MotoNews.pl
10 Witam. Wymiana silnika 1.4 na 1.8 (69338/45) - PT
  

Witam. Wymiana silnika 1.4 na 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie witam wszystkich FORUMOWICZÓW - to mój pierwszy post.
Około 3 miesięcy temu zakupiłem escorta mk6 94r. z silniczkiem 1.4. Teraz widzę że to był błąd jeśli chodzi o wybór silnika. Brakuje mi w nim mocy i przyspieszenia. Zastanawiałem się nad zakupem np.jakiegoś rozbitka z Niemiec z dobrym silnikiem 1,8 i przełożeniem. Proszę o podpowiedż jak trudna jest to operacja i co konkretnie musiałbym przełożyć.
Domyślam się, że oprócz silnika to skrzynie biegów, zawieszenie, nie wiem czy półośki też ?
Za wszelkie rady i sugestie będe bardzo wdzięczny
  
 
moim zdaniem lepiej będzie sprzedać 1,4 i kupić 1,8 albo 2,0.
  
 
Widzę, że ostatnio temat SWAP-u jest bardzo modny na naszym forum .

Silnik razem z całym osprzętem (elektryka, kolektory, dolot, itp)plus (prawdopodobnie) sprzęgło i skrzynia (półośki są takie same)
  
 
Może i racja ale troche kasy i pracy już włożyłem. I szkoda teraz sprzedawać jak wyprowadziłem już samochód na prostą.
Fajnie byłoby żeby ktoś orientujący się w temacie powiedział mi jak bardzo skomplikowana jest taka przekładka. Może faktycznie nie warto się zabierać. Ale czytając forum wywnioskowałem że pare osób zmienio sobie silniki na większe.
  
 
Dzięki MAG za podpowiedź. A co z zawieszeniem silnik 1.8 jest napewno cięższy ?
  
 
Wcale nie duzo ciezszy ...
  
 
I ja też interesuję się tym tematem, tyle że dotyczy to MK5.
  
 
Idąć za tematem takie małe pytanie .

Ile zamieniać treba w essim zeby zamienić w nim silnik z 1.3 na 1.6 16V ?? ale nowy silnik też z essiego by był . Czyli naka zamiana miej więcej wiem ale może jakis wybitniejszy znawca by mi podpowiedział dokładnie czy tylko zamiana czy i osprzęt cały też bym musiał zmieniac ??
A góry thx

AVE
  
 
No elektryke, kolektory i skrzynie biegów musisz zmienic niestety ... sprzeglo tez.
  
 
panowie zastanawiacie się nad przekładkami ,a moze tak z innej strony zacząć.moze tak pokusic sie i troszke silniczek podkręcic ,wrzucasz wydech ,świeczki, filtr,strumienicę ,wywalasz katalizator wkładasz sportowy wałek, głowiczka do splanowania(świątek robi dobre - sprawdzone w 126p)i juz jest znacznie lepiej .a jeszcze dodatkowy plus płynacy z takiej operacji wiesz jak wygląda twój silniczek od środka no i koszta inne niz zakup silnika a nigdy nie wiadomo co to za dziwo sie trafi moze jakiś złom
  
 

panowie zastanawiacie się nad przekładkami ,a moze tak z innej strony zacząć.moze tak pokusic sie i troszke silniczek podkręcic ,wrzucasz wydech ,świeczki, filtr,strumienicę ,wywalasz katalizator wkładasz sportowy wałek, głowiczka do splanowania(świątek robi dobre - sprawdzone w 126p)i juz jest znacznie lepiej .a jeszcze dodatkowy plus płynacy z takiej operacji wiesz jak wygląda twój silniczek od środka no i koszta inne niz zakup silnika a nigdy nie wiadomo co to za dziwo sie trafi moze jakiś złom
__________________________

No właśnie i teraz jest dalszy problem o ile sie poprawią osiagi po tych wszystkich modyfikacjach z silnika 1.3 ??? i( a świątek to fakt fachman the best )
  
 
renifergt
ale koszty takich przerobek tez nie sa male
a taki1,3 czy 1,4 to jednak troche mala pojemnosc zeby ja modyfikowac pozatym wyrzyla sie wtedy silnik przez co spada jego zywotnosc
jesli chodzi o tuning 1.4 to do Baksia mozna uderzac ale z tego co pamietam to wydal ok 10k PLN i osiagnal ~100KM wiec taka zamiana na 1.8 czy nawet 2.0 powinna wyjsc sporo taniej
  
 

renifergt
ale koszty takich przerobek tez nie sa male
a taki1,3 czy 1,4 to jednak troche mala pojemnosc zeby ja modyfikowac pozatym wyrzyla sie wtedy silnik przez co spada jego zywotnosc
jesli chodzi o tuning 1.4 to do Baksia mozna uderzac ale z tego co pamietam to wydal ok 10k PLN i osiagnal ~100KM wiec taka zamiana na 1.8 czy nawet 2.0 powinna wyjsc sporo taniej

________---------------

No własnie mam taki sam punkt widzenia ale jak ktos mnie przekona to może inna koncpcja była by lepsza
Mój kumpel ma też silnik 1.3 ale w suzuce swifcie no ale tamten to dało radę nieśle podkręcić mocniejsze tłoki i wydech i takie tam i jeżdzi ja fereri ale jest jedna podstawowa róznica waga jego suzuki to 700 kg a essiego sporo ponad tona a więć stosunek mocy do masy jest do bani i preawdopodobnie z slnika 1.3 nie da się nawet przez tuning uzyskac odpowiednio wysokiej mocy i momentu obrotowego, a więć pozostaje tylko zmiana silnika na wiekszy , albo zmiana autka , oczywiście tez na essiego z wiekszym silnikiem

Tak myślę chyba ,że żle myśle ale niech ktoś mnie przekona
  
 
Cytat:
(świątek robi dobre - sprawdzone w 126p)


Z tego co kiedyś rozmawiałem z pracownikami Swiątka to robi dobrze ale ... Escort jest choooolernie nietypowym rozwiązaniem A już na pewno bardziej "nietypowym" od 126p

I o ile większości spraw się podejmą o tyle z Fordem wyłącznie na odpowiedzialność klienta
  
 
z tego co pamietam to eres robil pewne rzeczy albo u swiatka albo u grabowskiego - i byl zadowolony - tylko on startowal z 2l i 150ps
  
 
Dzwoniłem do firmy Pana Grabowskiego w Warszawie i pytałem o turbo do 1.4. Usłyszałem że można uzyskać około 100 km z jednego litra pojemności czyli przy 1.4 140 km.
Cena to 6200 zł. Minusem jak dla mnie takiego rozwiązania jest fakt że turbo załącza się od 3 tyś obrotów czyli na początku i tak będzie muł, a jak chciało by się szybciej pojeżdzić to trzeba cały czas trzymać wysokie obroty. Poza tym cena 6200 zł. Jak to przeliczyć to gdybym sprzedał mojego escorta powiedzmy za 8 tyś dołożył te 6200 to już jest 14 200 a za to to już można lepszego escorta z większym silnikiem kupić.
A na pewno doszły by dodatkowe koszty bo nie wierze żeby np. sprzęgło od 1.4 wytrzymało 140 km