MotoNews.pl
  

E34 M20 2.0 czy 2.5 podobno 2.5 który wybrać

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam E34 M20 2.0 gdzie silnik jest dętka. Zastanawiam sie nad zamontowaniem 2.5 M20. Prosze o opinie i sugestie. Podobno w 2.5 siadają głowice.
  
 
ja osobiście miałem kontakt i to bardzo bliski z dwoma silnikami M20 2,5 litra. jednego z nich mam dziś, ma przejechane 251 tysięcy i jak na razie zero problemów. drugi to taki sam silnik z auta które kupiłem rozbite na części. auto było zaniedbane i sądziłem że silnik jest klapa, ponieważ przebieg licznikiowy był 387 tysięcy. nie znalazłem chętnego by go kupił i postanowiłem oddać go na złom, rozkładając go i oddzielając aluminium od reszty. zdziwienie moje było ogromne kiedy po zdjęciu głowicy silnik nie posiadał najmniejszych nawet progów na cylindrach. kiedy rozpiąłem korbowody nie zobaczyłem na panewkach ani na czopach śladów zużycia. byc może to był przypadek, ale nie słyszałem jeszcze o tym by w M20 padały głowice. chyba że ci sie pomyliło z 2,5 tds. tam owszem dosyc często padają głowice, o czym juz było na forum i na co zwrócił uwagą tolo84.
tu masz link do goscia który walczył z pekającymi głowicami w M20. poczytaj i oceń.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-10-18 22:42:57 ]
  
 
niewiem skąd masz informacje typu ''w 2.5 szybciej padają głowice'' jest to zupełną bzdurą i 2.0 i2.5 są silnikami m20.prawdopodobienstwo pęknięcia głowicy w obu przypadkach jest takie same.mój brat ma 325 m20 i ani razu nie robił głowicy
(a kilometry też kręci) koleżka natomiast posiada320 m20 i robił głowicę 2 razy(chodzi mi o wymianę bo pękła).sam więc widzisz że nie ma na to reguły.jeżeli lubisz ostrzejszą jazdę to na twoim miejscu wybrałbym 2.5 ,co 170ps to nie 129 pozdrawiam.
  
 
No chyba, że kupi 24V to już 150 lub 190KM Tak czy siak chyba bym wybrał ten 2gi
  
 
Dzięki za sugestie
A jak 2.5 będzie się mialo do skrzyni od 2.0 i czy muszę wymieniać instalacje czyt tylko komputer i przepływomierz
  
 
najlepiej kup sobie 2,5 24v 190km silnik pieknie gra, nie załuje ani jednej złotóweczki, poprostu czyta przyjemność z jazdy, a ta gra zaworów

pozdrawiam
  
 
silnik 2.5 m20 będzie pracował ze skrzynią od 2.0,ale radziłbym ją zmienić bo będzie miała prędkość maxymalną jak 2.0 a nie 2.5 za to kopa będzie miała zajebistego (skrzynia nie jest aż taka droga,oczywiście używana)komputer wiadoma sprawa że trzeba zmienić i włożyć od 2.5.wtyka raczej nie pasuje ale elektryk powinien ci to przerobić za czapkę drobnych .zmiana na silnik m50 to dużo większe koszty i dużo więcej przeróbek w instalacji,efekt jest piorunujący ale nie każdego na to stać.ja posiadam 2.5 m50,marko99999ma rację,to muzyka dla uszu. powodzenia w swapie silniczka
  
 
kolega miał e-34 4 litrową. to dopiero muzyczka! teraz ma e-36 m3, a to to jest dopiero muzyczka!!!
pozdrawiam