| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2004-11-22 20:50:47 Czy ktoś bawił się w wymianę elektrolitu w aku...............czy ma to sens a jeśli tak to co polecacie |
Inferno Sympatyk FEFK Galaxy, Citroen C5 Kaletnik | 2004-11-22 20:52:19 elektrolitu nie powinno sie zmieniac jezeli poziom plynu w aku jest za maly to dolewa sie wody destylowanej poniewaz to ona odparowuje a nie kwas |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-11-22 21:19:50 Kiedyś w pewnych przypadkach jak akumulator był już zasiarczony to się wylewało kwas, napełniało wodą destylowaną i ładowało. Miało to na celu oczysczenie płyt ołowiu w celach z siarki. Ale zazwyczej efekt był krótkotrwały, ale myśle , że skóra nie warta wyprawki. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-22 22:13:49
Z tego co wiem to to jest normalne ładowanie aku. Tzw. prądem dziesięcio godzinnym. i ta się normalnie ładuje je aku padnie do zera. |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2004-11-23 05:43:52 Pytam bo sprawa u mnie przedstawia się tak.......badanie gęstości elektrolitu dało wynik negatywny; w miarce do pomiaru wskażnik pokazał pole czerwone co rozumiem przez to, że elektrolit nie ma już swoich właściwości w 100%.......sprawdzałem ładowanie i prąd w aku.; pomiary wyszły zadowalające i teraz za bardzo nie wiem co z tym robić |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-11-23 08:17:21 Może być jeszcze taka sytuacja, że masz jedną celę padniętą, spróbuj naładować akumulator, sprawdzić gęstość w każdej celi oraz napięcie na aku, sprawdź tak. |
Henryk Kraków | 2004-11-23 21:43:45 Oczywiście woju111 ze na tym właśnie polegała regeneracja tych czarnych akumulatorów,i dlatego to własnie ona miała sens.Ale to były czasy kiedy kupno nowego aku graniczyło z cudem...
Wspomniałem o tym tak tylko nawiasowo jako ciekawostka dla tych co tego nie pamiętają. |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-23 23:28:12 regeneracja starego akumulatora przez nalewnie swierzego elektrolitu raczej nie ma sensu bo plyty juz sa pewnie przezarte i ładowanie nic nie da. Jak aku sie starzeje to wytrąca sie na dnie celi osad własnie z korozji tych płyt olowiowych( poprzez zbyt duzy prad ładowania lub poprzez zbyt słaby) jest go coraz wiecej az w koncu osad robi delikatne zwarcie w celi i prad powoli ucieka a aku stopniowo traci pojemność lub odpada mu od razu 1 cela.
Czasem niektorzy sie ratuja majac taki aku w aucie przed startem poruszcza akumulaorem zeby zmacic osad ale to dobre tylko chwile. Raczej warto kupić nowy aku i miec świety spokoj na kilka sezonow w koncu cena akumulatora = 1 sztuce opony |