Układ chłodzenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam 2 problemy w 520 89r
1 silnik w czasie postoju przegrzewa się a wentylator się nie włancza
czy to wisco padło czy czujnik temp.
2 kiedy silnik chodzi na wolnych obrotach to z dmuchawy leci zimne
powietrze . na wyższych obrotach jest ok czy może to być pompa
  
 
Witam
odpowiedz na 2 pytanie ja bym stawiał na termostat
pozdrawiam
  
 
Wisko jest elementem niezaleznym a wiec padło.
Co do ogrzewania sprawdz pompke i zaworki sterujace doplywem wody do nagrzewnicy.
Zaworki znajduja sie blisko pdszybia po stronie pasazera.
Pompka moze sie wlaczac dopiero przy temp silnika okolo 40 stopni
  
 
pierwszy problem czyli przegrzewanie się silnika na postoju to na bank padnięta wiskoza(dobrze że już chłodno bo w temperaturze takiej jak w sierpniu czyli ok.30stopni silnik grzałby się na mieście w zastraszającym tempie )dobre nowe wisco kosztuje około 400zł(sporo ale jak mus to mus )
  
 
Dzieki za info.
Mam jeszcze jedno pytanie : mianowicie czy wyciagniete wisco można jakoś sprawdzić czy jest padniete
  
 
najlepiej sprawdzić to rano(bez wyjmowania) gdy wiskoza jest zimna przy odpaleniu powinna się na moment zblokować aż zachuczy,trwa to około 3-5 sekund potem zwalnia i wycisza się.najlepiej otwórz rano maskę,odpal,daj troszkę gazu i będziesz wdział,jeżeli przez około 5 sek.zachuczy i będzie się bardzo szybko kręciła to znaczy że wiskoza jest dobra jeżeli nie no to wiadomo .jest jeszcze taka opcja ze wiskoza jest dobra tylko chłodnica jest zamulona (tak było w 318 u mojego koleżki) ale u ciebie ja stawiam na wiskozę.życzę szybkiej naprawy
  
 
widziałem nowe visco do bmw na allegro za 250 pln, więc poszukaj bo to na 100% viscoza. co do drugiej sprawy to juz ci podpowiedzieli koledzy.
pozdrawiam
  
 
Witam. A może w cenie wisko (jeśli padło) założyć wentylator elektryczny. Przeróbka jest nieskomplikowana i o wiele ciszej pod maską.
  
 
mozna, tyle że wtedy ty decydujesz o tym kiedy włacza się wentylator. wyjsciem jest wykorzystanie czujnika temperatury płynu chłodzącego. trzeba tylko znac charakterystykę tego włącznika.
pozdrawiam