Fiat 124 spider

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Niedawno kupilem fiata 124 spider rocznik 1981. Ma on silnik 2.0 na wtrysku o mocy 105. Niestety silnik jest w zlym stanie i robie remont kapitalny.W zwiazku z tym mam pytanie:jakie zamienniki moge zastosowac? W jakich innych modelach fiata wystepowal ten silnik? Gdzie najlatwiej zaopatrze sie w czesci?
  
 
oj nie wiem stary gdzie co jak , przyjda chłopaki to się wywnętrznią, ale chętnie bym tu fotki Twego bolidu zobaczył
  
 
2.0 na wtrysku i tylko 105 KM?
Ciekawe co to za model silnika?
  
 
Nie wiem jak sie wkleja,wiec podaje link:
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70595&postdays=0&postorder=asc&start=0


Przy okazji pare pytan:
1-Szukam firmy produkujacej,sprzedajacej,ew. robiacej na zamowienie okleine drewnopodobno deski rozdzielczej do fiata 124 spider rocznik 81.
2-w aucie mam bezowe skory-nie sa mocno zniszczone,ale roznia sie kolorem-inny odcien na siedzeniach inny na drzwiach-chcialbym je odnowic-jak mam to zrobic? farbowanie?
3-mam zamiar pomalowac gore deski rozdzielczej sprayem na bezowy kolor(teraz jest czarna)-czy to dobra metoda,czy jednak zainwestowac w obszycie skora? Jesli skora to gdzie?
4-gdzie moge dostac chromowane pierscienie wokol licznikow?
Pozdrawiam.
  
 
pozwolę sobie wkleić, bo śliczniutki jest

  
 
Slicznie to zrobione jest zdjecie...w rzeczywistosci cala blacha do roboty. Niemiec przd zrobieniem fotki umyl auto i zdjecie jest robione "na mokro"- nie widac pekajacego szpachlu,ani pecherzy rdzy....
  
 
Jeśli chodzi o silnik to zapraszam do przewertowania części forum pt: "ŚWIAT DOHC". Tam znajdziesz sporo odpowiedzi na swoje pytania. A auto jest może zaniedbane, ale śliczne. Linię ma rewelacyjną. Czy to jest wersja na Amerykę?
  
 
Tak,to autko przyjechalo do niemiec z kaliforni. Trzy lata chorowalem na ten model,az w koncu znalazlem-nowe felgi Abarth,nowy dach,nowy sportowy uklad wydechowy,zawieszenie Koni Sport.... niemiec chcial go wyszykowac na piatke,ale cos strzelilo w silniku i powiedzieli mu,aby lepiej sprzedal te auto....i przedal-mi!
Teraz silnik jest rozebrany,wal szlifowany. Od stycznia zajmiemy sie blacha i bedzie to niezly wozek(tak mi sie wydaje).
  
 
Powinny do niego pasować cześci od 132,131 i Argenty. Silnik to o ile dobrze pamiętam odprężona wersja 2,0 z Argenty. Czy zegary ( nie widzę na fotce) są takie jak w Ładzie czy większe? Bo jak by były takie same to można by chromy przełożyć.
  
 
Zegary sa chyba takie same jak w ladzie(tata mial lade). Z tego co znalazlem w necie wynika,ze mniejsze pierscienie maja ca.56mm ,a wieksze ca.105mm. Gdzie moge to kupic?

[ wiadomość edytowana przez: kianek dnia 2004-11-16 15:05:27 ]
  
 
takie srebrne obwódki widziałem na giełdzie w gliwicach. nie pamiętam ceny ale umiarkowana nawet byla. natomiast oklein mam sporo, ale do troche nowszych aut (z firmy RICHTER)
  
 
Śliczny jest.....
  
 
tez choruje na takie autko od dluuugiego czasu. nawet sie zastanawialem czy zamiast kupowac teraz karolinke i ladowac w nia kase nie poczekac jeszcze rok i kupic sobie takiego fiacika, ew. x1/9. szczegolnie ze cena takiego auta nie jest jakas nieosiagalna
  
 
Silnik warto doprowadzić do kultury w całości, tj nie tylko sam szlif wału ale także cylindrów i dac nadwymiarowe tłoki (koszty remontu silnika w przypadku takiego auta są chyba do przyjęcia ze względu na efekt całości) oraz odpowiednio podprężyć żeby uzyskać chociaż katalogowe 112 KM. Trzeba też wywalić katalizator (był tylko utleniający) i tą całą "ekologię" przy gaźniku bo bez niej to auto dopiero zaczyna naprawdę jeździć.
  
 
Cylindry i tloki sa OK. Wymieniamy panewki,pierscienie,uszczelki.Auto ma wtrysk,a nie gaznik. Ma zamontowany sportowy wydech bez katalizatora. To jest wersja na USA i ma tylko 105km.
  
 
Wersje na USA były zawsze odprężone i fabrycznie miały katalizator nawet z gaźnikiem. Akurat miałem sporo doczynienia z wersją 1800 na gazniku. Stąd informacje które podałem nie są błędne a tylko dotyczą nieco starszej wersji. Sama wymiana pierścieni niewiele da jeżeli cylindry mają progi. Poza tym wyższe tłoki podniosłyby kompresję i silnik miałby wtedy 122KM!
  
 
Silnik ma oznaczenie 132c3 -taki byl montowany w Argenta. Gdzie czesci dostane?
  
 
Bardzo ładne auto.
Może ciut niedyskretnie ale spytam.
Jakie mniej wiecej są koszta takiej przyjemności z Niemczech?
  
 
w pierwszej chwili myślałem że to fiat 124 sie spier...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-11-16 17:49:27, kianek pisze:
Silnik ma oznaczenie 132c3 -taki byl montowany w Argenta. Gdzie czesci dostane?


Sporo na ten temat jest w dziale Swiat DOHC, warto tam poszperać. Tłoki ma w ofercie Mahle i Kolbenshmidt. Proponuję pytać w Intercarsie lub w Focie. A panewki skąd kupiłeś?