Ogranicznik prędkosci w ESPERO?????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ostatnio tzn w środe moj esperak trafil na hamownie z nadzieją ze przybylo mu toche pod maską jak zwykle pomiar odbyl się na 4 biegu i wszystko bylo ok (czytaj: zadnych konikow nie przybylo ) w związku z tym wpadlem na "genijalny" pomysl i postanowilem sprawdzic jak dluga jest skrzynia espero wię hlas na hamownie i testujemy i oto pelne zdumienie gdy na monitorze ukazal sie wykres pomiaru mianowicie przy ok 5,4 tys obr zaznaczyl się spadek parametrow nieznaczny wprawdzie ale niechodzi o wartość spadku tylko jego "nagłosć" ciekawe bo obroty spadku to akurat 180 kmh pierwsza myśl : coś spartolone w mapach zaplonu ale na 4 biegu wykres prawidlowy (Vmax na 4 =180 i koniec pomiaru) druga myśl ogranicnik
Ma ktoś moze jakomś koncepcje albo doswiadczenie w tej sprawie????
  
 
nie no..ja wprawdzie dzis wypilem troszke beherovki i moze dlatego cie nie kumam..tzn nie rozumiem na czym polega twoje zdziwienie..przeciez to nie jest tak ze konstruktorzy zalozyli ze espero pojedzie 180 i nalezy tak opracowac silnik zeby jego charakterystyka dawala wlasnie takie osiagi..tylko odwrotnie..silnik ma taka charakterystyke..osiaga moc max a potem wykres leci juz w dol..i efektem takiej charakterystyki jest wlasnie V max 180..musze chyba wytrzezwiec bo nie rozumiem

Cytat:
przy ok 5,4 tys obr zaznaczyl się spadek parametrow nieznaczny wprawdzie ale niechodzi o wartość spadku tylko jego "nagłosć"



no to nagly spadek czy nieznaczny??..chyba nie myslales ze moc bedzie sie utrzymywala albo wzrastala az do odciecia zaplonu
  
 
Na tym to polega. Silnik ma taką charakterystyke a nie inną, no i cała sztuka polega na dobraniu do niego takich przełozeń zeby samochód uzyskiwał prędkość maksymalną na ostatnim (względnie przedostatnim) biegu przy takich obrotach silnika przy których uzyskuje on pełną moc.
  
 
sztuka polega na tym zeby dobrac skrzynie tak zeby byla jak najbardziej dopasowana do charakterystyki silnika..a jesli chodzi o najwyzszy bieg to jest to kompromis miedzy mozliwosciami silnika na niskich obrotach a V max..jesli silnik jest elastyczny i ciagnie juz od samego dolu to skrzynia moze byc dluga..a jesli jest tak jak u nas..ze ponizej 3000obr samochod prawie nie jedzie to nie ma sensu robic dlugiej piatki bo moze i da to v max 200 ale za to wyprzedzanie przy 120 na 5 bedzie prawie niemozliwe
  
 
Cytat:
2004-11-20 01:34:55, qbaj pisze:
sztuka polega na tym zeby dobrac skrzynie tak zeby byla jak najbardziej dopasowana do charakterystyki silnika..a jesli chodzi o najwyzszy bieg to jest to kompromis miedzy mozliwosciami silnika na niskich obrotach a V max..jesli silnik jest elastyczny i ciagnie juz od samego dolu to skrzynia moze byc dluga..a jesli jest tak jak u nas..ze ponizej 3000obr samochod prawie nie jedzie to nie ma sensu robic dlugiej piatki bo moze i da to v max 200 ale za to wyprzedzanie przy 120 na 5 bedzie prawie niemozliwe



Zgadzam sie z Tobą, ale z drugiej strony piątka moze być typowym nadbiegiem, na którym nie da sie sensownie przyśpieszać, ale powoduje zmiejszenie prędkości obrotowej silnika, a tym samym zmiejszenie zużycia paliwa. Kazde rozwiązanie będzie miało swoich zwolenników jak i przeciwników.
W moim poprzednim poście chodziło mi o to dlaczego prędkość maksymalna jest przy takich obrotach silnika.
  
 
Odpisuej dopiero teraz bo wczaraj w nocy padl mi net
niezrozumieliscoe mnie hodzi mi oto ze wykres momentu espero zaczyna spadac dopiero przy ok 5,6 tys a spadek jest lagodny a noie skokowy pozatym pomiar na 4 biegu był poprawny a na 5 wykres prowadzilem do 6,2 i wszystko ok dopiero po wyzej tej wartosci sił bezwladnosc wału i tłokow jest tak duza ze spadadek jest gwałtowny
  
 
A tak pozaty to espero ma stasznie długa piatke 220 da sie osagnac nieprzekraczaja znacznie dozwolonych obraotó na obrotomierzu(na hamowni rzecz jasna)