MotoNews.pl
3 Nierowna praca silnika (48050/0) - PT
  

Nierowna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od pewnego czasu silnik mi nierowno pracuje,wszystkie poduszki sa w porzadku,filtry tez,kopulka siwece przewody nowe,rozrzad ok zaplon tez,w sumie wszystko super,dzisiaj dwie godziny walczyli fachowcy w renomowanym warsztacie i nie mogli nic znalezc,podlaczyli kompa,regulowali wszystkim co sie da a silnikiem dalej rzuca...w koncu jeden z medrcow stwierdzil ze moze byc nagar na zaworach i sie nie domykaja albo sa to poczatki walnietej uszczelki pod glowica....(objawow zadnych nie ma i by jej nie wywalalo pol roku) radzcie panowie co moze byc,bo tylko wywalam kase na fachowcow a problem pozostaje
  
 
A jak się miewa pompka paliwa ?
  
 
pompka jest nowka niestety
  
 
A może ciągnie obce powietrze? może uszczelka kolektora sącego, albo uszczelki po drodze od filtra do kolektora?
  
 
Napisz może coś więcej, czy na jałowym, czy w pełnym zakresie obrotów, jak na zimno jak na ciepło

wtedy można precyzyjniej podpowiadać
  
 
czy silnik jest zimny czy cieply,czy jest na jalowym czy w ruchu,nie ma zadnej roznicy,jestem w kropce bo juz 4 warsztaty nie potrafily mi pomoc,wymienie profilaktycznie uszczelke kolektora ssacego jak radzi Janusz,chwytam sie juz wszystkiego co mi radzicie
  
 
chociaz uszczelka odpada bo polewalem kolektor woda i nie bylo zadnych objawow uszkodzenia,chyba ze gdzies na dole kolektora
  
 
Sprawdzałeś silnik krokowy?

czasem wystarczy go oczyścić... i po bólu
  
 
Gwoli ścisłości regulator jałowych obrotów ( nie silnik krokowy !) miałem kiedyś podobnie. Okazało się że jeden z wtryskiwaczy ( puszczał lewe powietrze pomiędzy gniazdem mocowania a sobą samym ) trochę zamieszałem no był poprostu luźny ( trochę i to wystarczyło ) . Ciężko się pisze po 5 browarkach

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
W mojej besti jest taki problem,przy rozgrzanym silniku podczas jazdy gdy wrzucam na luz obroty spadają poniżej 400 i silnik gaśnie.Nie zawsze to się dzieje,ale jest to dość uciązliwe.Na gazie tak się dzieje,na paliwie nie sprawdzałem.Od czego zaczynać?
  
 
ja gazu nie posiadam,dzisiaj wymienilem dla spokoju uszczelke pod kolektorem ssacym i dalej bez zmian,pozostaje mi jeszcze wymienic filtr paliwa,warto ?? jesli to nie pomoze to sie poddaje
  
 
filtr paliwa wymieniony i dalej szarpie...kolejny warsztat sie poddal
  
 
cudowne ozdrowienie za sprawa shella !!! wystarczylo przeplukac caly uklad paliwowy,wlac ich paliwo i po klopocie.bylo wiecej wody niz paliwa !!! skurw......
  
 
nie od parady pisano "jak Ci silnik ch.j strzela zalej wipałera"

Mateo - o tym problemie już pisano na forum... tylko przy gazie jest ten problem czyli zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach w czasie jazdy. "SPECE GAZOWNIKI" załatwiają sprawę odwracając dolot w stronę silnika (nad kolektor wydechowy) lub zaklejają TAŚMĄ IZOLACYJNĄ wlot powietrza. Oba sposoby są zabójcze dla jazdy na benzynie
  
 
byl juz tez post o "szarpaniu", ale ja moze tutaj sprobuje. problem z szarpaniem silnika to praktycznie piesn ostatnich 2 lat. wystepuje tylko w okresie zimowym, wydaje mi sie ze tylko przy nizszych temperaturach chlodziwa - tzn. np. na poczatku dlugiej trasy. objawy: silnik pracuje niezaleznie od pedalu gazu, zwieksza obroty i nagle zmniejsza, nie gasnie choc momentami praktycznie zwalnia do predkosci patrolowej. no i oczywiscie wyglada to jakby samochodem szarpalo nie wiadomo co. Silnik byl sprawdzany juz praktycznie pod kazdym katem - wymiana przewodow, czujnika temepratuty, diagnostyka komputerowa etc. Jeden szaman chcial nawet wyciagac komputer z samochodu i zamrazac go w jakims bliej nieokreslonym celu. tak czy inaczej nic nie pomoglo. ale wierze ze forumowicze beda mieli sporo pomyslow na temat przyczyn tego zjawiska
  
 
Cytat:
Jeden szaman chcial nawet wyciagac komputer z samochodu i zamrazac go

takiego numeru to jeszcze nie słyszałem, ja pier..ę, już sam nie wiem czy śmiać się czy płakać