Elektrolit

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś bawił się w wymianę elektrolitu w aku...............czy ma to sens a jeśli tak to co polecacie
  
 
elektrolitu nie powinno sie zmieniac jezeli poziom plynu w aku jest za maly to dolewa sie wody destylowanej poniewaz to ona odparowuje a nie kwas
  
 
No wlasnie ale czy mozna wylac z akumulatora wszystko i nalać nowego (kwasu czy co to tam jest) jezeli akumulator juz przyjmuje mało prądu? I czy to coś da?
  
 
Kiedyś w pewnych przypadkach jak akumulator był już zasiarczony to się wylewało kwas, napełniało wodą destylowaną i ładowało. Miało to na celu oczysczenie płyt ołowiu w celach z siarki. Ale zazwyczej efekt był krótkotrwały, ale myśle , że skóra nie warta wyprawki.
  
 
Był jeszcze sposób na odsiarczenie akumulatora - ładowanie odsiarczające. Znaczy prądem równym 1/10 pojemności aku. przez 10 godzin. np. dla 35 Ah prąd 3,5A. Ponoć po kilku takich sesjach bateryjka nieco odżywała.
W wylewanie kwasu o bym się raczej nie bawił...
  
 
Witaj
Swego czasu próbowałem reaktywować aku , wylewjąc elektrolit wlewajac specjalny płyn odsiarczajacy a potem ponownie elektrolit i wynik tego wszystkiego był taki że popracowałem sobie wydałem kilka złotych a za kilka dni i tak kupiłem nowy aku.

Tak jak powiedział rob_cox daj sobie spokój.
  
 
Cytat:
Był jeszcze sposób na odsiarczenie akumulatora - ładowanie odsiarczające. Znaczy prądem równym 1/10 pojemności aku. przez 10 godzin. np. dla 35 Ah prąd 3,5A. Ponoć po kilku takich sesjach bateryjka nieco odżywała.
W wylewanie kwasu o bym się raczej nie bawił...




Z tego co wiem to to jest normalne ładowanie aku. Tzw. prądem dziesięcio godzinnym. i ta się normalnie ładuje je aku padnie do zera.
  
 
Pytam bo sprawa u mnie przedstawia się tak.......badanie gęstości elektrolitu dało wynik negatywny; w miarce do pomiaru wskażnik pokazał pole czerwone co rozumiem przez to, że elektrolit nie ma już swoich właściwości w 100%.......sprawdzałem ładowanie i prąd w aku.; pomiary wyszły zadowalające i teraz za bardzo nie wiem co z tym robić
  
 
Pewnie żaden z Was nie pamieta takich czarnych akumulatorów które podlegały regeneracji.
Można się oczywiście bawić w wymianę elektrolitu ale jak koledzy mówią efekt może być krótkotrwały....mnie zastanowiło jednak co innego a mianowicie to czerwone pole na aerometrze ( bo to pewnie miałeś na myśli pisząc" miarka do pomiaru") co sugerowałoby jednak rozładowany akumulator..za mała gęstość elektrolitu,oraz druga sprawa..co znaczy że wyniki sprawdzania ładowania wypadły zadowalająco??Albo ładowanie jest oK albo nie jest OK?Co znaczy zadowalające...rozwiń proszę ten temat
  
 
Może być jeszcze taka sytuacja, że masz jedną celę padniętą, spróbuj naładować akumulator, sprawdzić gęstość w każdej celi oraz napięcie na aku, sprawdź tak.
  
 
Cytat:
2004-11-23 07:49:44, Henryk pisze:
Pewnie żaden z Was nie pamieta takich czarnych akumulatorów które podlegały regeneracji.



Nie chciałbym sie licytować na krzyzyki na karku ale jak pamię tam to te czarne akumulatorki regenerowano w ten sposów ,że wymieniano płyty w akumulatorze na nowe.

[ wiadomość edytowana przez: woj111 dnia 2004-11-23 18:41:08 ]
  
 
Oczywiście woju111 ze na tym właśnie polegała regeneracja tych czarnych akumulatorów,i dlatego to własnie ona miała sens.Ale to były czasy kiedy kupno nowego aku graniczyło z cudem...
Wspomniałem o tym tak tylko nawiasowo jako ciekawostka dla tych co tego nie pamiętają.
  
 
regeneracja starego akumulatora przez nalewnie swierzego elektrolitu raczej nie ma sensu bo plyty juz sa pewnie przezarte i ładowanie nic nie da. Jak aku sie starzeje to wytrąca sie na dnie celi osad własnie z korozji tych płyt olowiowych( poprzez zbyt duzy prad ładowania lub poprzez zbyt słaby) jest go coraz wiecej az w koncu osad robi delikatne zwarcie w celi i prad powoli ucieka a aku stopniowo traci pojemność lub odpada mu od razu 1 cela.
Czasem niektorzy sie ratuja majac taki aku w aucie przed startem poruszcza akumulaorem zeby zmacic osad ale to dobre tylko chwile.
Raczej warto kupić nowy aku i miec świety spokoj na kilka sezonow w koncu cena akumulatora = 1 sztuce opony