Też mi się trafiło. 1.6SLE

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Elo. Witam i pozdrawiam.

Pare dni temu w me łapki (świerzo upieczonego kierowcy ;]) trafił stary już parawie 14 letni polonezik przejściówka 1.6SLE '90.

Ogólnie z zewnątrz wygląda całkiem ładnie, rdzy ogólnie nie widać i na pierwszy rzut oka wygląda na prawde bardzo dobrze a czasami nawet lepiej niż niektóre Caro które widze na mieście. Jednak swoje lata ma i osiągi ma tragiczne.

Niestety nie znam się na mechanice więc samemu nic nie zrobie. Jednak chciałbym abyście mi powiedzieli co możę być powodem wyników które zaraz przedstawie.

A więc tak, nie mówiąc o tym że się skurczybyk często zalewa, to w obecną pogode jedyny sposób na rozruch to gaz do dechy i kręcić aż załapie, a potem tradycyjnie ssanko . Jak już działa to pojawia się problem obrotów, jakbym nie męczył się ze ssaniem i gazem to tak obroty skaczą jak chcą. Czasem nie trzymają i spadają prawie do 0 a czasem ostro trzyma na połowie ssania 3,5tyś orbrotów. O przyspieszeniu nie ma co pisać bo takowego nie ma nawet na dobrze rozgrzanym silniku, ale szacując do 100 możę by to trwało ok 2 minut. Czemu pisze że może to by tyle trwało. Bo po mieście (za miasto jeszcze nie wyjeżdżałem) na 4 biegu na 3,5 tyś obrotu jechałem - 65km/h. Zawrotna prędkość jak na tego poldka. Podobno obecnie maxymalnie pojechałbym 70-75 km/h ale już z ryzykiem uszkodzenia silnika.

Licze że mi coś poradzicie, bo zapowiada się że będe musiał nim jakiś rok, a obecnie jazde nim można nazwać jazdą kamikazze.

Aha nie dodałem że hamulce (ale to chyba normalka) są baaaaardzo słabe, a spalanie kolosalne - ok 15l ale czasem i więcej

Jak dla mnie to w pierwszej kolejnosci po kupnie auta powinienes:
wymienic swiece, filtry olej, przewody zaplonowe,plyny.
Z tego co napisales masz do roboty sporo rzeczy: