MotoNews.pl
4 Zestaw glosnomowiacy i...zapalniczka (73455/26) - PT
  

Zestaw glosnomowiacy i...zapalniczka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dosc dlugi tekst..sorry

jakis czas temu zapragnalem miec zestaw glosnomowiacy do komorki..ale jako ze posiadam nietypowy model motoroli nie mozna do niego kupic profesjonalnego car kit'u..rozwiazaniem sa urzadzenia uniwersalne..zwykle miernej jakosci i do tego niezbyt estetyczne..po dlugich poszukiwaniach znalazlem kompromis...
lusterko z zestawem udalo sie to kupic na allegro..i mimo iz oczywiscie profesjonalne zestawy dedykowane do danego modelu komorki sa lepsze..no to po pierwsze jak pisalem nie sa produkowane do mojego fona..po drugie cena bylaby pewnie w granicach 1000zl..tak czy owak zabawka ta calkiem niezle zdaje egzamin jednak pojawil sie problem..

kiedy auto stoi zestaw dziala super..kiedy odpale silnik nadal nie widac klopotow (po za momentem rozruchu)..ale kiedy zaczynam jechac zaczynaja sie schody...raz cicho raz glosno albo w ogole nie slychac..pierwsze moje podejrzenie padlo na kabel z gniazda sluchawkowego ktory jest dlugi moze dzialac jako niechciana antena i sprawiac ze komorka gubi zasieg...ale to nie to wzialem zabawke do domu zeby obejrzec ..ze moze jakis zimny lut czy cos..ale wszystko gra..podpialem do zasilacza i bylo ok..az do momentu kiedy ustawilem na zasilaczu napiecie powyzej 12V..wtedy wystapily owe negatywne objawy...wniosek z tego okazal sie prosty..w popielniczce wcale nie ma 12V a juz napewno nie jest to wartosc stala..i wlasnie owe mniejsze lub wieksze wahania napiecia powodowaly owe zaklocenia..rozwiazalem juz ten problem montujac w zestawie dodatkowy stabilizator napiecia..i jest super ...ale po co to wszystko pisze..otoz pytanie brzmi:

czy to urok instalacji elektrycznej espero czy wiekszosc samochodow tak ma ze jak wzrastaja obroty to zmienia sie napiecie w popielniczce (noi pewnie gdzie indziej tez)??
no i drugie pytanie czy jest gdzies w samochodzie miejsce bedace zrodlem napiecia stabilizowanego ktore eliminowaloby te wahania??
  
 
Więc tak
instalacja w prakycznie każdym sam. osobowym ma 12V.
W praktyce przy wył. silniku z akumulator podaje od 10-12 w zależności od jego naładowania. Naotmiast po włączeniu silnika alternator podaje napięcie powyżej 14V. Jest to całkowicie normalny objaw i nie przejmuj się tym. Podobnie jest we wszystkich samochodach!
  
 
nie nie..robercie...dzieki za info...ale to mnie nie zaniepokoilo w zaden sposob..bo jesli prad idzie bezposrednio z aku to oczywiste ze ma tyle ile sam aku przy wlaczonym alternatorze czyli okolo 14.4 myslalem po prostu ze samochody maja jakies urzadzenia stabilizujace napiecie i tyle
  
 
Stabilizowane napięcie mają chyba tylko układy elektroniczne typu komputer... Reszta podzespołów elektrycznych ma dużą tolerancję na wahania napięcia. Jeśli Twoje urządzonko źle reaguje na te wahania, to albo jest uszkodzone, albo źle zaprojektowane!
  
 
no stawialbym na kiepski projekt..ale jak mowie juz wyeliminowalem problem dajac stabilizator napiecia na 12V i jest spoczko