Padlina czy do uratowania?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Właśnie skończyłem z tatą udany przeszczep silnika w trucku. Mamy tam teraz silnik 1500 po remoncie a stary, zajechany 1600 wisi (jak na zdjęciu).

Silniczek jeszcze miał co prawda dobrego kopa ale tylko do ok.60km/h, potem już kapa, panewki z wałem mało się nie ukręcały, huk niesamowity, zżerał z litr oleju na 500km, wszędzie z niego ciekło, masło w filtrze powietrza i pod korkiem... kompresja - mniej więcej 10,5 i 11 czyli nie taka tragedia. Ale oleju spalał w ch..j!! Jak myślicie - remontować i wkładać do siebie? Jak mogą wyglądać koszty tak na oko??
  
 
Trzeba rozebrac i zobaczyc co trzeba robic. Jak masz czas to spokojnie we wlasnym zakresie mozesz w zimie go zrobic.
  
 
nie śpieszy mi sie zasadniczo bo mój silnik jeszcze żyje... chociaż lampka ciśnienia oleju już coś zaczyna protestować
  
 
Podzialaj nad glowica i kolektorami w wolnym czasie. Full polerka wszystkiego i pasowanie. Jak cos to najwyzej zalozysz do swojego tylko glowice z kolektorami.
  
 
koszta remontu 1,6 tzn same ceny czesci:
to sa ceny czesci w przyblizeniu czyli bez groszy, nazwy takie jak na paragonie, mniej wiecej wszystko co sie wymienia przy remoncie...

wszystkie czesci oryginaly i jak byly lepsze/gorsze to bralem zawsze lepsze (dotyczy kilku rzeczy np pierscienie, uszczelki itp)

-najdrozszy jest wal, jesli da sie zrobic szlif to warto, koszt szlifu ok +/-150zł (na wszystkich miejscach tzn pod panewki korbowodowe i glowne)
-nowy wal to od 460zł-600!!!zł, wiem bo kupilem, w innych sklepach drozsze, ale trzeba uwazac bo sprzedaja nowe juz do szlifu (takie produkowali) wiec najlepiej pomierzyc w sklepie
-pasek rozrzadu 17zł
-pierscienie 52zł (te lepsze z niemiec, polskie tansze od 40zł)
-kolo rozrzadu (male) 38zł
-uszczelniacze 12zł
-uszczelki wałka 5zł
-uszczelniacz 7zł (bodajze walka rozrzadu, czyli simeringi)
-uszczelniacz 10zł
-filtr oleju 12zł
-panewki korbowodu 45zł
-panewki główne 50zł
-łożysko 7zł
-swiece zapłonowe gaz iskra 20zł
-przewody wysokiego napiecia 27zł
-uszczelka głowicy 25zł
-uszczelki silnika komplet 16zł
-pierscien op 18zł
-panewka wałka rozrzadu 40zł
-panewki wałka rozrzadu 8zł
-filtr paliwa 24zł
-zawory wydechowe 60zł
-zawory ssace 42zł
-filtr powietrza 6zł
-tłoki nadwymiarowe podobno od 50zł sztuka mozna kupic, ja widzialem jakies wegierskie za 600zł komplet... ale te polskie trzeba by upolowac i za ok 200-300zł komplet
-szlif cylindrow 2-gi ok 200zł...
-planowanie i obspawanie głowicy ok 100zł

to tak w przyblizeniu. i tak najdrozsza jest robota, to jak sie samemu umie to warto...
  
 
o taką odpowiedz mi chodziło thx
  
 
Tzn ze bedziesz remontowal??
  
 
Najprawdopodobniej tak, mam warunki, z kasą może być gorzej ale coś się wymyśli, jutro od rana biorę się za rozbieranie powoli, wezme cyfraka do telefonu to może jakieś ciekawe fotki uda się zrobić, a spodziewam się niezłych ciekawostek w środku Trochę się temu silniczkowi przyjrzałem to stwierdzam, że tam chyba więcej oleju szło przez uszczelki w glebe niż przez komory spalania... no chyba, że jeszcze inną drogą
  
 
Rozebrac i postawic diagnoze czy warto remontowac.
  
 
dokladnie!!
  
 
Cytat:
Rozebrac i postawic diagnoze czy warto remontowac.

nie ma bata żeby za kase remontu tego silnika wymyśleć coś lepszego