MotoNews.pl
5 Zuzycie oleju na 1000 km (74419/27) - PT
  

Zuzycie oleju na 1000 km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wiem czy to normalne ale moj poldus zuzywa okolo 1 litra oleju na 1000 km przy czym dzielac te km na przejachalem ok 400km w jezdzie w predkosci ok 100 max . a pozostale 600 to juz inna sprawa to jest moj dzien kiedy robie tzw maraton szybkosci (jazda do lodzi po towar ) predkosc dochodzi nawet do 150 na godzine dodam . nie wiem czy to normalne przy takiej predkosci takie zuzycie oleju .POMOZCIE BO LEJE OLEJ MOBIL POLSYNTETYK A LITR JEGO KOSZTUJE OK 30 ZETA
 
 
ile masz przebiegu????
  
 
silnik jest po remoncie ale koles ktory robil silnik zjebal robote stara uszczelke pod glowica wymienil ale nie dokladnie .nie wyczyscil dokladnie miejsca gdzie powinna byc nowa uszczelka i zostawil brudne miejsce i polozyl nowa uszczelke ,ale to jeszcze nic dal 4 stare uszczelniacze .pojechalem do innego mechanika zeby sprawdzil mi to a on zrobil szlif glowicy i wymienil te uszczelniacze . dodam ze jezdzilem tak przez ok 10000 km bo nie wiedzialem ze tamten koles taka maniane odjebal.
I teraz nasuwa sie pytanie czy pozostale czesc ktore zostaly wymienione sa juz zepsute w wyniku zalozenia starych uszczelniaczy i tej uszczelki .
bo jesli tak no normalne ze bedzie bral olej.
plis pomozcie bo nie wiem co robic
  
 
mamy i powod....

odzaluj troche kasy, jedz do mechanika i niech ten zrobi auto jak nalezy... bo inaczej nic sie nie zmieni....
  
 
przyczyn moze byc kilka... po pierwse mozesz sobie jezdzic na dobrym silniku i 160 na piatym begu jest to ponizej 5 tys obrotow (ok 4,5) wiec oleju ci nie bierze wiecej niz standardowo... normalnie powinno byc ponizej, no gora 1 litr dolewki pomiedzi wymiana co 10tys km.
a mierzyles cisnienie na tlokach??? to moze duzo wyjasnic...
jak bierze wiecej to:

-masz pekniety jakis lub kilka pierscieni - wymiana pierscieni
-masz rysy na cylindrach - szlif i kupno nadwymiarowych tlokow
-padniete uszczelniacze na zaworach - kupno nowych, najlepiej tez wymienic zawory na nowe bo moga byc wypalone... (trzeba obejrzec)
-uszczelka pod glowica padnieta... (nie ubywa ci plynu chlodzacego?)planowanie i nowa uszczelka
-moze kapac, np z ktoregos simeringu czy spod filtra lub z pod miski, nie ma zadnych wyciekow?

przy takim poborze polecalbym kapitalke albo kupic nowy (tzn uzywany, ale inny) silnik... jak mi tytle bral, to w niedlugim czasie wogole odmowil wspolpracy...
  
 
moj stary poldzer to chlal tyle oleju ale hmm zebym ja sie tym przejmowal raczej nie wiedzialem ze cos przepala a troche gdzies zawsze wyleci norma ale ja jezdzilem na mineralu wiec cena nie byla taka straszna a lalem lotosa wiec chyba jakies 40 zlotych za 5 litrow jakos sie to przezywalo ale jesli masz zamiar nim dluzej poczmychac to radze abyc hmm odwiedzil normalnego mechaniora -> od polonezoqw najlepiej
  
 
uszczelka jest nowa dana i szlif glowicy tez byl robiony a co do pierscieni tez byly wymieniane na nowe. moga sie one zuzyc po przejechaniu ok 10000km
uszczelniacze tez byly dawane nowe
  
 
wiesz, jak sie jezdzi do np 6,5 tys obr to sie zuzyja szybciej...
ale tak na powaznie to nie... ale moze miales juz cylindry do szlifu to ci nowe pierscionki nie pomoga...
  
 
dzieki za informacje dla wszystkich jutro pojade do mojego mechanika i powiem mu co o nim sadze
niech huj robi tak dlugo az zrobi bo nie wytrzymam juz dluzej
  
 
zacznij od zbadania cisnienia na tlokach! zobaczysz wtedy czy masz dobre cylindry/pierscienie.
  
 
ale ludzie słuchajcie - to nie jest tak!! Jak miałem piękne 125p to brał 1 litr na 1000 km a ciśnienie eleganckie, z z silnika w sumie nie ciekło ( oprócz zarzyganej pompy paliwa - standart..) a nawet..... nie dymił.. podejżewam że jeśli wymienione przez kolegów sprawy są ok to raczej jest to kwestia uszczelniaczy na zaworach.. ale osobiście bym tego nie ruszał... Mój Poldek ma 160 tys km bez remontu a poprzedni własciciel ciągał nim przyczepe..... I auto żyje , ciśnienie zaje... nie cieknie, a to ze 800 gram oleju wypije to niech mu na zdrowie będzie.. i tak leje Lotos 15W40 po 36 zł na 5 l.... a to że czasem zadymi z tyłu.... to problem gościa za mną.... Nie ruszac aż będzie brał 2 litry....


 
 
no nie wiem czy tak nalezy czekac moj na 140 tys km zanim padla pompa oleju bral ponizej 1 litra na 10tys km i mysle ze to normalne przy dobrym silniku. nie mozna zakladac ze jak bierze 1 litra na 1tys km to norma, moim zdaniem jestes w duzym bledzie, bo to juz trzeba naprawiac. i obawiam sie ze takiemu silnikowi to na zdrowie nie wychodzi...
  
 
no a teraz zadanie dla tych co maja ksiazki o samochodach fso - bo dotyczy to zarowno kanta jak i poledzera zobaczcie ile jest dopuszczalne zuzycie oleju !! !! a w tedy zacznijcie temat od nowa
  
 
to w koncu ile ksiazki mowia o tym zuzyciu oleju na ilosc km .powiedzcie jak bedziecie cos wiecej wiedziec
dzieki za kazda informacje
  
 
no wlasnie przydalo by sie wiedziec ile moze zjesc na oleju na 10 tys, niestety w ksiazeczce obslugowej nic o tym nie pisza, ale pewnie tak jak K1 cyprys prawi ze kolo 1 ltojeszcze obleci choc i t mi sie duzo wydaje ale nie 1l na 1 tys, bo tyle to ja do mojej MZ 150 wlewam ale MIXOLu no moze troche wiecej , mi raz zjadlo 0,5l i juz w gaciach mialem, ale jak sie okazalo cos mi kolo misy uszlo dociagnalem i nic, takze wedlug mnie nie je nic no moze 100 ml na 10 tys ale tak ja cyprys pisze nie ciagne powyzej 5,5 tys, no chyba ze ktos podskakuje i trzeba przylozyc to wtedy roznie bywa
  
 
powiem wam ze fabrycznie nowy lanos ma norme 1100ml oleju miedzy wymianami (15tys km), poldek powinien sie zamknac na spokojnie w 1 litrze jak jest cacy (moj taki byl, ale juz nie jest... ) a jak bierze 1l/1000km to pogratulowac i raz na pol roku wymienic filtr oleju...hehehehehehehehehehe
  
 
wymienilem uszczelke pod glowica i wymienilem uszczelniacze .
powiem wam jak przejade znowu jakies 1000 km .
  
 
Lotos 15W40 po 36 zł na 5 l.... a to że czasem zadymi z tyłu.... to problem gościa za mną.... Nie ruszac aż będzie brał 2 litry....


Gdzie po 36zł kupię Lotos 15W40???????????
  
 
nie jestem dobry z mechaniki bo to nie moj zawod ale mi sie zdaje ze jak bedzie bral 2 l, to za dobrze to jezdzilo nie bedzie o ile wogole bedzie chodzilo
  
 
Jak bierze tylko przez uszczelniacze to nic wyraźnie się nie dzieje. Co innego jak przez cylindry, to już się tłucze, nie ma kompresji i jest słaby czyli totalnie zajechany