porownywalbym je do Fiata 125p z silnikem Renault, choc nie wiem czy nie zanizam komfortu podróżowania i jakosci Dużego Fiata.
  
 
Nie no - dacia nova to jak polonez z silnikiem rovera, a logan jest nową konstrukcją. Może i jest produkowany tanio, ale myślę, że jakościowo lepszych od starych awaryjnych dacii.
Czas pokaże.
  
 
Cytat:
2004-10-10 21:34:40, HenBas pisze:
He, he, Boguś - teraz wiemy dlaczego Twoja fura jest tak uszanowana i przez to zawsze wygląda pięknie na zlotach



Hehe sam widziałem nie tak dawno temu jak ok tydzien... jak Bogusia fura pedzila przez miasto... na takiej dooopnej platformie oczywiscie wypucowana na błysk az mi było głupio bo moje auto było brudne... ehh jaki ja daje przykład....
  
 
ja tez nie przepadam za Renault (jak tez za innymi francuzami), jezdzilem kiedys Megane do Czech i mi sie spodobala, teraz kupilem Lagune i po 16 tys km przejechanych uwazam ze to niezłe auto
  
 
Cytat:
2004-10-10 22:35:27, Petersen pisze:
i po 16 tys km przejechanych uwazam ze to niezłe auto


Eeee, to ładnie łoisz!!!
Przecież niedawno kupiłeś....
  
 
Cytat:
Nie no - dacia nova to jak polonez z silnikiem rovera, a logan jest nową konstrukcją. Może i jest produkowany tanio, ale myślę, że jakościowo lepszych od starych awaryjnych dacii.
Czas pokaże.


W Rumunii prawie tylko to jeździ w różnych wersjach i rocznikach, i chyba ta logan juz tez. Moze za ostra wydalem opinie, ale to tylko moje wlasne odczucia - To czym jechalem jako pasażer bylo wyprodukowane w 2003 i taksówkarz chwalił, że z silnikiem fransuskim.
  
 
Już nawet tą tandeciarską Dacię kupiło Renault i widać ,że wychodzą na prostą, a nasz Żerań niedługo pewnie pójdzie do rozbiórki

ale w zasadzie, to nie ma się co dziwić.... co to za marka FSO???
Nawet nie byłoby czego prostować
Fakt jednak ,że fabryka na Żeraniu jest bradzo nowoczesna i szkoda byłoby zaprzepaścić takiego potencjału.