Zapłon - 3 pytanka;-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. Jak sprawdzić kąt wyprzedzenia jaki jest aktualny.
2. Czy wyprzedzenie zapłonu wpłynie na zachowanie się samochodu - inna dynamika itp.
3. W którą stronę kręcić aparatem żeby wyprzedzić zapłon?
Tom
  
 
Witam, wstępny kąt wyprzedzanie możesz sprawdzić stroboskopem, dalej jest on regulowany przez układ elektroniczny wtrysku,
w 1.5 16V zmiana kąta na aparacie zapłonowym nic nie da (elektronika i tak ,,po swojemu'' to ustawi),
przyspiesza się zapłon kręcąc aparatem zapłonowym przeciwnie do obrotów silnika.
Zbyt wczesny zapłon odbije się na pracy na wolnych obrotach i może spowodować przegrzewanie się silnika.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:04:17, Krzysztof_L pisze:
Witam, wstępny kąt wyprzedzanie możesz sprawdzić stroboskopem,


No tak, tylko nie mam pojęcia czy są jakieś wycięcia na kole pasowym, bo gdzieś trzeba świecić tą lampą
Tom
  
 
O ile pamiętam to są.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:15:46, Krzysztof_L pisze:
O ile pamiętam to są. Pozdr.


To muszę poszukać
Tom
  
 
tom ale chyba nie przeczytales tego co krzysztof powiedzial do konca.. w 1.5 wyprzedzenie zaplonu nie ma sensu..wiec po co chcesz to robic?? sa jakies przeslanki ku temu ze masz zle ustawiony zaplon??
  
 
Cytat:
2004-09-28 17:01:49, qbaj pisze:
tom ale chyba nie przeczytales tego co krzysztof powiedzial do konca.. w 1.5 wyprzedzenie zaplonu nie ma sensu..wiec po co chcesz to robic?? sa jakies przeslanki ku temu ze masz zle ustawiony zaplon??


No mi chodziło o to, że jak mam źle ustawiony to żeby komp się nie męczył i nie musiał go poprawiać....tak sobie tylko kombinuję
Tom
  
 
nie no jasne..kombinuj..jak masz zle ustawiony to trzeba poprawic..tylko pytalem jakie masz objawy ze pojawily sie takie przypuszczenia?
  
 
Racja, trzeba być wyrozumiałym dla kompa
Trzeba dbać o jego dobrą kondycję, wtedy i on CI sie odwdzięczy
  
 
siakiś mułowaty ten mój wozik, dostaje wyraźnego kopa powyżej 3000obr. Myślałem że może coś z zapłonem.
Tom
  
 
Ten typ tak ma Sprawdź w danych technicznych gdzie masz maks. moment obrotowy i wszystko jasne
  
 
Cytat:
w 1.5 wyprzedzenie zaplonu nie ma sensu..wiec po co chcesz to robic?? sa jakies przeslanki ku temu ze masz zle ustawiony zaplon??


Dziwne.... w moim 1,5 kręcenie aparatem zapłonowym daje widoczne efekty, tyle że na LPG /BP używam tylko na zimno więc nie sprawdzałem). Przekręcenie aparatu o 2-3mm w stronę kabiny znacznie polepsza "zbieranie" się auta. Obrót o więcej niż 3 mm powoduje szarpanie przy ruszaniu (tzw. zajączki). Obrót w stronę przeciwną do kabiny powoduje zamulenie auta.
Ja na co dzień jeżdżę z aparatem przekręconym o 2 mm w stronę kabiny i spadek mocy na LPG jest niewielki, spaliny w normie, a spalanie jak marzenie (8-10 l/100km).
  
 
Cytat:
2004-09-30 11:36:28, tommi-j pisze:
Dziwne.... w moim 1,5 kręcenie aparatem zapłonowym daje widoczne efekty, tyle że na LPG /BP używam tylko na zimno więc nie sprawdzałem). Przekręcenie aparatu o 2-3mm w stronę kabiny znacznie polepsza "zbieranie" się auta. Obrót o więcej niż 3 mm powoduje szarpanie przy ruszaniu (tzw. zajączki). Obrót w stronę przeciwną do kabiny powoduje zamulenie auta. Ja na co dzień jeżdżę z aparatem przekręconym o 2 mm w stronę kabiny i spadek mocy na LPG jest niewielki, spaliny w normie, a spalanie jak marzenie (8-10 l/100km).



A jakie miałeś wcześniej spalanie.
Bo u mnie to teraz jest tak: 9-trasa, 11-miasto
więc może i ja coś sobie podkręce?
  
 
Cytat:
2004-09-29 06:25:39, Mihty pisze:
Racja, trzeba być wyrozumiałym dla kompa Trzeba dbać o jego dobrą kondycję, wtedy i on CI sie odwdzięczy



Może mam jakiegoś wirusa...albo dołożę mu RAMu
Tom
  
 
Cytat:
A jakie miałeś wcześniej spalanie.
Bo u mnie to teraz jest tak: 9-trasa, 11-miasto
więc może i ja coś sobie podkręce?



Tak prawdę mówiąc nie sprawdzałem spalania przed przekręceniem aparatem zapłonowym, ale było podobne.
Pisząc o spalaniu miałem na myśli to, że po przekręceniu aparatu spalanie nie wzrosło ponad miarę. A co do samego spalania to chyba mam dobrze dobraną i wyregulowaną instalkę gazową.
  
 
kwz ma bardzo wazny wplyw na moc moment ,temper.spalania spal.stykowe, emisje spalin
sprawdzenie musisz znac dokladny dla swojego silnika a czy lampa stroboskopowa tylko musisz brac pod uwage zuzycie sinika codzi o sprezanie jezeli jest dobity to kwz musi byc wiekszy niz dla nowego
a jezeli chodzi o przestawieni zaplony (aparatu)to w wiekszosci palec kreci sie jak zegarek czli przyspieszenie w kierunku przeciwnym
  
 
Panowie a czy ktos po przekreceniu sprawdzal na lampie ile jest stopni wyprzedzenia bo jaos mi sie kojarzy ze ktos kiedys pisal ze 13' ale nie jestem pewien jak ktos mierzył to dajcie znac bo sam chce wyprzedzic i nie wiem o ile !!!
  
 
Panowie a czy ktos po przekreceniu sprawdzal na lampie ile jest stopni wyprzedzenia bo jaos mi sie kojarzy ze ktos kiedys pisal ze 13' ale nie jestem pewien jak ktos mierzył to dajcie znac bo sam chce wyprzedzic i nie wiem o ile !!!
  
 
Przecież cewką zapłonową steruje komputer, wtryskami steruje komputer i ciężko go oszukac zmieniając parametry ustawienia aparatu zapłonowego. W silniku 1.5 16V mało jest do poprawienia i o tym wiedzą tuningowcy. Inaczej sprawa wygląda w 1.8 i 2.0, tam jeszcze coś można zmodyfikować. Wiem, że zabawa z układem zapłonowym w 1.5 może popsuć drogą cewkę albo drogi komputer albo drogi aparat zapłonowy. Ale jeżeli ktoś chce się bawić to ....
Pozdr.
  
 
Ja zaryzykowałem i przestawiłem o 2mm
I była różnica silnik się szybciej wkręcał przez co efekt lepszego zbierania (szybciej osiągał obroty momentu maksymalnego).

A teraz dygresja:
W jaki sposób komputer może wpływać na kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu??????
Przecież rozdzielacz zapłonu jest czysto mechanicznym urządzeniem ścicsle powiązanym z wałkiem rozrządu (a w następstwie w pewnym uproszczeniu z położeniem tłoka w cylindrze).
Czyli upraszczając wytworzenie iskry jest zależne od położenia tłoka w cylindzrze.

Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie!!!