Sportowy wałek do acc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce zrobić wałek zamówienie. Wznios krzywek już obliczony plaszczyzny też, teraz zostaje tylko pytanie na ile stopni go zrobic ?? Auto ma być tylko do dragu i streetu, jazda miejska i utrata dolu nie są waże. Zastanawiam sie nad 280 stopniami dla krzywek ssacych i 275 dla wydechowych. Moze ma ktos jakiś inny pomysł najlepiej poparty jakims przykładem lub wykresem ???? Przewertowalem fora coltow i accentow 1.5 12v. Do colta znalazlem jakis hardcor 320 stopni ze w japoni takie daja ale nie chce mi sie wiezyc ze ten silnik będzie w ogle na tym palił a wolne obroty da sie wyregulowac ponizej 2000.

  
 
A próbowałeś u Świątka, słyszałem, że nieźle robi, co prawda miał wpadki, ale nie zawiele, oferuje 2 wersje GT i Wyczynówke. A co do twoich startów w dragu to zamierzasz już startowac w tym sezonie 1 maja 2006 Bemowo, no i jakie postępy zrobiłeś, jakby co napisz na priv.
  
 
Cytat:
2006-02-26 18:21:08, LWBzik pisze:
A próbowałeś u Świątka, słyszałem, że nieźle robi, co prawda miał wpadki, ale nie zawiele, oferuje 2 wersje GT i Wyczynówke. A co do twoich startów w dragu to zamierzasz już startowac w tym sezonie 1 maja 2006 Bemowo, no i jakie postępy zrobiłeś, jakby co napisz na priv.




Nie wiem wlasnie czy na 1 maja w ogle sie z czyms wyrobie. Swiatka to lepiej sobie odpuscic. Znaczy inaczej fkatycznie do dragstera ktory ejst wozony na lawecie a silnik ma zrobic 4-5 przejadow na 400 metrow jest ok. Ja wam moge pokazac zdjecia swiatkow po 2 tysiach ehh. Poscierane przylgnie, na dodatek nie rownowmiernie.

Z walkiem juz wiem co trzeba zrobic. Rally Project kolejny raz pomogl, dodatkowo debata na sr.pl + troche widzy z praktyki z innymi autami. W zasadzie zwiekszony bedzie tylko wznios krzywek, poprzez zebranie materialu z dolu. Przy nie ruszonej glowicy nie ma sensu dawac jednak ostrzejszych walkow, bo i tak kanaly nie pozwola tego wykorzystac.
  
 
Aha widac, dawno temu panowała tak dobra opinia o nim, ja mam serię w samochodzie, wg. tunera który moją furkę robił będzie on lepszy i wydajniejszy niż przerabiany.
  
 
Cytat:
2006-02-28 11:51:50, LWBzik pisze:
Aha widac, dawno temu panowała tak dobra opinia o nim, ja mam serię w samochodzie, wg. tunera który moją furkę robił będzie on lepszy i wydajniejszy niż przerabiany.



Zalezy. Do zwyklego autka nie ruszanego tak. Walek moze w ogle mocy nie podniesc moze ja nawet obnizyc z 5 koni, ale wazne ze przeniesie ją na góre i moment tak samo. Charakterstyka jest w tedy rosnącą w góre w raz ze wzrostem obrotów, a większy moment lepiej na koła przenieśc przy wiekszych obortach, bo one przeniosą go wiecej na asfalt. Tu jest to zasrane 12v pipercams i catcams robia wałki od nowa z pozmienianymi fazami krzywek dolotowych i wydechowych, zwyklego walka nie przetniesz :/. Tu nie ma wielkiego pola manewru. Mozna tylko zwiekszyć wznios krzywek, przez zebranie matierlu z podstawy wałka i ew napawać krzywki i inaczej oszlifowac plaszczyzne zeby zmienic konty otwarcia czy zamknieca zawaoru. Dolotywch ruszać nie ma sensu , wydechowych hmm podstawa to policzony wolny wydech i dorobiony kolektor rurowy. Ja sie o to martwic nie musze, wiec walek bedzie robiny tak ze bedzie raz wiekszy wnizos, a dwa same wydechowe krzywki będą ostrzejsze. Moze doda to z 1 kon czy 2 jak dobrze pojdzie, ale grunt ze cala moc i moment pojdą w góre.
  
 
Jeśli chodzi o charaterystyke momentu i mocy, to np. u mnie idzie ona pięknie w górę wystrzeliwując auto do przodu, po czym dopier przy 6000 schodzi lekko w dół. Lekko przodek jest płaski, ale przy 3000 obr/ min ten samcohód ma już wysoki moment, moc też równomiernie sie rozkłada i nawet przy 6000 spada zaledwie o 4hp od mocy max. która jest uzyskiwana przy 5500obr/min. Odcięcie to 6250obr/min. Wykres pokazuje oczywiście 6000obr/min.
  
 
Cytat:
2006-03-01 08:31:48, LWBzik pisze:
Jeśli chodzi o charaterystyke momentu i mocy, to np. u mnie idzie ona pięknie w górę wystrzeliwując auto do przodu, po czym dopier przy 6000 schodzi lekko w dół. Lekko przodek jest płaski, ale przy 3000 obr/ min ten samcohód ma już wysoki moment, moc też równomiernie sie rozkłada i nawet przy 6000 spada zaledwie o 4hp od mocy max. która jest uzyskiwana przy 5500obr/min. Odcięcie to 6250obr/min. Wykres pokazuje oczywiście 6000obr/min.



Żuć wykres swo j tak z ciekawośći ?? Ja swoj mam staryyy nie aktualny z samym dolotem gdzie wszytko idzie pieknie i lioniowo od poczatku do konca....