Co jest k....a ? (pomocy)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej

Zaczyna mnie już trafiać po raz kolejny, od czasu jak mam Espero na gazie to bez przerwy jakiś problem !
Najpierw żłopał jak głupi nawet 16 litrów, to po 6 regulacjach w końcu wymienili mi kompa na inny, i myślałęm że moja gehenna wreszcie się skończyła, ale zapowiada się że nie. Na nowym kompie przejechałem 2 zbiorniki (spalanie 11l - oki), potem znowu zaczęły się jaja, spalanie skoczyło do 14l, pomyślałem sobie że to termostat, był rzeczywiście otwarty, wymieniłem (jest ok), no ale... jakieś 3 tygodnie temu zaczął przerywać mi jak zapalał na benzynie - ja mu w gaz a on się dławił, no ale jak wskakiwał na gaz było oki, niestety tydzień temu po skończeniu gazu (butla wystarczyła na 200km ), przełączyłem na benzynę i zapaliła się za chwilę lampka "check engine", no ale poza tym było oki, zatankowałem gazu lampka gaśnie, ale niestety kolejny zbiornik się kończy, przełaczam na beznzynę lampka znowu zaświeciła się, ale teraz to już czuję że coś nie tak, straszny muł na benzynie - chodzi jakby mu się cały czas paliwo kończyło, albo jakby nie było co którejś iskry czy coś takiego, ogólnie zmulony i jedzie strasznie ciężko. Dojechałem na szczęście do stacji gazu , zatankowałem i jest oki....na gazie pali, lampka się nie świeci (jak się znowu skończy gaz to na 100% będzie to samo albo gorzej...)

Pytanie co robić dalej, i co jest grane ?

Moje podejrzenia:
świece (Iskra gaz) - na gazie ok, na benzynie be ?
rozregulowany komp - zgłupiał przez przełączanie gaz, benzyna i po założeniu sprawnego termostatu ?
A może pompa paliwowa ?
A może lambda padła ?
Gdzie jechać, do mechanika, elektryka czy gazownika najpierw ? (gazownika powieszę za jaja - bo to chyba przez ten gaz wszystkie moje kłopoty)

No i może ktoś wyjaśni czemu na gazie ok, a na benzynie be, czym różni się praca silnika przy rodzjau paliwa (przy gazie chyba nie pracuje pompa paliwowa, więc może to jednak pompa, albo tylko filtr paliwa ?), no ale wtedy czemu spalanie gazu jest takie wysokie ?
Jeśli sprawdzić kod błedów na kompie, to jak to zrobić (jakieś błyski ?), aha no i jak teraz mi nie świeci na gazie to czy ten kod błędu jeszcze będzie, czy musi być "chcek" zapalony ?

Pomózcie Chłopaki, bo mnie już trafia, będe wdzięczny za wszelkie sugestie (przede wszystkim czy to wszystko trzyma się jakoś kupy czy nie)!

Sory za bałagan myślowy, ale jestem już lekko podenerwowany, przez to całe zamieszanie z autem (chyba trzeba będzie jednak powiesić tych gazowników)


  
 
Cytat:
2004-11-24 21:17:36, pjacek26 pisze:
No i może ktoś wyjaśni czemu na gazie ok, a na benzynie be, czym różni się praca silnika przy rodzjau paliwa (przy gazie chyba nie pracuje pompa paliwowa, więc może to jednak pompa, albo tylko filtr paliwa ?), no ale wtedy czemu spalanie gazu jest takie wysokie ?



po pierwsze masz do dupy gazownika..ja bym go zmienil..

pytasz czym rozni sie praca na gazie a czym na beznynie..no rozni sie wszystkim i niczym...

wszystkim bo na Pb paliwo jest podawane w stanie cieklym przez wtryskiwacze dzieki czemu dawka paliwa moze byc precyzyjnie dostosowana do chwilowych potrzeb..a na gazie ilosc paliwa jest podawana "na oko" czyli bardzo malo precyzyjnie..

a niczym bo tak samo dzieki iskrze ze swiec nastepuje zaplon mieszanki w komorze spalania

po zlaozeniu instalki samochod na benzynie nie jezdzi tak samo jakby nie mial instalki bo jest zalozona zwezka ktora dla gazu daje lepsze parametry skladu mieszanki ale dla benzyny juz mogloby byc wiecej powietrza

check engine sie zapala bo prawdopodobnie jest zle wyregulowana instalacja..wg mnie pompa paliwa i filtr sa ok jesli wczesniej dzialal dobrze na Pb

mowie ci gazownik na ktorego trafiles jest idiota..powiedz jeszcze czy twoja instalka ma tylko silnik krokowy czy i silnik krokowy i kranik tuz obok?? jesli ten drugi wariant to w ogole nieporozumienie jest
  
 
Witam!
Ja mam to samo! Na gazie cacy na benzolu blee... Ale ja juz wiem co mam- jest to brak "sztromu" na jednym wtryskiwaczu... (pradu jak ktos nie wie) czekam na chwilke czasu i odstawiam fure do elektryka.

Sprawdz sobie prace wtryskiwaczy... czy wogóle pracują.. jezeli tak, idz dalej... pompa! filtr paliwa do wymiany! Sprawdz czy Ci dochodzi prąd do wszystkich wtryskiwaczy. jezeli tak.. to sprawdz czy wszystkie pracują. (u mnie hjeden nie pracowal wogóle... a do jednego niedochodzi prąd) Wtryskiwacze to ok 200zł./szt. (mam 3 do sprzedania po 100-dobre uzywki)
Jezeli chodzi o układ zapłonowy musi byc OK. Jezeli by było cos ze swiecami.. nie pracowałby tez na LPG.
  
 
no czarek ale pjacek a zdajsie gaz od niedawna to chyba mu sie wtryskiwacze nie posypaly w ciagu miesiaca.. natomiast faktycznie gazownik mogl cos tracic przy listwie i odpiac wtryskiwacz...hmm ale wg mnie to ostatecznosc..ja doradzam zatankowanie beznyny i przejechanie troche na tym paliwie
  
 
A czy te problemy z wtryskiwaczami wyjdą jak podłącze auto pod komputer dla sprawdzenia ? (lampka "check engine" musi się świecić, czy on ma historię błędów w pamięci ?).
Mówicie wtryskiwacze (obawiałem się tego) ale to oznacza że na gazie one nie muszą być sprawne skoro jest ok ? (bo tylko gaz przez nie się przedmuchuje a nie jest odmierzany, tak ?)
  
 
A zresetowales chociaz komputer? Ja bym zaczal od tego - moze glupie, ale czasami jakis blad moze zwalic prace silnika...
  
 
Jezeli nie masz sekwencyjnej instalacjii, gas nie jest podawany przez wtryskiwacze a poprzez kolektor ssący. QBAJ wtryskiwacze nigdy nie padają z winy gazu... u mnie poszła wiązka elektryczna.. do jednego wtryskiwacza...a drugi padł z winy syfiastej benzyny jaką oferuje nam koncern Shell (wtryskiwacz otworzył sie i podawał mi gas do cylindra zarówno na LPG jak i na PB-co spowodowało wydmuchanie uszelki spod głowicy )

pjacek jedz do elektryka niech ci sprawdzi czy dochodzi prąd do wtrysku i czy wtryski pracuja.. jezeli bedzie OK a silnik dalej bedzie szwankował... jedz do jakiegos machera niech go podłączą do kompa i dopiero sprawdzają... po co odrazu wywalac ciezkie pieniądze na samo podpiecie jak mozna najpierw sprawdzic taniej( mój elektryk sprawdził mi wiązke za 10zł, przy okazjii sie dowiedziałem ze mam popekane przewody elektr. do przepustnicy)
  
 
czarek ale ja nie mowilem ze z winy gazu..tylko chodzilo mi o to ze to bylby dziwny zbieg okolicznosci jakby wtryskiwacz padl tuz po zalozeniu gazu..dlatego uwazam ze jesli uz to gazownik cos elektrycznie uszkodzil..

pjacek no jasne ze wtryskiwacze nie pracuja na gazie..a przynajmniej nie powinny bo sa nieuzywane..podpiecie pod komputer powinno pokazac wiadomosc o wtryskiwaczach jesli sa nie tak

qlogic ma racje..najpierw reset
  
 
Jezeli na gazie silnik pracuje normalnie a na benzynie nie to najprawdopodobnie jest to wina wtrysków.W czasie pracy silnika na gazie wtryskiwacz nie pracuje co powoduje jego zacieranie sie.Jeżdząc z inst. gazową powinno sie na 2-3 zbiorniki gazu wyjechac 1 zbiornik paliwa wtedy jest mala szansa na zatarty wtryskiwacz. ECM nie pokaże bledu wtryskiwacza.Najlepiej sprawdzic wtryskiwacz na silniku pracujacym na benzynie odpinajac po kolei wtyczke przy wtrysku i obserwować czy nastepuje jakas zmiana pracy wtedy najlepiej ustalisz ktory wtrysk niepracuje tak jak powinien.
Pozdrawiam Darek
  
 
Cytat:
2004-11-25 18:31:31, alf3 pisze:
.Jeżdząc z inst. gazową powinno sie na 2-3 zbiorniki gazu wyjechac 1 zbiornik paliwa



Tak się postępuje w przypadku aut nieprzystosowanych do stosowania benzyny bezołowiowej.
W naszym przypadku jest to bzdura ( bez urazy ).
Wystarczy, że odpalasz auto zawsze na benie - wtryskiwacze są wtedy przesmarowywane i to im wystarczy.


  
 
Dzięki, teraz jestem już prawie pewien że to wtryski, posprawdzam tak jak pisał Alf (mam nadzieję że to tylko jeden wtryskiwacz), muszę postudiować gdzie są te wtryski i jak je odpinać w książce serwisowej.
Zresetowałem kompa i sprawdzę jutro

dzięki
  
 
Cytat:
2004-11-25 18:31:31, alf3 pisze:
[ciach]
...
Jeżdząc z inst. gazową powinno sie na 2-3 zbiorniki gazu wyjechac 1 zbiornik paliwa wtedy jest mala szansa na zatarty wtryskiwacz.
...



Ciekawa recepta, ale strasznie nieekonomiczna. Ile kosztuje wtryskiwacz (chyba ok 200zł), ile kosztuje zbiornik paliwa.... . Powiedzmy jeszcze, że może wtryskiwacz nie padnie zaraz po założeniu gazu, może szybcie padnie od brudnego paliwa. Myślę też że nie padną wszystkie wtryskiwacze jednocześnie.
  
 
Hej

Zrobiłem reset, wcisnąłem 7 razy pedała w podłogę , wyłaczyłewm gaz w cholerę i ruszyłem !!
Na początku spoko, wszystko gra, jadę z pisakmi opon (żeby przepłukać wtryski ), a miska mi się coraz bardziej cieszy, bo pomyślałem że może pomogło, po jakiś 10km uśmiech na mojej twarzy zgasł w sposób gwałtowny, bo zaświeciła się ta cholerna kontrolka "sprawdź silnik", i po chwili auto w sposób prawie liniowy zaczyna tracić moc, mniej więcej co kilkaset metrów jest coraz gorzej, w końcu dojeżdżam i go gaszę (wcześniej osłuchałem na postoju, nieco głośniej i lekko nieregularnie jakby chodzi, albo mi się wydawało już nie wiem)
z powrotem wróce na gazie...

No i co to może być ?? Wtryski ? to chyba by od razu coś się działo a nie po kilku km ? Może to jednak pompa ? nie wiem, myślę że zczytanie błedów to wyjaśni...

pozdro


  
 
Kurcze, robisz jakieś dziwne podchody, słuchasz niedorzecznych podszeptów o padniętych wtryskiwaczach, pompie paliwowej... A nie zrobiłeś podstawowej rzeczy jaką jest odczytanie błędów komputera przy pomocy kawałka drutu...

Objawy wg mnie wskazują na:
- awarię sondy lambda - gdy silnik jest zimny lambda jest przez komputer ignorowana, po rozgrzaniu komputer zaczyna opierać się na sondzie i dlatego na zimno chodzi ok, po rozgrzaniu szwankuje. jedź na analizator spalin - bedziesz miał pewność!
- awarię CTS - mało prawdopodobne, ale jeśli lambda bedzie dobra to ten czujnik jest następnym podejrzanym.
  
 
Hej

No sprawdziłem wreszcie te błędy ! Występują u mnie 3 błędy:

12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS

32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu

44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka

Czy to oznacza że moja lambda jest padnięta ? A co z tym zaworem recylkulacji spalin ? Bo podobno błąd nr 12 występuje prawie zawsze ?

Robert_S, dzięki za sugestie, miałeś rację z tą lambdą

Piotrek (pjacek26)
  
 
Poszukałem na forum i znalazłem że identyczne objawy i kody błędów miał "Adminek" (jeździ teraz Audi), ale na forum sprawa nie była do końca rozwiązana, chodzi mi o to że chyba niesprawny zawór recylkulacji wywołuje błąd lambdy, albo na odwrót (bo chyba jedno i drugie nie jest padnięte ?).
Jak ktoś wie jak skończyła się sprawa tych błędów u Adminka to proszę o info
  
 
No prawdopodobie masz lambdę do wymiany!
Błąd 12 występuje zawsze gdy odczytujesz kody błędów - 12 oznacza, że silnik nie pracuje i stąd nie ma sygnałów z czujnika położenia wału korbowego.
POzostałe dwa kody są typowe dla aut jeżdżacych na gazie przy źle wyregulowanej instalacji gazowej.
Zakładając że lambda padła - silnik odczytuje to jako zbyt ubogą mieszankę, więc wydłuża czas wtrysku zeby więcej paliwa dostawało się do cylindrów. Gdy mimo prób lambda nadal wskazuje ubogą mieszankę komp się poddaje i wywala błąd: uboga mieszanka, oraz szacuje, że ubogość mieszanki może być wywołana zawieszonym EGR, więc wskazuje też jego błąd.

EGR sprawdź chwytając go od spodu palcemi. Ma on tam otwory, w które wsadź paluchy i wciśnij membranę - powinna ustąpić i poruszać się płynnie. Jeśli tak nie jest zdemontuj go i oczyść.

A jeśli to nie pomoże - wymień lambdę - wiele wskazuje na jej awarię.
  
 
Aha, EGR sprawdzaj przy wył silniku, a potem przy zapalonym - wciskanie membrany powinno powodować anomalie w pracy silnika - spadek obrotów i gaśnięcie.