Ile powinien wynosić luz pomiedzy tłokiem a cylindrem ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ile powinien wynosić luz pomiedzy tłokiem a cylindrem ??
W morawskim pisze jak mierzyć luz szczelinomierzem , natomiast nie pisze, ile powinien on wynosić ?? I i w jakiej sutuacji slink kfalifikuje sie do remontu.
Wiem że próba z pomiarem komprsji jest najlepsza ...ale nie stwierdza co wymieniać; wszystko czy tylko pierścienie.
U mnie sytuacja jest taka że ranta na gładzi nie ma ... ale kompresja nie jest zbyt dobra i najchetniej wymieniłbym tylko pierścienie.

Może ktoś z szanownych klubowiczów posiada takie informacje
  
 
a moze masz glowice do dupy?
  
 
.. a zrobiles probe olejowa?
  
 
Cytat:
2004-07-16 11:51:41, anmimo pisze:
.. a zrobiles probe olejowa?



Właśnie. Zrób próbę olejową będziesz wiedział czy pierścienie czy głowica
  
 
Cytat:
2004-07-16 13:35:07, Qba6tak pisze:
Cytat:
2004-07-16 11:51:41, anmimo pisze:
.. a zrobiles probe olejowa?



Właśnie. Zrób próbę olejową będziesz wiedział czy pierścienie czy głowica



Robilem probe olejowa, ale niestety nie dala ona 100% pedwnosci co jest skopane ....
moja proba olejowa
wiec dlatego zastanawiam sie nad innymi metodami stwierdzenia jak moge sprawdzić co skopane i co wymieniać.



[ wiadomość edytowana przez: Aristo dnia 2004-07-16 15:21:03 ]
  
 
Jakie były różnice w pomiarach? Jak masz zdjętą głowicę to idź do jakiegoś zakładu gdzie robią szlify i niech sprawdzą ci szczelność zaworów. Zrobią to za piwko albo nawet za friko.

Co do próby olejowej to w którymś poście było tak napisane:
Próba olejowa polega na wlaniu 5 - 15 cm3 oleju i ponownym pomiarze. Przyrost ciśnienia o:
- 20 - 70 kPa - zużycie przylgni lub gniazd zaworowych
- 70 - 120 kPa - nieszczelność pierścieni tłokowych
- 120 - 200 kPa - znaczne zużycie gładzi cylindra oraz pierścieni tłokowych i tłoka.
Owocnej walki życzę .