MotoNews.pl
  

Pytanko do recznego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W jakis sposob mozna podciagnac sobie reczny, tzn. chodzi i naciagniecie linki hamulca recznego. Troszke za duzo oczek musze zaciagac wiec trzeba go troszke podciagnac! Czy wiecie gdzie to sie robi bo zagladajac pod auto nie zauwazylem mozliwosci korekty recznego.
Jezdze modelem Accent rocznik 1996 i jestem jeszcze zadowolony choc...
 
 
Cześć! mam ten sam model i rocznik. I miałem to samo. Pojechałem do serwisu i za 30 zł podciągnęli ręczny. Jak to zrobić nie wiem Powiem tylko że i tak starczyło na 3 miesiące i znowu sflaczał... Owszem łapie teraz wcześniej ale i tak za słabo na całej długości. Po prostu w tym aucie zawsze był beznadziejny ręczny i tyle. Mój ojciec przejechał kiedyś na ręcznym 200 metrów i dopiero zauważył . Mam plan - nowe bębny i klocki ferodo premium. Powinno pomóc bo hamulce ma auto w ogóle mizerne.
 
 
Zgadza sie co do hamulcow ze sa slabe. Juz raz sie na nich przejchalem do blacharza !!! teraz hamuje znacznie wczesniej. Jednak powracajac do recznego to na poczatku byl on dobry i jak sie zaciagnelo 3 oczka to ruszyc sie nie dalo a teraz to zaciagne drazek ze prawie stoi pionowo i auto sie rusza. Do serwisu nie chce mi sie jechac by placic dlatego sam chce sobie podciagnac tylko musze wiedziec jak bo z pod spodu niczego nie zauwazylem tzn. miejsca regulacji nie zauwazylem!!! Dlatego pytam kogokoliwek kto ma marke hyundai czy kiedys przeprowadzal taka operacje ale widze ze nikt sie tak nie zaglebial a szkoda. Moj rocznik juz tego wymaga i zaczyana sie modyfikacja auta. Jesli ktos podciagal sobie reczny to prosze o posta!!!
z gory dzieki
 
 
Jest szansa, ze jak podciagniesz reczny do gory, to pod dzwignia zobaczysz srubke, ktora nalezy dokrecic.
Jedna sprawa - linki nie mozna dokrecac w nieskonczonosc.
Moze bedziesz ja musial wymienic, moze trzeba przegladnac hamulce.
Zdroofka. T.
 
 
No i zalatwione! Musialem dac go na przeglad do ASO wiec przy okazji mi podciagneli reczny! Mam ta ubozsza wersje i zeby dostac sie do podstaw recznego musialbym rozrywac wykladzine a potem nie byloby to estetyczne wiec zostawilem to brudna robote "specom")!!!
 
 
Chyba zostane specem od archaicznych postow Podciagal ktos w poneyu? Wzialem go na kanal specjalnie, ale pod spodem raczej sie nic nie naciaga. Zdjalem "skore" z lewarka i tez nic nie widac.
  
 
Ściągnij całą obudowę ( plastyk) lewarka i ręcznego. Cztery śrubki. Prosta regulacja . Wszystko na wierzchu.
Za pierwszym razem też się zdziwiłem, że pod spodem nic niema. Ale to i lepiej , mniej narażony na błotko.
  
 
tak jak mowi marek-b nic prostrzego. chyba ze sciagniesz bembny i podciagniesz na takich tam rozpierakach (odkreca sie je lub skreca w miare potrzeb) a le podciagniecie w srodku linki powinno pomoc(chyba ze masz juz szczenki do wymiany). powodzenia
  
 
Dzieki dzieki! Tego sie wprawdzie obawialem, ze bede musial rozbierac te plastiki, ale teraz przynajmniej mam pewnosc ze jak je rozbiore to znajde to czego szukam.
Pozdrawiam
  
 
Hmmm.. Moje obawy na szczescie nie byly zasadne. Zadna praca jak juz sie wie gdzie szukac. Dwie srobki, podciagnac nakretka i po robocie. Bardzo dobrze ze cala regulacja jest w srodku samochodu. W moim poprzednim samochodzie bylo standartowo pod podloga. Wszystko sie zapieklo tak ze zadna sila tego nie moznabylo ruszyc i rowniez linki byly nierowno napiete, przez co bral lekko jednym kolem. A tak prosze czysto, elegancko nic nie koroduje. Plus dla Koreancow. Teraz juz reczny moze byc, chociaz o zarzucaniu na asfalcie moge sobie tylko pomarzyc. Ogolnie wazne ze jest duzo mocniejszy i trzyma dobrze. Musze sie jednak dostac do bebnow bo linki od recznego mam nierowno napiete. Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam!
  
 
Mam podobny problem.Tylko że wykorzystałem zakres regulacji. Podłożyłem nawet na końcu nakrętkę 10 a ręczny był lepszy tylko przez chwilę. Co to może być ?
  
 
coś cholernie nie trzyma naciągu w konstukcji ręcznego - ja bym to zamocował na sztywno - tz. na stałą wymierzoną długość żeby nie mogła się poluzować.
  
 
panowie, zwróćcie uwagę że przy regulatorach luzu w bębnach w ponym, jest taka zapadka dźwigniowa, po każdym naciśnięciu hamulca nożnego owa zapadka ma pokręcić nakrętką i wykasować luz, jest to bardzo zmyślny układ który musi działać samodzielnie, najpierw zdejmuje się bębny i wstępnie reguluje ręką, potem wszystko działa samoczynnie, nawet jak jest milimetr okładziny na szczękach to musi być dobrze (wykluczam zużyty bęben), poza tym regulacja linką przy dźwigni nie niweluje zużycia szczęk, to właśnie regulator z zapadką ma ustawiać minimalny luz między szczęką a bębnem

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2004-10-29 10:57:21 ]