| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
stolaa Fiat Katowice | 2004-11-03 14:35:01 Witam!
Czy moze mi ktos podac gg lub tel. osoby która zajmuje sie lub przerobiła seryjny silnik na mocniejszy (wałek , planowanie itp) |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2004-11-03 17:22:28
Podobno On jest mistrzem w tym http://www.chojnacki.com.pl/ |
Analyzer Polonez Caro Warszawa | 2004-11-04 09:43:51 Ja przerobilem swój silnik 1,6GLE na wersję GT (usportowiony wałek rozrządu od Świątka, poprawiane kanały, korygowany kształt komór spalania, itp...) |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-11-04 15:01:21
eeeeeee no nie możliwe żeby nie jeździł... chyba że kołą też zdjęte ??? |
Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2004-11-04 15:40:21 zdjalem 3. jedno zostawilem zeby jakos wygladal |
Analyzer Polonez Caro Warszawa | 2004-11-04 16:50:46
hmm... efekt całkiem konkretny, na benzie lepsze przyspieszenia ogólnie większy kop. na gazie jak mu obkręcić troszke kurek II przelotu to też potrafi pokazać co nieco. Jednakże problem jest natury takiej że należy pogodzić dwa sprzeczne wymagania. Przy jeździe na benzynie musi być duży dolot zimnego powietrza co na gazie jest raczej "zabójcze" natomiast na gazie mały dolocik i najlepiej jeszcze odwrócony do tyłu. więc wymyśliłem taką akcję i jestem w fazie konstruowania: zrobić przełączny układ dolotowy wykorzystując przegrodę która znajduje się w termostacie na filtrze powietrza. jak jedziesz na gazie to włączony jest mniejszy dopływ powietrza z boku termostatu poprowadzony rurka do tyłu silnika a jak przełączasz na benzynę wtedy otwiera się duży dolot powietrza z przodu termostatu i rurą doprowadzony jest np z przed chłodnicy. |
krzysiek_rogal Caro GSi Łęczyca/Łódź | 2004-11-04 18:13:16
Widziałem kiedyś coś takiego w necie (może i na tym forum?? Zamiast termostatu zamontowano siłownik od zamka centralnego. Patent do przetestowania. pozdrawiam krzysiek |
Analyzer Polonez Caro Warszawa | 2004-11-04 18:26:13 ja chce użyc takiego podciśnieniowego siłownika z plusowskiej nagrzewnicy |
polonezcaro . | 2004-11-04 18:42:36
to do dzieła!! to co opisałeś - jaki chcesz mies silnik, troche nei zabardzo będzie jeżdziła na gazie, bo jak doskonale wiesz, jeśli zdecydujesz się na większe kanały - to tzw "mostek" pomiędzy kanałem ssącym, a wydechowym może "nie wytrzymać" i odrazu musze ci powiedziec że jak zapodasz wałek od Świątka - to bardzo bardzo stracisz na elastyczności - ten silnik będzie OK w wąskim zakresie obrotów, poza nim to jest padlo - wkręcac się prawie na obroty nei chce |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-11-04 18:45:16
Jaki "mostek" |
polonezcaro . | 2004-11-04 19:41:25
częśc głowicy znajdująca się pomiędzy gniazdem zaworu ssącego z gniazdem zaworu wydechowego, najbardziej narażony termicznie punk silnika |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-11-04 19:44:12
oki, zawsze się czegoś człek nauczy na tym forum |
Analyzer Polonez Caro Warszawa | 2004-11-05 01:07:28
nie, nie kanały nie sa powiększane tylko wyrównane tak że o mostek nie ma sie co obawiać a wałek od Świątka to już zaimplementowałem |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-05 13:13:57 Nie wiem czy jest sens robić przełaczenie kanału ssącego przy LPG/PB. Zastosowałem doładowanie dynamiczne i nawet tego nie poczułem. Ani na benzynie, ani na gazie. Oczywiście do LPG zastosowałem kompensację bo inaczej by wogóle nie jechał. Ale nie widziałem róznicy w osiagach przy rurze wyprowadzonej za atrapę oraz zakończonej przy reflektorze. Obecnie mam wywalony ten termostat, rurę fi80mm łaiącą powietrze zza reflektora i to jest wystarczające rozwiazanie. a te siłowniki w puszcze to rzeźba dla rzeźby. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |