Prędkośc max 130

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomocy ,

Ja juz nie wyrabiam - na trasie samochód mi jedzie na gazie do 130 na benzynie 140 , na piatym biegu do 4 obrotów . Gaz niedawno regulowany , fitry paliwa , powietrza wymienione, wydech roczny , przebieg 125 tys 1997, poj, 1,5. Bez wycieków oleju.
Gdzieś kiedys czytałem , że może wydech jest zapchany. Może Właściciel espero co miał ten problem powie jak sprawdzić czy chodzi o wydech.
PZDR
Bojkot

  
 
Ja obstawiam sondę lambda albo apchany wydech....
Najpierw sprawdź lambdę i nie sugeruj się, że ECU nie wywala żadnych błędów.
  
 
Dzięki za radę,
A czy są jakieś inne objawy zapchanego wydechu ( znaczy końcowego) bo ten wymieniłem rok temu. Jaki teraz kupić - przelotowy czy jakis inny niewiem.
PZDR
Bojkot
  
 
wywal katalizator a powinno minąć...
  
 
ty masz po prostu przepisowy samochod V max w polsce to 130 na autostradzie wiec po co wiecej??

a tak powaznie to nie lambda wg mnie predzej wydech ale..hmm pytanie za 10pktow czy objaw wystapil nagle?? czyli ciales sobie 180 w poniedzialek a we wtorek rano juz tylko 130 czy tez stopniowo spadala moc??..bo jesli stalo sie to nagle to zapchanie wydechu tez nie bardzo chyba zeby sie kawalek kata odczepil i zapchal wylot..no i czy sa jakies inne objawy?? czy na nizszych predkosciach dynamika jest ok??

pozwole sobie jeszcze zacytowac edzie morawskiego z najszej bezsensownej ksiazeczki..

typowe przyczyny za malej mocy:

- brudny filtr powietrza (chyba odpada)
- niskie cisnienie paliwa (odpada bo przy obu paliwach to samo)
- zatkany filtr paliwa (j.w.)
- przewody wysokiego napiecia (nie wiem)
- zatkany wydech (no wlasnie )
- niskie cisnienie w cylindrach (tez nie wiem ale nie sadze)
- EGR
- opory mechaniczne ukladu jezdengo
- ECM lub masa
  
 
Co to są opory mechaniczne układu jezdnego ?
EGR - to ten grzybek obok silnika ?
ECM lub masa - a co to ma wspólnego ?
Bo jam mam probvlem z masą - tzn. po właczeniu świateł podnosza się wskaźniki temp. silnika i pozimou paliwa ?
Dynamika na nizszych biegach nie jest najlepsza - ale samochód "idzie". Niedawno gazownicy regulowali gaz pod nowy filtr powietrza i ponoc sonda jest ok.
Usterki nie zlokalizowałem wcześniej bo po prostu jeżdze po mieście a wczoraj wracałem sam na trasie i chciałem sprawdzić wóz. Wiem, że w zeszłym roku było wszystko ok. ale to było z rok temu...
  
 
ECM to elektroniczny modol sterujacy czyli potocznie komputer..EGR to uklad (zawor) recyrkulacji spalin nie wiem niestety gdzie dokladnie jest u nas..hmm jesli masz tak ze swiatlami to wyglada na zwarcie jakies
  
 
No jeśli to komputer to pewnie będę dalej tak jeżdził ( ile to kosztuje!!) - a ten wydech, to co wymontować tylni tłumik i się przejechać, moze plecionka jest kiepska bo w zeszłym roku tak mi mówili przy wymianie środkowego wydechu?
  
 
Jesli przy zimnym silniku dynamika jest lepsza - stawiam na lambde.
Jeśli nie - to tłumik lub EGR.
Tłumika nie sprawdzisz chyba w prosty sposób.
EGR - sprawdź czy pracuje membrana - przy zgaszonym silniku złap za EGR od spodu i palcami spróbuj wcisnąć membranę. powinna z pewnym oporem ustąpić a po zwolnieniu nacisku powrócić. Zrób to najpierw przy zgaszonym silniku. POtem przy włączonym. Gdy będziesz powoli wciskał membranę obroty silnika będą spadać, silnik będzie się dusił aż do zgaśniećia. po zwolnieniu nacisku silnik powinien pracować znów równo.
Jeśli żadna z tych rzeczy - to nie wiem...
No i oczywiście spróbuj odczytać kody błędów komputera.

Raczej wykluczam usterkę ECU.
  
 
Eeee, ten, tego... masz zwężkę w dolocie?
  
 
A na niższych biegach kręci się powyżej tych wspomnianych przez Ciebie 4 tysi obrotów ?
  
 
może moja rada nie będzie taka mądra jak u szanownych kolegów ale powiem co ja miałem. Jak kupiłem to na benzynie chodził w pięć osób i pełnym bagażnikiem 160 i miałemjeswzcze luz pod gazem po zainstalowaniu gazu i po 2 latach też w na prostej 2-3 km wyciągał 130 czasami 140. Niedawno a mówie sobie podciągnę sobie jeszcze linkę gazu ( mechanik też mi podciągał wcześniej ) teraz 150 przy wyprzedzaniu wciągu kilkunastu sekund.
  
 
Dzieki za rady,

Dzisiaj dzwonię do mechanika i zobaczę co powie...
ciekawi mnie ten tekst o lince od gazu...
PRZD
Bojkot
PS.
Jak się czegos dowiem to zaraz napisze
  
 
Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta ten post bo ostatni zapis z 17, ale ja w swoim 1.5 + LPG miałem to samo, napisze co po kolei robiłem.
1.Zmiana świec zapłonowych na NGK Vline (mały efekt),
2.Zmiana przewodów WN na jakieś na angielskiej licencji cena około 90 pl (mały efekt), a krew mnie zalewała bo auto miało tydzień inie chciało iść.
3.Zmiana palca i kopułki (straciłem rachubę czy te moje wymiany cokolwiek dają a w portwelu coraz mniej czyli wzrastają koszty zakupu auta).
4.Zmiana cewki zapłonowej i ciągle nie wiem czy coś to daje.
5.Pojechałem do mechanika, który zajmował się espero znajomego od nowości ale takich objawów tamto nigdy nie miało poprostu szło jak głupie gaz, benzyna bez różnicy.Wymienił rozrząd i na wszelki wypadek kazałem wymienić olej w skrzyni biegów no i sporo przyspieszył zapłon.Wziołem kolesia przełączyłem na benz i test-po 5 km wskoczylo 160km/h ciągle malo.
6.Wypieprzyłem kata no i w to miejsce strumienica łuskowa-to chyba dało najwięcej.Testu nie robiłem ale ten samochod nieidzie jak trzeba moze nie jest najgorzej ale w pracy jeżdżę escortem 1.6-16v 90 ps i moje espero nie ma z nim szans.A miało być tak pięknie.Jeżeli Twoje auto zacznie już normalnie jeździć to napisz co było na nic, ja opadłem z sił i brak mi koncepcji na kolejne poprawki jeszcze mnie czeka tyle nocy nie przespanych a miałem kupić MAZDE 626 2.0 16v 136ps to by kurwa szło, ale czy ktoś mówił że życie jest proste POZDRAWIAM i POWODZENIA mam nadzieje,że Tobie sie uda z porzytkiem dla nas wszystkich
  
 
Tak jak powiedział SpeedR - zobacz jaką masz zwężkę w dolocie (mikser)
Zmniejsza on zawsze średnicę rury dolotowej.
W niektórych przypadkach mikser (zwłaszcza jeśli połączony jest on z klapką przeciwwybuchową) zasłania bardzo skutecznie światło przewodu dolotowego. Bez instalacji gazowej (lub przy instalacji na wtrysku gazu) światło przewodu dolotowego jest zamykane przez przepustnicę. Jeśli masz zamontowany mikser - działa on tak, jak częściowo przymknięta przepustnica. Przez to nawet gdy wciśniesz gaz do dechy - silnik pracuje jakby gaz nie był wciśnięty do końca.
  
 
Tomku i Robercie dzięki,

Na razie problem zostawiam bo nie mam kasy ale co to jest ta zwężka w dolocie (mikser) gdzie tego szukać? O jaki przewód ? chodzi?
PZDR Bojkot
  
 
Bojkot, chodzi o zwężkę na dolocie powietrza, tuż przed filtrem powietrza możesz mieć wstawiony kawał gumy z opaską przeciwstrzałową. Widoczne to jest jako taki metalowy pierścionek z paskiem czarnej gumy. Jak to rozbierzesz, to zobaczysz, że masz znacznie zwężony przekrój dolotu powietrza i w środku klapkę.
  
 
Zdjecie miksera kolegi Raku
śrdnica dolotu zmniejszona około dwukrotnie co oznacza, że światło dolotu jest 4-krotnie mniejsze!!

Czyli do silnika teoretycznie dostaje się 4-krotnie mniej powietrza (tu jest duży margines błędu ze względu na trudne do oszacowania zjawiska aerodynamiki)

RAku skarży się na duży spadek dynamiki auta, co potwierdza powyższą tezę.

Co o tym sądzicie?

  
 
No ale mikser i klapka przeciwwybuchowa, to chyba dwie różne rzeczy....
Ja klapkę wywaliłem, ale niewiele pomogło.
A można coś zrobić z mikserem?
Malyzk chyba coś tam pozmieniał i był zadowolony z efektu.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2004-08-26 17:15:09, pyrekcb pisze:
No ale mikser i klapka przeciwwybuchowa, to chyba dwie różne rzeczy....
Ja klapkę wywaliłem, ale niewiele pomogło.




Ale z tego co widze, to nie jest to klapka przeciwwybuchowa, tylko zwezka dolotu po prostu. Ja mam w tym miejscu wstawiona zwezke i jeszcze klapke, ktora faktycznie ma zatrzymywac wybuch w kolektorze.

Interesuje mnie natoiast kwestia ile osob zastapilo zwezke grzybkiem antywybuchowym, badz innym ustrojstwem (albo ma tak seryjnie) i jak to sie sprawdza w praktyce ze wzgledu na zapobieganie rozwaleniu obudowy filtra powietrza i brzuchow na masce w chwili strzalu.

I druga sprawa, jak sie jezdzi wtedy na gazie? KeyJey kiedys rysowal cos, ze dzieki zwezce lepiej gaz sie miesza z powietrzem czy jakos tak, czy faktycznie jest to takie wazne?


Pozdrawiam
QLogic