[1,9 D] Jaki układ hamulcowy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam poloneza 96r 1,9D - 2 msc temu wymieniałem z przodu tarcze i klocki hamulcowe okazało się że mam zwykłe hamulce. Teraz przyszedł czas na tylne hamulce, z postów które znalazłem na forum wynika że powinienem mieć tarcze z tyłu, ku mojemu zdziwieniu okazało się że mam bębny- czy to oznacza że mam tył lukasa ? Proszę o pomoc, nie wiem jakie części kupić. Jeszcze jedno – jak poznać czy mam szeroki rozstaw kół czy wąski ?
  
 
"Szerokie" Polonezy sa wszystkie od 93 roku wzwyż. Masz tył Lucasa. A co naprawiasz? Nie hamują czy po prostu robisz przegląd? A w ogóle to kup sobie książkę o Polonezie. Najlepiej autorstwa Trzeciaka z 2001 roku. Bez książki ciężko coś zrobić.
  
 
Rocznik 1996 - na pewno szeroki most i skoro będny na pewno hamulce lucas, nie wiem na jakiej zasadzie przy przednich klockach stwierdzono ze masz stare hample ? na pewno jest to układ Lucas
  
 
Cytat:
2005-02-19 08:52:52, pablo_fso pisze:
nie wiem na jakiej zasadzie przy przednich klockach stwierdzono ze masz stare hample



metoda wzrokowa zapewne, zaciski lucasa wygladaja inaczej niz te starego typu i pomylic sie nei da

coolio78: a jakie masz serwo? takie plaskie i duzej srednicy podobne co miny?
  
 
Cytat:
2005-02-19 11:35:01, Samael pisze:
metoda wzrokowa zapewne, zaciski lucasa wygladaja inaczej niz te starego typu i pomylic sie nei da coolio78: a jakie masz serwo? takie plaskie i duzej srednicy podobne co miny?




Serwo mam małe i to raczej jest stary typ, zaciski mam zwykłe bo musiałem zamieniać części lukasa w sklepie na zwykłe bo nie pasowały, myślałem, że z tyłu też będę miał tarcze a tu się okazało że bębny czyli lukasa. Z tyłu muszę wymienić szczęki bo już okładziny się zdarły i zaczyna piłować. Trochę mnie to dziwi. mam II wersje układu hamulcowego?
  
 
Moze poprzedni wlasciciel musial zmienic most i akurat trafil mu sie na bebnach
  
 
jak pod maską jest jeden mały zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego to jest to Lucas, no moze i zmieniał ktos most tylko ze rocznik wskazuje dobitnie na hamulce lucasa .. chociaz z drugiej strony ktos juz na tym forum pisal ze w GLD stare hamulce stosowano dłuzej .. wiec możliwe ze to stary typ z późniejszą inwencją własciciela w postaci bębnów z tyłu
  
 
Chyba wogóle oryginalnie w zwykłych Poldkach GLD nie stosowano hamulców Lucasa. To chyba jakas rzeźba jest.
  
 
Cytat:
2005-02-19 15:02:51, Lafaar pisze:
Chyba wogóle oryginalnie w zwykłych Poldkach GLD nie stosowano hamulców Lucasa. To chyba jakas rzeźba jest.



nie no, wyjątki się zdarzały
  
 
Pewnie sobie nie poradzę z tym sam, czy ktoś może mi rekomendować jakiś dobry, niedrogi warsztat na terenie Bydgoszczy i okolic
  
 
Cytat:
2005-02-19 16:13:19, coolio78 pisze:
Pewnie sobie nie poradzę z tym sam, czy ktoś może mi rekomendować jakiś dobry, niedrogi warsztat na terenie Bydgoszczy i okolic



Wpadnij jutro na spot. TU masz szczegóły, może zobaczymy co siedzie w Twoimi aucie i coś doradzimy.
  
 
w 1.9d niebyło lucasa nawet w 96/97 dopiero w trucku + napoczątku tylko wlepiej wypaśonych apotem zostały w standardzie pewnie masz wymieniony most a szeroki łatwiej dostać na lucasie
  
 
Drugie forum na którym to powtarzam:
Seryjnie trucki na starej pompie i serwie, ze starymi hamplami z przodu miały z tyłu bębny!
Źródło: Morawski A.D. 2001
  
 
Trucki tak ale osobówki nie. Z tego co mi wiadomo to Diesel w osobówce wychodził tylko na starych hamulcach, niezaleznie od roku produkcji.
  
 
Ale generalnie nie ma co narzekać....Łapa jest lepsza na bębnach
  
 
Tak. Ciekawe czy była to tylko modyfikacja hebli czy wymiana całego mostu. Bo w przypadku wymiany całego mostu mógł ktoś też zmienić przełozenie, co może sie odbic na osiagach i trakcji auta.
  
 
Jutro jadę do znajomego i razem będziemy się męczyć z tymi heblami i od razu krzyżaki i łożyska do wymiany, mam nadzieję, że do niedzieli się wyrobimy, bo mam wyjazd.
  
 
A ja nie mam lucasów
  
 
Nareszcie udało nam się zrobić te heble. Okazało się, że jednak z tyłu mam heble Lukasa, znajomy mi powiedział, że jeżeli przód jest zwykły a tył Lukasa to istnieje prawdopodobieństwo, że tylna oś słabo hamuje. Przywiozłem ze szrotu cały tylny most ze starymi heblami i zamontowaliśmy go na miejsce starego. Po przetestowaniu efekt jest zadowalający , teraz mam o niebo lepsze heble niż przedtem . Przy okazji zmieniliśmy krzyżaki i łożyska na wale. Będę musiał jeszcze wyważyć wał, ponieważ powyżej 60km/h cały tył wpada mi w rezonans i jest dosyć głośno, tak że nie słyszę silnika z przodu. Czy ktoś wie gdzie wyważają wały w Bydgoszczy????? A może można zrobić to samemu ????