Swap 126 zbiorniczek wyrównawczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie czy moge zlikwidowac zbiorniczek skoro wlew płynu mam w chłodnicy???

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2004-10-21 21:24:23 ]
  
 
Raaany - fulda - pomysl trozke. Przeciez to jest fizyka, klasa 5 szkoly podstawowej. Gdzie zniwelujesz wieksza objetosc plynu po nagrzaniu go?
  
 
A secundo to zbiorniczek wyrównawczy pisze się przez ó
  
 
[quote]
2004-10-21 01:41:46, Zuraw pisze:
Raaany - fulda - pomysl trozke. Przeciez to jest fizyka, klasa 5 szkoly podstawowej. Gdzie zniwelujesz wieksza objetosc plynu po nagrzaniu go?
[/quote ja wiem ze zbiorniczek powinien byc ale nie w tym miejscu co jest u mnie!!! patrząc na fiata 127 i jego układ a na moj to jest zupełnie inna bajka u mnie wąz gruby idący z pompy ma trojnik z tego trojnika idzie wąz do zbiorniczka wyrownawczego,wąz gruby idący z termostatu tez ma trojnik i wąz z trojnika tez idzie do zbiorniczka w 127 waz idacy z pompy jest bezposrednio do chłodnicy bez zadnych trojnikow tak samo jak z termostatu a zbiorniczek jest z wyjsciem na jeden wąz ktory jest przymątowany do korka w chłodnicy.

[ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2004-10-21 09:54:17 ]
  
 
Powiem tak, że jeśli skombinujesz chłodnice od niektórych nowych modeli aut to będziesz mógł wirtualnie zniwelować obezność zbiorniczka wyrównawczego. Jest on poprostu wbudowany w chłodnicę
  
 
a moze wie ktos jk jest z chłodnica z fiata uno ,mam taka załozna i ona ma własnie taki zbiorniczek jest opisany max i min ,moze to jest ta juz ze zbiorniczkiem ???
  
 
no wiec teraz wiem napewno ze moja chłodnica ma wbudowany zbiorniczek wyrownawczy oglądałem fiata uno i tam nie ma zbiorniczka jest tylko ten co w chłodnicy wiec ja jezdziłem na dwoch zbiorniczkach.
  
 
ja w fiacie uno 1.4 mam zbiorniczek...a to jest ten nowy,rocznik 99
  
 
sluchaj
w 127 masz zbiorniczek wyrównawczy (cisnienie utrzymuje zawor w chlodnicy) a w swapach stosuja ludzie najczesciej przelewowe (panuje tam takie cisnienie jak w ukladzie chlodzenia a korek jest wyposazony w zawor upustowy)

dlaczego przelewowe a nie wyrownawcze?

odpowiedz jest prosta
jakby ci sie zdarzylo kiedys i autko troszke podgotowaloby sie to te male babelki zgromadzilyby sie w komorze silnika a tak to zostana odprowadzone przez ten trojnik (o jakim mowiles) do zbiorniczka przelewowego i cisnienie bedzie takie jak korek trzyma

wiesz mozesz usunac ten zbiornik i trojniki zastapic rurami tylko pomysl co sie stanie jak sie podgotuje??
....babelki zostana w tym zagieciu (bo przeciez przewody ida troche nizej niz wysokosc termostatu)
natomiast w oryg. 127 podczas zagotowania i tak babelki ida do chlodnicy a nadmiar cisnienia zostaje usuniety przez zawor w tejze chlodnicy
  
 
Cytat:
2004-10-21 20:12:06, Poochaty pisze:
ja w fiacie uno 1.4 mam zbiorniczek...a to jest ten nowy,rocznik 99

ten w ktorym jest taka chłodnica ma pojemnosc 1000cm3
  
 
Cytat:
2004-10-21 20:45:18, NAZIK pisze:
sluchaj w 127 masz zbiorniczek wyrównawczy (cisnienie utrzymuje zawor w chlodnicy) a w swapach stosuja ludzie najczesciej przelewowe (panuje tam takie cisnienie jak w ukladzie chlodzenia a korek jest wyposazony w zawor upustowy) dlaczego przelewowe a nie wyrownawcze? odpowiedz jest prosta jakby ci sie zdarzylo kiedys i autko troszke podgotowaloby sie to te male babelki zgromadzilyby sie w komorze silnika a tak to zostana odprowadzone przez ten trojnik (o jakim mowiles) do zbiorniczka przelewowego i cisnienie bedzie takie jak korek trzyma wiesz mozesz usunac ten zbiornik i trojniki zastapic rurami tylko pomysl co sie stanie jak sie podgotuje?? ....babelki zostana w tym zagieciu (bo przeciez przewody ida troche nizej niz wysokosc termostatu) natomiast w oryg. 127 podczas zagotowania i tak babelki ida do chlodnicy a nadmiar cisnienia zostaje usuniety przez zawor w tejze chlodnicy

to teraz juz całkiem nic nie wiem co spowrotem mam załozyc zbiorniczek ktory miałem??? to po kiego grzyba chłodnica ma juz wbudowany ehhhh
  
 
dorwałem foto układu chłodzenia zrobionego identycznie jak jest u mnie!! tzn jak miałem zbiorniczek z tyłu,rurki z dwoch trojnikow ida do zbiorniczka ,dzis zklikwidowałem złaczki bo kapłem sie ze zbiorniczek jest wbudowany w chłodnice mozecie mi doradzic co ja mam z tym zrobic ?? bo mam metlik w głowie kazdy gada mi co innego ftp://spsport@ftp.republika.pl/

[ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2004-10-21 21:32:05 ]
  
 
co z tego ze chlodnica ma wyrownawczy??
jak silnik ma tam gdzie chlodnica to ok
ale jak cieganiesz przewody przez cale auto ..to inna bajka
zasada taka ze zbiornik tam gdzie silnik
  
 
wiesz ten uklad co ty masz nie jest lipny
bedzie dzialal do momentu gotowania cieczy (wydzielania sie babelkow oparow)
jednak jak sam zauwazyles gotujac np parowke hhehehe ze babelki te pojawiaja sie duzo wczesniej niz woda wrze
chodzi o to zebys nie mial takiej sytuacji ze opary wypelnią ci czesc ukladu i ciecz zaczeni wywalac przodem, lub co gorsza szczeli jaki wąż
  
 
Cytat:
2004-10-21 21:39:47, NAZIK pisze:
wiesz ten uklad co ty masz nie jest lipny bedzie dzialal do momentu gotowania cieczy (wydzielania sie babelkow oparow) jednak jak sam zauwazyles gotujac np parowke hhehehe ze babelki te pojawiaja sie duzo wczesniej niz woda wrze chodzi o to zebys nie mial takiej sytuacji ze opary wypelnią ci czesc ukladu i ciecz zaczeni wywalac przodem, lub co gorsza szczeli jaki wąż

to powiedz mi tak szczerze co mi polecasz,co mam zrobic zeby było idealnie i bez kłopotu
  
 
dolanczam do pytania bo ja wkaldam chlodnicez Wartburga.
  
 
Cytat:
2004-10-21 21:42:33, fulda pisze:
to powiedz mi tak szczerze co mi polecasz,co mam zrobic zeby było idealnie i bez kłopotu



polecam ci uklad ze zbiorniczkiem przelewowym z tyłu
od niego ida dwa przewody
1 przy pompie - i tam umieszczasz pierwszy trojnik
2 przy wylocie z termostatu - wpinasz przewod przez drugi trojnik (lepiej zeby byl ustawiony wpieciem do gory bo zawsze to wychwyci wszystkie babelki)

natomiast chlodnica nie ma juz wiekszego znaczenia, ale zawsze lepiej zeby juz byla zamknieta (bez korka)

w twoim wypadku nie wiadomo co wczesniej upusci cisnienie
czy chlodnica czy zbiorniczek
jak zbiorniczek to po prostu ciut gazu wyleci - normalne
natomiast jak masz calkowicie odpowietrzona chlodnice to w wypadku gdy korek od chlodnicy jest 'słabszy' psci troche cieczy

najlepsza opcja: taka jak powiedzialem wyzej + chlodnica bez korka

ps zagadaj na gg 2748828
  
 
Chlodnica be korka ale z odpowietrzeniem. Zbiornik z tylu w najwyzzym punkcie ukladu chlodzenia, weze jak pisal Nazik. To wszystko.