Przeróbki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Czy moze mi ktos podac gg lub tel. osoby która zajmuje sie lub przerobiła seryjny silnik na mocniejszy (wałek , planowanie itp)
  
 
Cytat:
2004-11-03 14:35:01, stolaa pisze:
Witam! Czy moze mi ktos podac gg lub tel. osoby która zajmuje sie lub przerobiła seryjny silnik na mocniejszy (wałek , planowanie itp)



Podobno On jest mistrzem w tym http://www.chojnacki.com.pl/
  
 
Ja przerobilem swój silnik 1,6GLE na wersję GT (usportowiony wałek rozrządu od Świątka, poprawiane kanały, korygowany kształt komór spalania, itp...)
  
 
a ja swoj silnik troche odchudzilem. Tzn zdjalem kolo pasowe, wyciagnalem kolektorki, caly uklad dolotowy tez wylecial, akumulator stoi w garazu. Jest o niebo lzejszy ale niestety nie jezdzi.
  
 
Cytat:
2004-11-04 09:43:51, Analyzer pisze:
Ja przerobilem swój silnik 1,6GLE na wersję GT (usportowiony wałek rozrządu od Świątka, poprawiane kanały, korygowany kształt komór spalania, itp...)



i jaki efekt?
  
 
Cytat:
2004-11-04 12:02:27, Voy pisze:
a ja swoj silnik troche odchudzilem. Tzn zdjalem kolo pasowe, wyciagnalem kolektorki, caly uklad dolotowy tez wylecial, akumulator stoi w garazu. Jest o niebo lzejszy ale niestety nie jezdzi.



eeeeeee no nie możliwe żeby nie jeździł... chyba że kołą też zdjęte ???
  
 
zdjalem 3. jedno zostawilem zeby jakos wygladal
  
 
Cytat:
i jaki efekt?




hmm... efekt całkiem konkretny, na benzie lepsze przyspieszenia ogólnie większy kop. na gazie jak mu obkręcić troszke kurek II przelotu to też potrafi pokazać co nieco.
Jednakże problem jest natury takiej że należy pogodzić dwa sprzeczne wymagania. Przy jeździe na benzynie musi być duży dolot zimnego powietrza co na gazie jest raczej "zabójcze" natomiast na gazie mały dolocik i najlepiej jeszcze odwrócony do tyłu. więc wymyśliłem taką akcję i jestem w fazie konstruowania: zrobić przełączny układ dolotowy wykorzystując przegrodę która znajduje się w termostacie na filtrze powietrza. jak jedziesz na gazie to włączony jest mniejszy dopływ powietrza z boku termostatu poprowadzony rurka do tyłu silnika a jak przełączasz na benzynę wtedy otwiera się duży dolot powietrza z przodu termostatu i rurą doprowadzony jest np z przed chłodnicy.
  
 
Cytat:
jak jedziesz na gazie to włączony jest mniejszy dopływ powietrza z boku termostatu poprowadzony rurka do tyłu silnika a jak przełączasz na benzynę wtedy otwiera się duży dolot powietrza z przodu termostatu i rurą doprowadzony jest np z przed chłodnicy.


Widziałem kiedyś coś takiego w necie (może i na tym forum??)

Zamiast termostatu zamontowano siłownik od zamka centralnego.
Patent do przetestowania.

pozdrawiam
krzysiek
  
 
ja chce użyc takiego podciśnieniowego siłownika z plusowskiej nagrzewnicy
  
 
Cytat:
2004-11-04 18:26:13, Analyzer pisze:
ja chce użyc takiego podciśnieniowego siłownika z plusowskiej nagrzewnicy



to do dzieła!!


to co opisałeś - jaki chcesz mies silnik, troche nei zabardzo będzie jeżdziła na gazie, bo jak doskonale wiesz, jeśli zdecydujesz się na większe kanały - to tzw "mostek" pomiędzy kanałem ssącym, a wydechowym może "nie wytrzymać"


i odrazu musze ci powiedziec że jak zapodasz wałek od Świątka - to bardzo bardzo stracisz na elastyczności - ten silnik będzie OK w wąskim zakresie obrotów, poza nim to jest padlo - wkręcac się prawie na obroty nei chce
  
 
Cytat:
2004-11-04 18:42:36, polonezcaro pisze:
... to tzw "mostek" pomiędzy kanałem ssącym, a wydechowym może "nie wytrzymać" ...


Jaki "mostek"
  
 
Cytat:
2004-11-04 18:45:16, leon pisze:
Jaki "mostek"



częśc głowicy znajdująca się pomiędzy gniazdem zaworu ssącego z gniazdem zaworu wydechowego, najbardziej narażony termicznie punk silnika
  
 
Cytat:
2004-11-04 19:41:25, polonezcaro pisze:
częśc głowicy znajdująca się pomiędzy gniazdem zaworu ssącego z gniazdem zaworu wydechowego, najbardziej narażony termicznie punk silnika


oki, zawsze się czegoś człek nauczy na tym forum
  
 
Cytat:
to co opisałeś - jaki chcesz mies silnik, troche nei zabardzo będzie jeżdziła na gazie, bo jak doskonale wiesz, jeśli zdecydujesz się na większe kanały - to tzw "mostek" pomiędzy kanałem ssącym, a wydechowym może "nie wytrzymać"





nie, nie kanały nie sa powiększane tylko wyrównane tak że o mostek nie ma sie co obawiać a wałek od Świątka to już zaimplementowałem
  
 
Nie wiem czy jest sens robić przełaczenie kanału ssącego przy LPG/PB. Zastosowałem doładowanie dynamiczne i nawet tego nie poczułem. Ani na benzynie, ani na gazie. Oczywiście do LPG zastosowałem kompensację bo inaczej by wogóle nie jechał. Ale nie widziałem róznicy w osiagach przy rurze wyprowadzonej za atrapę oraz zakończonej przy reflektorze. Obecnie mam wywalony ten termostat, rurę fi80mm łaiącą powietrze zza reflektora i to jest wystarczające rozwiazanie. a te siłowniki w puszcze to rzeźba dla rzeźby.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."