Wymiana zimmeringa pod kołem pasowym - dam radę?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
mam DF i pewien problem:
gubię litr oleju na 500km przez ww. miejsce
jestem n00b ale muszę zaznaczyć, że nie mam dwóch lewych rąk.
mam do was dwa pytania:
jak lepiej dostać się do kółka pasowego: od spody odkręciwszy wcześniej osłony silnika, czy też "od frontu" poprzez zdjęcie chłodnicy?
potrzebuję jakiś specjalnych narzędzi czy wystarczą standardowe klucze?

wiem, że powyższe pytania mogą budzić w was uśmiechy ale na serio proszę o pomoc.
zapomniał bym dodać - silnik fiatowski 1500
  
 
kurcze - nie pamietam jak są rozwiazane osłony rozrządu w DF-ie. Ale raczej od góry. Chłodnice mozęsz wyjac aby móc wogóle ruszyć tam ręką

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-10-24 14:56:06, mongothealien pisze:
witam. mam DF i pewien problem: gubię litr oleju na 500km przez ww. miejsce jestem n00b ale muszę zaznaczyć, że nie mam dwóch lewych rąk. mam do was dwa pytania: jak lepiej dostać się do kółka pasowego: od spody odkręciwszy wcześniej osłony silnika, czy też "od frontu" poprzez zdjęcie chłodnicy? potrzebuję jakiś specjalnych narzędzi czy wystarczą standardowe klucze? wiem, że powyższe pytania mogą budzić w was uśmiechy ale na serio proszę o pomoc. zapomniał bym dodać - silnik fiatowski 1500



Ja do roboty rozrządu w PF zdejmowałem chłodnicę i atrapę, wtedy masz dostęp i widok. Narzędzia: klucz 10, 17, 19, sztorcowa wstawka do grzechotki (zapomniałem 30 lub 32), młotek, wkrętak nadający się do puk..

Wyjmujesz chłodnicę, odkręcasz pokrywę odśrodkowego filtra oleju, odginasz blaszkę zabezpieczającą, odkręcasz koło pasowe/filtr odśrodkowy - dokładnie go czyścisz,
wyciągasz uszczelniacz, wkładasz nowy (delikatnie) i skręcasz w odwrotnej kolejności. Nie zapomnij o odrzutniku oleju (miseczka), nowym oringu na pokrywę filtra odśrodkowego. Uwaga - pokrywa ma nierównomiernie otwory więc przykręcasz wg znaku. Robota prosta że nawet CAr by sobie dał radę. Powodzenia.
  
 
Wsio się zgadza, jedynie nasadka na śrubę koła pasowego to 36mm(poldek 38mm).Powodzenia!
  
 
32 to jest w 126p
  
 
Ponieważ rozrządu w PF nie robiłem od ok. 20 lat to i tak nieźle pamiętam dlatego rozmiar śruby podałem z wątpliwością.
  
 
Jeszcze tylko dodam, że najłatwiej odkręcić tę śrubę 36 zakładając na nią klucz, opierając jego koniec o nadwozie i kręcąc rozrusznikiem ( po zdjęciu przewodów ze świec). Inaczej jest "troszkę " trudno.
  
 
wielki THX za podpowiedzi.
z kółkiem dam juz sobie radę ( mam nadzieję )
wlazłem wczoraj pod fiata i zauważyłem jeszcze jeden wyciek - nawet większy niż z kółka pasowego:
leje mi sie olej z połączenia silnika ze skrzynką biegów
tego prawdopodobnie nie będe w stanie naprawić samemu więc wpadłem na pomysł, żeby uszczelnić ten wyciek jakimś silikonem.
da radę?
  
 
Raczej nie da sie na silikon. Cieknie pewnie z zimmeringu na wale korbowym. Do tej operacji trzeba niestety demontowac skrzynke wiec kanal bedzie wysoce wskazany .
  
 
jak już road wspomniał musisz wytargać skrzynię, a na silikon to nic nie da
  
 
no to kicha
mam dostęp do kanału ale chyba nie dam rady samemu:
1.) kanał jest na dworze
2.) nigdy w życiu nie zdejmowałem skrzyni
3.) nie mam nikogo do pomocy
z kasą na mechanika też kiepsko, przegląd mam za dwa tygodnie...
dylemat.
przegląd postaram się "przepchnąć" a z wyciekiem poczekam na jakiś przypływ gotówki
  
 
Zanim zainwestujesz w części do tyłu sprawdź czy to jest olej z silnika czy ze SB Jeśli masz kroplę oleju to sprawdź w palcach i powąchaj (olej przekładniowy jest gęściejszy i inaczej pachnie). Spróbuj zlokalizować wyciek - może być spod uszczelki pokrywy zaworów, tylnym uszczelniaczem z silnika, tyłem miski olejowej lub przednim uszczelniaczem SB. Powodzenia
  
 
no wlasnie panowie tez mi olej cieknie z polaczenia skrzyni ze silnikiem, olej ze skrzyni to chyba nie jest bo, jak odkkrecilem ta blache ktora przykrecona jest na 4 srubach do skrzyni to to wielkie kolo zebate suchutkie ale nie wiem czy to na tym zimmeringu czy z pod uszczelki pod misz, dodam ze ubalo sie ja dokrecic czyli moglo byc slabo przykrecona misa, a tak przy okazji czy wymiana uszczelki pod misa to banal? sorry za off topa
  
 
Cytat:
2004-10-26 10:07:09, CARORACER pisze:
no wlasnie panowie tez mi olej cieknie z polaczenia skrzyni ze silnikiem, olej ze skrzyni to chyba nie jest bo, jak odkkrecilem ta blache ktora przykrecona jest na 4 srubach do skrzyni to to wielkie kolo zebate suchutkie ale nie wiem czy to na tym zimmeringu czy z pod uszczelki pod misz, dodam ze ubalo sie ja dokrecic czyli moglo byc slabo przykrecona misa, a tak przy okazji czy wymiana uszczelki pod misa to banal? sorry za off topa



To że koło zamachowe jest suche nie znaczy że nie cieknie ze SB bo koło jest elementem silnika a nie skrzyni. Wewnątrz obudowy sprzęgła jest tulejka łożyska oporowego z uszczelniaczem i z tamtąd może wyciekać olej a następnie spływać do szczeliny przy osłonie koła zam. (czarnej blasze).
Jeśli wycieka tylnym uszczelniaczem sil. to może spływać po zewn. osłonie koła.

Wymiana uszczelki miski olejowej jest dość prosta ale wymaga dokładności (lepiej kupić uszczelkę jednorodną niż w 4-ch kawałkach). Przydatny do tego jest podnośnik hydrauliczny bo trzeba unieść silnik a opóścić belkę PZ .
  
 
Cytat:
2004-10-27 00:56:43, JerryP pisze:
Wymiana uszczelki miski olejowej jest dość prosta ale wymaga dokładności (lepiej kupić uszczelkę jednorodną niż w 4-ch kawałkach). Przydatny do tego jest podnośnik hydrauliczny bo trzeba unieść silnik a opóścić belkę PZ .


Bez przesady do wymiany uszczelki wystarczy opuscic miske. U mnie dalo sie nawet ja wymontowac bez ruszania belki zawieszenia .
  
 
Cytat:
2004-10-27 03:50:56, road_runner pisze:
Bez przesady do wymiany uszczelki wystarczy opuscic miske. U mnie dalo sie nawet ja wymontowac bez ruszania belki zawieszenia .



Dlatego pisałem że jest dość prosta. Ale widziałem efekty niedokładnego ułożenia uszczelki - zwłaszcza tej z czterech części - gdy nie były złączone końcówki w zamkach i olej ciekł ciurkiem, albo śrubą zrobione nowe otwory w uszczelce.
  
 
to nie cieklo ze skrzyni tylko zwe silnika bo mi na bagnecie ubylo takze wymiana uszczelki mnie czeka ale narazie dociagnalem mise, i nic nie cieknie ,ciekawe jak dlugo?