MotoNews.pl
10 Łożysko kolumny MacPhersona (67827/114) - PT
  

Łożysko kolumny MacPhersona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam takie pytanie jutro jadę wymienić łożyska kolumny MacPhersona i mam taki problem czy po wymianie w/w należy coś ustawić czy jest cos co trzeba sprawdzić po takiej akcji? Pozdrawiam i dzięki.

[ wiadomość edytowana przez: FanTM dnia 2004-10-26 14:46:59 ]
  
 


a co to jest łożysko kolumny MacPhersona ??
  
 
Łożysko kolumny MacPhersona to łożysko na którym skręca się cała kolumna. Jeśli się popsuje to samochód ściąga, sprężyny „strzelają” koła się ciężko skręca i ogólnie się kiepsko prowadzi!
  
 
ja nic nie ustawiałem, i chyba nie powinno sie nic tam ruchać po wymianie tych pierdołek

ile cie kosztowały te gumy i łozyska??

pozdr
  
 
kąt pochylenia trzeba ustawic
  
 
Łożyska kupiłem SKF sztuka 50zł i to wszystko co kupiłem mam nadzieje że reszta jest OK. I bądź tu mądry ustawiać czy nie???
  
 
Na wszelki wypadek ustaw
  
 
Wymienialem je miesiac temu w mojej Omie B, bo przy wymianie amorow jak je zdjeli (nie wiem czemu) to sie rozsypaly. Ale zasiegnalem jezyka wtedy (no bo ustawiac zbieznosc i cala reszte i tak trzeba bylo) i TRZEBA ustawic kat pochylenia od nowa.....niestety, tak mi powiedzialo trzech roznych mechaniorow.






---------------------------------------
kmieciu stwierdzil, ze nalezy siedziec cicho!
  
 
Witam! No i łożyska wymienione! Lewa strona łożyska nie było a właściwie zostały dosłownie 4 kuleczki i troszkę plastiku w którym są zalane. Zostało wszystko zmielone OMESIA ma jednak dobre wspomaganie mieli i kruszy jak chce i nawet tego zbytnio czuć nie było. Prawe natomiast było troszkę w lepszym stanie choć stało w miejscu. Tu rada dla osób które usłyszą „strzały” sprężyn to jest oznaka zatartego łożyska kolumny Macphersona. Po wymianie ustawiłem zbieżność i wszystko jest OK. !!! Cała akcja trwała 3h ale niestety trzeba było ciąć nakrętki które trzymają całość czyli sprężynę i poduszki z łożyskami. Ale teraz to OMKA znowu płynie. Pozdrawiam.



[ wiadomość edytowana przez: FanTM dnia 2004-10-27 17:14:26 ]
  
 
Cytat:
kąt pochylenia trzeba ustawic



Tak ? A w Omie A 2.0 jest to to w ogóle możliwe ? Wydawało mi się, że jedynie zbieżność można zmienić...
  
 
Cytat:
2004-10-26 21:47:17, disel pisze:
kąt pochylenia trzeba ustawic



Omega A nie posiada takiej regulacji tak mi się wydaje ale.....
  
 
diagnosta lookam wmądrą książke i tak pisało że ustawia sie kąt pochylenia,,,,,,ale nie jestem na bank pewny

  
 
No tak ja znalazłem coś takiego.


Regulacja pochylenia kola
. Wymieniæ na nowe oeruby ³¹cz¹ce zwrotnicê z kolumn¹ zawieszenia, je¿eli
nie zosta³o to wykonane podczas wczeoeniejszej naprawy.
. Unieoeæ przód samochodu i ustawiæ mo¿liwie maksymalne dodatnie .
pochylenie ko³a. OEruby dokrêciæ momentem 20 N . m.
. Powoli opuoeciæ przód samochodu. Pochylenie ko³a zmieni siê samoczynnie
pod ciê¿arem pojazdu.
Je¿eli uzyska siê wymagan¹ wartooeæ k¹ta, dokrêciæ nakrêtki oerub najpierw
momentem 50 N . m, a nastêpnie 100 N . m. :
. Ugi¹æ kilkakrotnie zawieszenie i jeszcze raz sprawdziæ pochylenie ko³a.
W razie potrzeby skorygowaæ.
. Dokrêciæ ostatecznie nakrêtki o k¹t obrotu 30...45° (rys. 5.21).
  
 
O….? sorki za te szlaczki przekopiowałem z (PDF) i tak się porobiło.
  
 
Po wyjęciu i ponownym włożeniu MacPhersona ustawia się tylko kąty pochylenia kola a nie zbieżność.Zbieżność ustawiamy tylko wtedy gdy ściąga nam na którąś stronę,gdy wymieniamy końcówki,drążki itp.,jeżeli tnie gumy(chociaż przyczyną może być źle ustawiony kąt pochylenia koła).Kąty najlepiej ustawiać w omegach na -1;-1,5 .Wtedy najpewniej trzymają się drogi i nie rzuca ich strasznie po koleinach a także w zakrętach równiez trzymają sie pewniej.W większości w książkach piszą bzdury i po takowej regulacji koła są pochylone do zewnątrz(wygląda to tak samo jak w niezaładowanej wywrotce) i nie da sie normalnie jeździć.No to tyle z mojego doświadczenia Rozpisuje się jak rzadko kiedy-hehe
  
 
Seba - to chyba logiczne, że pochylenie, tylko czy jest to możliwe...

Pytałem kiedyś diagnosty przy okazji przeglądu, twierdził że się nie ustawia. Od tego czasu byłem pewien, że nie i ni na to nie poradzę.. Chyba pojadę któregoś innego 'ustawiacza' przycisnę, żeby sprawdził jak to jest naprawdę :p:p:p

Fan, ten cytat to z z jedynej polskiej książki o Omedzie pochodzi (sprawdzałem ), powiedzmy że jest to prawdopodobne - chociaż wydaje mi się, że w tych miejscach sa okrągłe otwoki zarówno na zwrotnicy jak i na amorku-kolumnie.
  
 
Cytat:
2004-10-27 21:37:35, salmon pisze:
Seba - to chyba logiczne, że pochylenie, tylko czy jest to możliwe... Pytałem kiedyś diagnosty przy okazji przeglądu, twierdził że się nie ustawia. Od tego czasu byłem pewien, że nie i ni na to nie poradzę.. Chyba pojadę któregoś innego 'ustawiacza' przycisnę, żeby sprawdził jak to jest naprawdę :p:p:p Fan, ten cytat to z z jedynej polskiej książki o Omedzie pochodzi (sprawdzałem ), powiedzmy że jest to prawdopodobne - chociaż wydaje mi się, że w tych miejscach sa okrągłe otwoki zarówno na zwrotnicy jak i na amorku-kolumnie.



ustawienie kata pochylenia jest wazniejszym zabiegiem niz ustawienie zbieznosci i bardziej wplywa na prowadzenie samochodu
  
 
Cytat:
2004-10-27 21:37:35, salmon pisze:
Seba - to chyba logiczne, że pochylenie, tylko czy jest to możliwe... Pytałem kiedyś diagnosty przy okazji przeglądu, twierdził że się nie ustawia. Od tego czasu byłem pewien, że nie i ni na to nie poradzę.. Chyba pojadę któregoś innego 'ustawiacza' przycisnę, żeby sprawdził jak to jest naprawdę :p:p:p


Hehe do kitu ten diagnosta,kto go do tej pracy przyjął,jak sie na rzeczy nie orientuje.
Do zwrotnicy przykręcony jest MacPherson 2 śrubami dolna jest stała a na górnej jest regulacja kąta pochylenia i wsio
  
 
Cytat:
2004-10-27 22:04:42, SEBA-OMEGA pisze:
Hehe do kitu ten diagnosta,kto go do tej pracy przyjął,jak sie na rzeczy nie orientuje. Do zwrotnicy przykręcony jest MacPherson 2 śrubami dolna jest stała a na górnej jest regulacja kąta pochylenia i wsio



a zawsze myslalem ze dwie zroby sa "nastawne" , ale chyba masz racje
  
 
Cytat:
2004-10-27 22:04:42, SEBA-OMEGA pisze:
Hehe do kitu ten diagnosta,kto go do tej pracy przyjął,jak sie na rzeczy nie orientuje. Do zwrotnicy przykręcony jest MacPherson 2 śrubami dolna jest stała a na górnej jest regulacja kąta pochylenia i wsio



Seba jesteś pewien na 100% że tak właśnie jest? Wydawalo mi się że faktycznie są tam dwa otwory ale żeby tej jeden był owalny? MOŻE? Jeśli tak to jutro jade do mechnika.