Silnik 1600 DOHC ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z góry wielkie sorki dla adminów i moderatorów że to tutaj zamieszczam i proszę o nie kasowanie wątka (wiem że jest dział z ogłoszniami) ale bardzo zależy mi na czasie i dotarciu do jak najszerszego grona ew.zainteresowanych osób (nie kazdy czyta ogłoszenia).

Mam silnik 1600 a dokładniej 1660ccm oczywiście DOHC i potrzebuję go pilnie sprzedać. W silnik został stulejowany pod tłoki (wypukłe, 84mm) wał jest w stanie idealnym włącznie z wszystkimi panewkami (panewki wałka pośredniego są nowe), głowica jest w stanie dobrym (wystarczy ją konkretnie wyczyścić) wałki są igiełki, podobno robione na zamówienie ale nie mam żadnej pewności, nie mierzyłem ich. Silnik pracował na dwóch gażnikach i miał podobno niezłe osiągi. Stopień sprężania tego silnika to ok 9,6:1 (jeśli dobrze pamiętam to skok tłoka to 75mm) co daje teoretycznie ok 130KM.
Do silnika trzeba dokupić pompę wody (działa ale ma ułamaną jedną łopatkę), pompę oleju (ew. jeśli ktoś ma to samego smoka gdyż ten poprzez nieuwage poprzedniego właściciela został ułamany podczas przenoszenia silnika), uszczelki, pierścienie (aktualnie są założone ale niestety muszę je przełozyć do mojego 2.0) przydało by się również główne kółko rozrządu. (znam sklep gdzie można w/w elemty zamówić bez najmniejszego problemu i otrzymać nawet na drugi dzień) Silnik jest rozebrany i można go sobie w każdej chwili dokładnie obejżeć.
Silnik szykowałem dla siebie ale dorwałem dwulitrówkę i potrzebuję $$$ na jej odbudowę i małe przekombinowanie

  
 
jak lubisz wysokie obroty to nie pakuj sie w 2.0 bo one tego nei lubia natomiast 1.6 tak:]
  
 
nie chodzi mi o obroty a o moment obrotowy
  
 
Mam jedna uwage - z góry przepraszam jesli jest niesluszna - te na zdjęciu tłoki nie są za niskie? Silniki 1.6 dohc na tłokach 84 mm miały wznios w zależności od typu głowicy 4,5 lub 5,8 mm. te na zdjęcu, jeśli mnie oko nie myli, to nie są czasami o wzniosie 1.9, tzn. z silnika 1.8? Bo jeśli tak to silnik zamaist fabrycznych 9 będzie miał ok. 8 stopni sprężania... Czyli coś tu z tymi 9.6 stanowczo mi nie pasuje...
  
 
tak wiem, ale z wyliczeń skoku i po dokładnym zmierzeniu pojemności komory spalania w głowicy taki właśnie wynik wychodzi. Jednym rozwiązaniem tej zawiłej zagadki było przypuszczenie że jest to przebudowany silnik OHV na podzespołach właśnie z 1.8. Ale ja się na tym aż tak dobrze nie znam i są to jedynie przypuszczenia moje i Seru.
Generalnie chcę go poprostu sprzedać gdyż nie masuje mi zbyt wiele podzespołów z mojej byłej dwulitrówki a nie chcę się pchać w dalsze koszta niż te które już poniosłem przy renowacji tego silnika.
  
 
aha ... weź poprawkę na to że nie jest to fabryczne 1596 ccm czy ile on tam miał a prawie 1.7l co przy tej głowicy i tych tłokach daje taki wynik.
  
 
Ile cenisz mniej wiecej ten silnik??
  
 
Cytat:
Jednym rozwiązaniem tej zawiłej zagadki było przypuszczenie że jest to przebudowany silnik OHV na podzespołach właśnie z 1.8. Ale ja się na tym aż tak dobrze nie znam i są to jedynie przypuszczenia moje i Seru.



Jedno sprostowanie: nie OHV a OHC. Być może jakaś hybryda silnika 1.6 DOHC na tłokach 80mm (wał, korby) i blok z silnika 1.8 (na blok z 1.8 wskazują numery silnika i jego wysokość). Przyznam, że nie widziałem tego silnika ale z dokładnego telefonicznego opisu Marka takie wnioski można wysnuć.
  
 
Cytat:
2004-11-21 23:06:17, -SerU- pisze:
Jedno sprostowanie: nie OHV a OHC. ...



Cholera, a już myślałem, że da się mojego przerobić.
  
 
sorki za pomyłkę, oczywiście OHC. Jest to jakaś hybryda ale wg poprzedniego właściciela nieżle dawała sobie radę w polonezie. Ja tego nie sprawdziłem bo plany mi się pozmieniały i chcę złożyć spowrotem 2.0
  
 
padlo pytanie ile cenisz takie coś - tez chętnie bym wiedzial
oki zajrzałem na klubową giełde i juz wiem - niestety nie dam rady finansowo a mikolaj w tym roku znowu pewnie mnie ominie

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2004-11-21 23:30:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2004-11-21 23:31:52 ]
  
 
niewiem jak to z tymi tłokami bo moje są identyczne a mam nominały(1.6 na tłokach 84mm) i garb jest identyko i wcale nie ma ok 2mm tylko prawie 5mm)i jest to 1.6. wał ma średnice czopów o ile pamietam 48mm(korbowych) 131 b1000.
wszelkie uszczelki pasują idealnie więc nie zakładam że też był zmieniany z ohc.
jaka cena za ten silnik??

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
na giełdzie klubowej wyceniony jest na 1100 zł
  
 
A mi się zdaje, że to nie jest wcale zaden 1.6 ale najprawdziwsze 1.8 DOHC. Jeśli numer silnika na to wskazuje to sugeruję niedokładny pomiar skoku tłoka - wszak różnica pomiędzy 75 mm które Ci marko77 niby wyszło a przawidłowymi 79,2mm jest niewielka i zwalam to na karb zbytniego pośpiechu w pomiarze. Na marginesie zaden wał produkowany przez fiata nie miał wykorbienia na skok 75 mm, więc odpadają jakiekolwiek domysły na jaką wymyślną rzeźbę z innymi podzespołami silnikowymi produkcji fiata.
Jeśli mam wyrazić swoje zdanie to radzę Ci marko77 zastanów się czy nie warto było by zostawić ten motor a opylić "dwójkę". Możesz być pewny, że duemila krócej wytrzyma Twój styl jazdy niż motor 1.8 o któtszym skoku tłoka. A silniki tej pojemności również można pięknie podkręcić - model w fiacie 124 spider abarth osiągał moc 128 KM i moment obrotowy 162 Nm przy 5000 rpm . Możesz być też pewny, że na obecnym wtrysku argenty jaki masz w swoim aucie, również będzie ładnie chodził.
  
 
niestety Marko jest odporny na nasz pomysły i jedynie 2,0 go interesuje. Mówiłem mu by wlożył 1,6 lub 1,8 ale on się upiera przy 2,0
  
 
jeśli niby to miało by być 1.8 to dlaczego nie pasują uszeczelniacze na wał (notabene na kompletach pisze 2.0 i 1., dlaczego kółko główne rozrządu jest inne niż w 2.0 ?? (katalogowo niby jest takie samo - tu .. jest inaczej)

po drugie nie chcę tego silnia z wielu innych powodów, ot chociażby dlatego że wiele z osprzętu który aktualnie jest fabrycznie nowy nie pasuje mi do tego silnika, a niestety nie mam tyle kasiurki aby zakupić od nowa wszystko pod drugi silnik.

Tak rogacek jestem odporny, bo mnie generalnie nie interesuje czy silnik wytrzyma 50kkm czy 100kkm ... najwyżej kupię drugi .. albo i trzeci ...
  
 
Cytat:
2004-11-23 23:45:39, marko77 pisze:
jeśli niby to miało by być 1.8 to dlaczego nie pasują uszeczelniacze na wał (notabene na kompletach pisze 2.0 i 1., dlaczego kółko główne rozrządu jest inne niż w 2.0 ?? (katalogowo niby jest takie samo - tu .. jest inaczej)


Wszystko sie zgadza. Masz złe informacje a katalogom nie należy wierzyć, a jedynie praktyce, która niestety jest inna niż wiekszośc błednych katalogów.
Uszczelnicz tylny na na wał silników 1.6 oraz 1.8 są takie same i ciut mniejsze od uszczlniaczy 2.0. Silnik 1.8 (oraz 1.6 80mmx79,2mm) miały dwa rodzaje małych kół rozrządu. Twój silnik 1.8 ma właśnie ten starszy model, bo faktycznie ostatnie serie miały już wał kaorbowy przystosowany do małych kół rozrządu jakie znalazły zastosowanie w 2.0 oraz 1.6 84mmx71,5mm.
Cytat:
po drugie nie chcę tego silnia z wielu innych powodów, ot chociażby dlatego że wiele z osprzętu który aktualnie jest fabrycznie nowy nie pasuje mi do tego silnika, a niestety nie mam tyle kasiurki aby zakupić od nowa wszystko pod drugi silnik.


Twój interes. Ale o jakim osprzęcie mówisz ze nie pasuje? Bo nie pamiętam, żeby było coś z 2,0 czego nie da się założyć do 1.8, a dość się nakombinowałem z tymi silnikami, więc nie sądzę żebym się teraz pomylił.
  
 
Zapraszamy na zakupy dzis w promocji mamy silnik DOHC - Niespodzianka. Kup a sie przekonasz
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 09:41:22 ]
  
 
Cytat:
2004-11-24 14:00:47, automatic pisze:
Mrozek on CHCE mieć napis 2000 i tak nie przekonasz kolegi -


A wcale nie zamierzam - toz to jego biznes i on tez bedzie sie martwil gdy po paru tysiacach zarżnie kolejny silnik po remoncie
Cytat:
.a 2.0 rzeczywiście rozwali o wiele wcześniej ciężką nogą


Poza tym jak docieranie tego silnika po każdorazowym remoncie polegało na wzięciu udziału w konkurencji na best car of 1/4 miles to co sie dziwic?