Kilka ważnych silnikowych pytan DISEL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam kilka pytan dot. silnika 2.0XLD, 1.8DXL ( bo chyba tylko te były mont. w E-9, E-10 i Carinie II ?)

1.Cisnienie na tłokach i oleju, ew. spadek jakie ma znaczenie w dalszej eksploatacji ?

2.Kolor dymu z rury wydechowej, jaki kolor o czym swiadczy ?

3.Czy jest dopuszczalne lekkie dymienie z korka oleju i miejsca wsadu bagnetu oleju ?

4.Jaki olej najlepszy ? Jaki wskazany przy jakim przebiegu czy mineralny 15w40 jest dopuszczlny ?

Czy są juakiej inne wazne obserwacje ktore mozna wylapac golym okiem tudziez uchem ? , mowiące duzo o silniku)
Temat dot. mod. E-9,E-10, Cariny II z roku ok 90-95 ze srednim przebiegiem 200-300tyś. km.

Pozdrawiam gorąco
  
 
O matko ! Tyle diesli było w domu, ale żadnemu nie dymiło z korka ani z dziury na bagnet !
Tutaj chyba kolega SerwisJS może coś poradzić. W każdym razie nie wygląda to dobrze.
Pozdrawiam
  
 
Chodzi o to zeby ktos sie wypowiedział fachowo na ten temat, a informacje te trzymał w razie zakupu takiego diselka, żeby niepotrzebnie na starcie nie wtopił w coś.
Pozdr.
  
 
Czemu nie piszesz w wątku który już raz stworzyłeś na temat diesla? link

No to jeszcze raz:
Ciśnienie spreżania (przy 250obr/min)
norma:30kp/cm2 (2942kPa) minimalne: 25 kp/cm2
różnica miedzy cylindrami: mniejsza niż 5,0 kp/cm2

Ciśnienie oleju
obroty jałowe (750-850 obr/min) : więcej niż 0,5kp/cm2
3000 obr/min : 2,5-5,0 kp/cm2

Dym
Przy odpalaniu taki szary raczej. Po rozgrzaniu moze dymić
tylko przy dużym obciążeniu.
Z korka raczej dymić nie powinno ... można też powąchać wcześniej sprawdzając jak śmierdzi w dieslu który ma wywalone pierścienie...zapach bardzo charakterystyczny

Olej
No ja śmigam na 10w40 półsyntetyk (przebieg 190 tys )

Pozostałe
silnik musi być czysty... żadnych syfów
zawsze odpala na dotyk (po rozgrzaniu świec - wiesz jak to się robi w tych dieslach? To wcale nie głupie pytanie )

UWAGA - wszystkie dane dla silnika z carin z lat '80. Myślę, że podstawowe parametry sie nie zmieniły, ale wole żebyś wiedział na wszelki wypadek.

Pozdrawiam
Diesel-arcymistrz
  
 
Witam

Co do watku to bedzie ten jeden i juz.

Piszesz ze stosujesz półsyntetyk , czyli co mineral jesli jest to zle ?
albo np. mobil1-w40 DISEL ?


PISZESZ:
Pozostałe
silnik musi być czysty... żadnych syfów
zawsze odpala na dotyk (po rozgrzaniu świec - wiesz jak to się robi w tych dieslach? To wcale nie głupie pytanie )

Nie wiem o co w tym chodzi ze swiecami ?

pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2004-11-03 10:51:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2004-11-03 10:56:42 ]
  
 
Cytat:
2004-11-03 10:44:19, Cromm pisze:
Witam Co do watku to bedzie ten jeden i juz. Piszesz ze stosujesz półsyntetyk , czyli co mineral jesli jest to zle ? albo np. mobil1-w40 DISEL ?



To chyba zależy od wielku silnika - starszy silnik przechodzisz z syntetyka poprzez pól syntetyk i zatrzymujesz się na mineralu (np. ja ) Jak to jest moi drodzy: mineralny jest stosowany wtedy gdy są jakieś wycieki tz. gdy silnik nie jest już tak super szczelny jak nówka?? Bo nie wiem...

Cytat:
PISZESZ: Pozostałe silnik musi być czysty... żadnych syfów zawsze odpala na dotyk (po rozgrzaniu świec - wiesz jak to się robi w tych dieslach? To wcale nie głupie pytanie ) Nie wiem o co w tym chodzi ze swiecami ?



Czekaj diesla odpala sie tak: przekręcasz kluczyk ale nie do końca, jak się zapalą lampki akumulatora, świec i tych innych to patrzysz i czekasz i czekasz i czekasz taką krótką chwilę aż zgaśnie pomarańczowa lampka ze świec (i chyba jest takie ciche "tyknięcie") - wtedy przekręcasz kluczyk do końca i autko odpala i słyszysz cudowy odgłos diesla

[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2004-11-03 12:09:46 ]
  
 
Aha i zapomniałam że silniczek diesla musi sobie trochę pochodzić na wolnych obrotach - no rozgrzać sie musi i trwa to kilka minut.
  
 
A to jest swiece żarowe ?? wiem przerabialem temat z mazdą 626 tam sie zapalala taka pomaranczowa spiralka i gasla i wtedy mozna było zaciagnąc rozrusznik

A jaki jest olej przest. do disli np. mobil, lotos DISEL 15W-40 ? sa jakies istotne roznice ?
pozdr.
  
 
O olejach juz było. Porównaj sobie TU
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:05:38, madzia_83 pisze:

Czekaj diesla odpala sie tak: przekręcasz kluczyk ale nie do końca, jak się zapalą lampki akumulatora, świec i tych innych to patrzysz i czekasz i czekasz i czekasz taką krótką chwilę aż zgaśnie pomarańczowa lampka ze świec (i chyba jest takie ciche "tyknięcie") - wtedy przekręcasz kluczyk do końca i autko odpala i słyszysz cudowy odgłos diesla

powiedziałbym jeszcze ... czujesz

Hehe, skąd wiesz Madziu?
Jest dokładnie jak piszesz z tym że to cyknięcie (odgłos przekaźnika) pojawia się 1-2 sek po tym jak gaśnie lampka - i o tym trzeba wiedzieć. Inaczej świece nie są rozgrzane do końca i z odpalaniem może nie być ciekawie

Olej, no jeśli już jest zalany minerał to albo silniczek miał dosyć - dlatego pisze ze nie powinno być żadnych wycieków - albo właściciel lał najtańsze co moze być...Ja zalewam Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:05:38, madzia_83 pisze:[...]autko odpala i słyszysz cudowy odgłos diesla



Jak odgłos diesla może być cudowny ???
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-11-04 01:08:05, Perzan pisze:
Jak odgłos diesla może być cudowny ??? Pozdro.



Perzan Ty już nic nie mów - znam Twoją teorię pierdzącego dieslowego silnika i jak to powiedziałeś: kopciucha?? Chyba tak A to taki piękny odgłos

Misiek - brachol miał kiedyś Corollę diesla, trosia się jeździło to jeszcze pamietam...aha no i Daihatsu też było dieslowe ale o tym nie piszę bo to było porażka...totalna porażka
Pozd.


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2004-11-04 06:56:35 ]
  
 
Jeden gosc na pytanie czy moge sprawdzic cisnienie sprezania powiedzial ze nie albo tylko na swoja odpowiedzialnosc, chodzi o komis i silnik 1.8D, wydaje mi sie ze chyba wszystkie stacje diagnostyczne to moga zrobic ....no chyba ze jest inaczej.
Co wy na to ?
pozdr.
  
 
Witam.

Jak to na swoją odpowiedzialność? Jakoś nie rozumiem...
Co do samego badania ... zdaje sie, że nie wszyscy mają odpowiednie końcówki do sprawdzania ciśnienia - nie dość że to diesel to jeszcze Toyota

Perzan, odgłos diesla jest suuuper. Taki mały traktorek na własność ... japoński

Pozdrawiam