Sonda LAMBDA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Orientujecie sie ile kosztuje sonda lambda do escorta 91r 1,6 EFI ?
Dzisi pytalem w sklepie to powiedzieli mi ze bosch kosztuje od 450 do 600 zl !!!!
Czy to normalna cena ? Wydaje mi sie dziwnie wysoka, na allegro widzialem uniwersalne bosch za 80 -120 zl.
Prosze o opinie...
  
 
Kup "uniwersalna". W kieszeni zostanie ci kupe kasy a roznicy nie ma zadnej.
  
 
Cytat:
2004-10-16 14:46:40, YasieK pisze:
Kup "uniwersalna". W kieszeni zostanie ci kupe kasy a roznicy nie ma zadnej.




Lubie takie odpowiedzi

Poczekam jeszcze na inne...
  
 
Półtora roku temu kupiłem i założyłem uniwersalną...trzebabyło tylko przelutować wtyczkę i jeżdże.....nic się złego nie dzieje.....gaz-benzyna.Działe bez problemu.
  
 
Jesli jeszcze jedna osoba potwierdzi ze uniwersalne sa dobre to w poniedzialek smigam do sklepu )
  
 
No to ja potwierdzę.
Dzisiaj właśnie zamontowałem uniwersalkę BOSHA, co prawda kosztowała nie 120, a ponad 300 pln (model BOSH LS 07, cztery przewody bo to zetec). W każdym razie kupuj, montuj zgodnie z instrukcją (nie lutuj przewodów za żadne skarby) i śmigaj. Powodzonka.
  
 
Ja tez potwierdzam, juz 1,5 roku i ok.
A co ma znaczyc
Cytat:
(nie lutuj przewodów za żadne skarby)

  
 
Sorry za te powtórki, miałem problemy z logowaniem.
  
 
Ja też mam 4 przewody chociaż mój to zwykły CVH.Moja kosztowała chyba 120 jeśli dobrze pamiętam.
  
 
podrzucę wątek do góry..mam takie sondy uniwersalne na sprzedaz.......Firma NTK i BOSCH 4 przewody-nowe nie używane. sprzedaje z powodzeniem na allegro..gdyby ktoś z klubowiczów potrzebował..moge sprzedac za 75 zl
  
 
Ginel a to ze uniwersalna to nic nie wadzi?? bo slyszalem ze wsadza sie takie o tej samej ilosci kabli ale czasem nie bangli...
  
 
chodzi tylko o napiecie 1.0v
  
 
a czy te uniwersale beda pasowaly do 1,6i z MK4 '87 ? bo ja jezdze od poczatku bez lambdy , tzn byla zlamana juz jak ja kupilem...
  
 
A jak wlasciwie mozna sprawdzic i ocenic czy sonda nadaje sie juz do wymiany ?
  
 
Przy pomocy voltomierza.Przy pracującym silniku podpinarz voltomierz najlepiej wskazówkowy(lepiej widać zmiany napiecia )do przewodu sygnałowego bodaj.szarego.Drugą końcówkę przyrządu na masę.Sprawna sonda wystawia sygnały od0.1V-0.9V cyklicznie mniej więcej co sekundę(uboga-bogata mieszanka).Jeśli nie ma zmian ,są zbyt wolne lub stoi cały czas 0.45V to sonda jest padnieta.sprawdź przy okazji omomierzem obwód grzałki (dwa białe przewody) bo może sonda sie nie dogrzewa do normalnej temperatury pracy,oraz stan wtyczki.Jeśli coś pochrzaniłem to proszę o wybaczenie ale piszę z pamieci a dawno już tego tematu nie przerabiałem.Polecam artykuł http://www.republika.pl/autotechnikaekspert/teoria.htm#Sonda