Wypalony zawór ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem tu na forum na szybko ale nie udało mi się nic konkretnego znaleśc na ten temat w czym rzecz jechałem sobie wczoraj swoją bemką 2 bieg wciskałem gaz przy 4500obr. nagle silnik zaczoł pracowac na 5 cylindrach spadła moc i zaczoł troche klekotać zawór więc stanołem i zaczołem sprawdzać po koleji zdejmowałem fajki stwierdziłem że 5 cylinder nie pracuje iskra jest, wykręciłem świece była zalana, co to może być, czy możliwe że pekła sprężyna czy to najgorsze wypalony zawór i jeszcze jedno, jeżeli zdejme dekiel zaworów jak sprawdzić czy to jest wypalony zawór czy odrazu zdejmować głowice??? 525i m20 170ps

[ wiadomość edytowana przez: pablo76 dnia 2004-10-26 09:53:07 ]
  
 
Jescze jedno nie bede robił tego sam pomaga mi kolega prośba potrzebuje sekwecje kolejności dokręcania srub od głowicy i ile stopni jakiś link najlepiej tylko prosze w języku polskim
  
 
pękła co dżwigienka zaworowa, mam używane jak chcesz z wymianą chyba sobie sam nie poradzisz. NIE URUCHAMIAJ silnika!!! dopuki nie ściągniesz pokrywy zaworów i sprawdzisz czy miałem racje,jśli pękła to w głowicy są jej części wiec lepiej nie kręć motorem

[ wiadomość edytowana przez: toptuning dnia 2004-10-26 11:39:28 ]
  
 
Powiem ci tak toptuning przejaechałem na parking tym samochodem i juz go nie odpalam mam nadzieje że nie dorobiłem ale bardzo bym chciał żeby tylko to była dzwigienka dzis po południu zdejme dekiel wszytko się wyjaśni bo nie chciałbym zdejmowac głowicy $$
  
 
Właśnie przy wymianie dzwigienki bedzie trzeba zdejmować głowice??? Ile taka dzwigienka kosztuje przyjechał bym do ciebie ale troche za daleko W-wa- Biesko biała
  
 
Cytat:
2004-10-26 11:54:10, pablo76 pisze:
Właśnie przy wymianie dzwigienki bedzie trzeba zdejmować głowice??? Ile taka dzwigienka kosztuje przyjechał bym do ciebie ale troche za daleko W-wa- Biesko biała


jeśli poszła ci dźwigienka na 3,4,5 lub 6 cyl. to nie musisz ściągać głowicy, jest troche broblemu aby to wymienić ale da sie , jeśli poszła ci na 1 lub 2 to musisz ściągać głowice jest to spowodowane tym ,że aby wyjąć dźwigienki trzeba wysunąc te wałki a do samego końca się nie da wiec jak masz na 1,2 to lipa. Nowa dźwigienka kosztuje ok 80zł/szt.ale jeśli pękał ci już jedna to zaraz polecą następne wynika to z tego że mocno zużyte wpadają w rezonans i pękają właśnie na wysokich obrotach.Jeśli pękła ta od zaworuwydechowego a długo jeszcze jechałeś na maxa i masz uszczelkę pod głowicą w złym stanie to mogło ci ją wydmuchać poniewaz cylinder się napełniał a nie miał wylotu

[ wiadomość edytowana przez: toptuning dnia 2004-10-26 21:14:36 ]
  
 
Zdiagnozowałem miałeś racje pękła dzwigienka od zaworu zsącego na 5 cylindrze licze od przodu samochodu, pewien mechanik powiedział że trzeba zdejmowac głowice i planować ją , puźniej na próbe ciśnienia w razie co za każde doszczelnienie zaworu 20pln aha powiedział że jest jeszcze jeden sposób żeby nie zdjemować głowicy, wyciąc dziure w podszybiu i wysunąc wałek, za zdjęcie i założenie głowicy chce 350pln myśle że to nie wygurowana cena, ale na 1000pln wylece. Aha toptuning powiedz od której strony liczysz cylindry bo byłbym bardzo jak nie musiałbym zdejmować głowicy.Pozdrawiam i dzięki za info.
  
 
Cytat:
2004-10-27 09:09:59, pablo76 pisze:
Zdiagnozowałem miałeś racje pękła dzwigienka od zaworu zsącego na 5 cylindrze licze od przodu samochodu, pewien mechanik powiedział że trzeba zdejmowac głowice i planować ją , puźniej na próbe ciśnienia w razie co za każde doszczelnienie zaworu 20pln aha powiedział że jest jeszcze jeden sposób żeby nie zdjemować głowicy, wyciąc dziure w podszybiu i wysunąc wałek, za zdjęcie i założenie głowicy chce 350pln myśle że to nie wygurowana cena, ale na 1000pln wylece. Aha toptuning powiedz od której strony liczysz cylindry bo byłbym bardzo jak nie musiałbym zdejmować głowicy.Pozdrawiam i dzięki za info.


cylindry liczy sie od przodu wiec mechanik ma racje jest to 2 cyl.
  
 
Cytat:
cylindry liczy sie od przodu


a jak silnik jest w poprzek auta? jeśłi chodzi o numerowanie cylindrów, to pierwszy jest zawsze ten od strony rozrządu. to jest zasada.
pozdrawiam
  
 
Nie wzdłurz, czyli dobrze powiedziałem że to jest 5 cylinder marcin powiedz taka rzecz czy trzeba planowac głowice??? Wiem że zalecane.

[ wiadomość edytowana przez: pablo76 dnia 2004-10-28 12:49:39 ]
  
 
wiem że nie masz silnika w poprzek. napisałem tak tylko by pokazać że nie zawsze jest od przodu jeśli chodzi o planowanie, to przy każdym zdjęciu głowicy powinno się planować głowicę. chodzi o to że przy takich obciążeniach mechanicznych i termicznych głowica narażona jest na odkształcanie się. ale o tym to juz tu gdzieś pisałem.
pozdrawiam
  
 
Powiedz mi marcin czy możliwe że ten zawór na kturym pekł popychacz mógł się zatrzeć troche i dlatego miałem te szarpanie, bo powiem ci że jak jechałem juz na parking na 5 cylindrach jak by nie było tego szarpania
  
 
jak ci pękła dzwigienkato zawór ci przestał chodzić. więc jeśli jakieś szarpanie występowało to raczej nie od tego.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-28 13:05:36, pablo76 pisze:
Powiedz mi marcin czy możliwe że ten zawór na kturym pekł popychacz mógł się zatrzeć troche i dlatego miałem te szarpanie, bo powiem ci że jak jechałem juz na parking na 5 cylindrach jak by nie było tego szarpania


jesli już po pęknieciu dojeżdżałeś "spokojnie" czyli powolutku i na nskich obrotach na parking to mimo ,że silnik chodził na 5 garów nie czułeś szarpania ,a wcześniej gdy pękła pewnie daliej miałeś wysokie obroty i dlatego szarpało.
Jesli bedziesz potrzebował dżwigienki to mam 12szt uzywanych, nowa kosztuje 80zł sztuka