Mały problemik z elektryką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Czy może ktoś się orjętuje w elektryce Omegi? Padła mi dzisiaj połowa deski rozdzielczej (tj. obrotomierz i wszyskie kontrolki pod nim i do tego jeszcze wskażnik temp. i wachy).Wymieniłem bezpiecznik (u mnie jest w miejscu nie oznaczonym na pokrywce bezp.) i było wszystko ok. Ale po chwili znów to samo!Wymieniłem bezp. i nie działa!Po wymontowaniu skrzyneczki z bezp. zauważyłem że przy tym i paru innych bezpiecznikach brakuje kabelków!Co to mogło być i od czego? Z góry dzięki za pomoc!

pzdr.
  
 
Dodam jeszcze że jak sie przekroczy ok 2tys.obr. to zaczyna się świecić brak ładowania akumulatora i już nie gaśnie.
  
 
Sprobuj poruszac tym bezpiecznikiem np. dopchnac go bo moze cos nie stykac przynajmniej u mnie tak bylo i to wlasnie pomoglo


pozdr.
  
 
Witam
A czy silnik ma pełną moc? Czy nie pracuje czasem w trybie awaryjnym? Ja tak miałem jak zrobilem zwarcie w lampce od schowka. Wszystko zgaslo, zapalil sie brak ladowania, obrotomierz znieruchomial i predkosciomierz tez. Silnik mial jakies 40 KM... Wymienilem bezpiecznik i wszystko wrocilo do normy.
Sprawdz bezpieczniki i styki, ewentualnie przeplyw napiecia, czy wszedzie tam gdzie powinno byc, faktycznie jest.
  
 
hej,
miałem podobnie i to dwa razy.
Pzede wszystkim sprawdź połączenia przy bezpieczniku - tak jak radzą chłopaki, drugi raz miałem problemy na własne życzenie - wymieniałem żarówki i włączyłem zapłon na częściowo wyciągniętych zegarach - pechowo coś sie zwarło do masy i sfajczyła się ścieżka - w efekcie zegary nie działały - dopiero po kilku przegazowaniach zaczynały lekko świecić kontrolki:ładowania i check. wyciągnąłem zegary, znalazłem przerwaną ścieżkę - lutownica w dłoń no i kawałek drucika i wszystko wróćiło do normy.

Powodzenia
Mały
  
 
Wielkie dzięki za pomoc!
Zaraz skocze jeszcze raz obejrzeć te bezpieczniki.
  
 
No i sprawsziłem.Wszystkie stykie styki są ok.Przepaliłem chyba 5 bezpieczników.Zwarcie sie robi pewnie gdzieś przy desce.Przeważnie sie przepalało przy uruchamianiu auta.Czy może mieć na to wpływ uszkodzony rozrusznik?(Czasem się zacina) Lecz czasem się przepalał bezp. przy samym przekręceniu stacyjki. Ale mnie to denerwuje!!
  
 
hej,
Jeśli bezpiecznik Ci się przepala po przekręceniu stacyjki to spróbuj odłączyć sterowanie lusterek(jeśli masz elektryczne). U mnie jakiś czas temu zrobiło się zwarcie i efekt jest taki, że jak włączę przełącznik sterowania lusterek do kostki to "pyk" i po bezpieczniku. I wtedy zaczyna się sajgon - czasem kontrolki się żarzą czasem nie...jeśli się żarzą to pewnie prąd do zasilania ciągną prze któryś z obwodów "kontrolnych", ale prąd(lub napięcie) jest za małe żeby pociągnąć całą deskę.
Ja chwilowo odłączyłem sterowanie lusterek i tak jeżdzę - jak bedę miał czas to zobaczę co było i dam znać... no chyba, że będziesz pierwszy to napisz co było przyczyną

Mały
  
 
Możliwe że to przez lusterka (mam elektryczne) bo ostatnio jakis ... oberwał mi jedno na parkingu.Jak przyszedłem to lustro wisiało na przewodzie.I wczoraj myłem auto,więc może troche wody wlało się do lustra i zrobiło zwarcie.Jutro to obejrze.Jak bende coś wiedział to bende pisał.

pzdr.
  
 
No i zrobiłem! Przyczyną były kabelki od podgrzewania spryskiwaczy.Są położone w takim miejscu że przy każdym zamykaniu maski są zgniatane.Doszedłem do tego przypadkowo ale wcześniej rozprułem chyba połowe instalacji elektr.