Problem z odpaleniem zimnego autka 1.8D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Rano niestety mam problemy z odpaleniem mojego Ford'a Escort'a 1.8D autko mialo sprawdzony podobno rozrusznik i wtryskiwacze. Za dnia jak przejade 5km to pali pieknie od pierwszego cykniecia a dzisiaj rano grzalem swiece chyba z 8 razy i krecilem go z 15... az w koncu przytrzymalem go 15-20 sek az zaskoczyl... co z tym mozna zrobic??

Pozdrawiam MavMkV
  
 
na początek proponuje sprawdzić świece świece pewnie któraś nie grzeje
Koszt jednej około 30 zł ale proponuje wymieniać odrazu wszystki z tego powodu że są różne czasy nagrzewania świec
  
 
Jakie swiece polecasz czy do Ford'a sa jakies specjalne modele
czy sa moze jakies bdb swiece... ? Jak juz mam wymienic swiece to chcialbym kupic dobre i mocne swiece ktore wystarcza na jakis czas a moze i poprawia kulture pracy silnika.
  
 
Spytaj w sklepie jakie katalogowo są zalecane do twojego autka. To będzie najlepsze rozwiązanie.
  
 
Cytat:
2004-10-19 20:10:32, MavMkV pisze:
Jakie swiece polecasz czy do Ford'a sa jakies specjalne modele czy sa moze jakies bdb swiece... ? Jak juz mam wymienic swiece to chcialbym kupic dobre i mocne swiece ktore wystarcza na jakis czas a moze i poprawia kulture pracy silnika.



hmm obawiam sie ze w dieslu to swiece nie poprawia ci kultury pracy silnika ale moze sie nie znam
ale napewno nowe swiece wplyna na latwosc rozruchu
  
 
Mam ten sam problem
Doraźnie, żeby z rana ruszyć to poradzę Ci pogrzać ze 3 razy świecami, ale nie do zgaśnięcia kontrolki, tylko do pyknięcia przekaźnika świec żarowych - słychać to dość wyraźnie, a może minąc dobrych kilka sekund od zgaśnięcia kontrolki zanim przekaźnik odetnie prąd. Jak kręcisz, to nie miej litości - kręcenie po 10 sekund to strata prądu. trzeba pokatować ze 30 sek i odpuścić, i tak dalej, po trze razach powinien odpalić. Wiem że to boli, ale działa.
U siebie na razie sprawdziłem świece żarowe - są ok. (cena Bosch Duraterm ok. 50-60/szt, zamienniki 35PLN) i przymierzam się do wymiany przekaźnika (ok 120 PLN), ale na razie jest kilka cieplejszych dni
Jeśli układ wspomagania rozruchu - czyli jego główne elementy są ok. tzn świece, przekaźnik, akumulator, to problemem może być ogólna kondycja silnika (słabe sprężanie) lub wtrysk.
Powodzenia i daj znać jak zwalczysz problem.

[ wiadomość edytowana przez: diesel_power dnia 2004-10-19 21:06:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: diesel_power dnia 2004-10-19 21:08:05 ]
  
 
I tu niestety Puniu ma racje kultury pracy to ci one nie poprawią
Rozruch TAK disel jest silnikiem w którym zapłon odbywa się samoczynnie do skompresowanego powietrza wtryskiwana jest mała dawka paliwa it to cała tajemnica diesla. Świeca żarowa podgrzewa tylko powietrze w cylindrach co ułatwia rozruch w zimne poranki. Producenci silników diesla proponują wymiane wszystkich świec żarowych przed okresem zimowym. Ważna jest też bateryjka w samochodzie!
  
 
Jezeli swiece sa oki, to trzeba sprawdzic kat wtrysku.
  
 
oczywiście ważna jest też regulacja końcówek wtryskiwacza czy kąta wtrysku ale zaczoł bym od świec

p.s. diesel_power sprawdź u Maga on miał bodajrze komplet świec z przekaźnikiem za nie wiele większą sume (tak mi się wydaje że u Maga)

[ wiadomość edytowana przez: galowy dnia 2004-10-19 21:34:03 ]
  
 
Wydaje mi się że dobra bateria i świece i musi palić. Przy okazji widze kolega z Kalisza coraz bliżej Turku nowi escorciarze .
  
 
No to ja tez cos napisze.
Mam calkiem podobny problem, swiece mam wymienione i baterujka tez byla zmieniana w tym roku. Rano mam problemy z zapalaniem i jak juz zapali to rzuci sadza na ziemie tak ze zostaje koleczko pod rura wydechowa.
Przekaznik cyka ale podwojne grzanie nic nie daje. Prawdopodobnie w piatek okaze sie co z wtryskami i kompresja.
  
 
U mnie tez czarno po odpaleniu pod rurka... ((
  
 
filtr paliwa, jak jest zimno parafina sie osadza w nim i nie przepusza ropy. stad problemy z odpaleniem i praca silnika.
  
 
Filtre paliwa jest nowy, wymienialem dwa tygodnie temu. Na starym i na nowym filtrze jest ten sam objaw
  
 
jak mawia kolega Kmv (chyba) na autokaciku w takim wypadku przydaloby sie obejrzec wtryskiwacze, pompe calosc ca 500-600pln
  
 
Mój już pali. Rady z doświadczenia płynące:
-świece żarowe sprawdzajcie w silniku, po wykręceniu wtryskiwaczy
-listwa łącząca świece żarowe też może się zepsuć - przestać przewodzić prąd
-Escort przy duzej determinacji użytkownika może odpalić na jednej działającej świecy przy 0 st. C na dworze
- przy takim odpalaniu powstaje chmura dymu i czarny znak na podłożu

Ps. Sprzedam 100 % sprawny, markowy niemiecki (Wehrle) przekaźnik świec żarowych do Escorta. Dałem za niego 134 zł w zeszłym tygodniu, sprzedam za 100 od ręki ? mogę wystawić na Allegro. (stary okazał się sprawny)
pzdr
  
 
Po pierwsze świece! Sprawdzenie jest banalnie proste - wystarczy odkręcić przewód zasilający i sprawdzić opór pomiędzy świecą i masą. Powinno być chyba 0,75 ohma, ale nie ważne ile, bo jeśli świeca jest spalona to nie będzie żadnej przewodności. Odpowiedniki fordowskich świec robi BERU a także i ISKRA (te właśnie kupowałem, bo tanie były i nie są gorsze od oryginałów).
Po drugie wtryskiwacze - jeśli końcówki leją to też nie ułatwi rozruchu.
Po trzecie - jakiś dodatek do ON który spowoduje, że nie będzie się wytrącała parafina.
Do tego wszystkiego sprawny akumulator, duży stopień kompresji i nie ma silnych, przy -25 C musi odpalić! Też miałem problemy i po wymianie przepalonej świecy, końcówek wtryskiwaczy i oleju na półsyntetyk (to ryzykowne) pali w każdych warunkach.
  
 
mój narazie daje rade, ale do -25st.C jeszcze daleko narazie było -2,5stC i po odpaleniu przez krótką chwilę pracuje jak na 2-3 garach - podejrzewam że świece mogą być już kiepskie, i stąd moje zapytanie - czy wymiana świec żar. to jakaś większa operacja?
  
 
Cytat:
2004-10-19 21:20:38, toradek pisze:
Jezeli swiece sa oki, to trzeba sprawdzic kat wtrysku.



I tu masz racje - kumpel mial cisnienie ok,wtryski ok,swiece ok i dopiero ustawienie zaplonu pomoglo i jest cacy.
  
 
Ja tez mam taki problem z 1.8 D. Stoi w nocy w garazu samochód, temp tam ok 10 st. Rano musze pokręcic z 4 sekundy zeby odpalił. Boje się myśleć, co bedzie w zimie, jak bedzie stał cały czas na polu pod blokiem